No ap­petite for Aus­tralian Break­fast

The Gold Coast Bulletin - Play Magazine - - SATURDAY EXTRA -

ab­sence of Paul Henry from Kiwi TV chan­nel TVNZ’s Break­fast pro­gram co­in­cided with a dra­matic drop in the num­ber of com­plaints lodged with the broad­cast­ing watch­dog. Break­fast, with Henry (pic­tured) as co-host, was the sub­ject of 29 com­plaints last year but this year the pre­sen­ter re­lo­cated to Aus­tralia for Chan­nel 10’s Break­fast show and com­plaints dropped to just one, the an­nual re­port from the Broad­cast­ing Stan­dards Author­ity shows. The author­ity dealt with 195 com­plaints in the 2011/12 year, down from 250 the pre­vi­ous year. Henry con­tro­ver­sially de­scribed singer Su­san Boyle as ‘‘re­tarded’’, sug­gest­ing for­mer gover­nor-gen­eral Sir Anand Satyanand was not a real New Zealan­der, and ridiculed In­dian diplo­mat Sheila Dik­shit’s name. He quit the show in late 2010. Now his Aus­tralian tele­vi­sion foray has also come to an end. Ten has pulled the plug on his Break­fast show from Novem­ber 30. Author­ity chief ex­ec­u­tive Su­san Free­man-Greene wel­comed the re­duc­tion in com­plaints but was un­sure if it was the start of a trend. ‘‘We be­lieve that if the sys­tem is work­ing well, com­plaints will drop over time,’’ she says. As well as Henry be­ing ab­sent from the TV screens, an­other pop­u­lar source of com­plaints, Out­ra­geous For­tune, had also gone off air. Henry is set to re­turn to ei­ther the screen or the air­waves in NZ. Me­di­a­Works, owner of TV3 and Ra­dioLive, says he will re­join the com­pany af­ter he re­turns from Aus­tralia. Ten culled Break­fast be­cause it was a rat­ings flop.

Ends Novem­ber 20, Ten, Ten SC

Newspapers in English

Newspapers from Australia

© PressReader. All rights reserved.