SI­VAKU­MAR S. GANA­P­A­THY

NEW OWNER, PHNOMPENHPOST

Southeast Asia Globe - - Feature -

‘EASTERN TIMES NEWS’

Si­vaku­mar’s LinkedIn page says he was this Malaysian

news­pa­per’s COO and manag­ing ed­i­tor; the paper has been linked to Ab­dul Taib Mah­mud, chief min­is­ter of the

Malaysian state of Sarawak

AB­DUL TAIB MAH­MUD

Chief min­is­ter of the Malaysian state of Sarawak from 1981 to 2014; ac­cord­ing to the Asia PR web­site, Si­vaku­mar has writ­ten two books about Taib, who has been ac­cused of cor­rup­tion and en­vi­ron­men­tal dev­as­ta­tion of Sarawak,

which he de­nies

KAMARALZAMAN TAMBU

Malaysian for­mer ed­i­tor-in-chief of

the Cam­bo­dia Times and re­port­edly a for­mer manag­ing di­rec­tor of Asia PR in the 1990s

CHEN LIP KEONG

CEO of Na­gaCorp; three re­ports from the 1990s, in­clud­ing one by the Ph­nom

Pehn Post, iden­ti­fied him as the owner of the Cam­bo­dia Times

KFC HOLD­INGS MALAYSIA

BER­HAD

A Cam­bo­dian fast food com­pany li­censed by po­lit­i­cally con­nected

Cam­bo­dian ty­coon Kith Meng and which was a client of Asia PR

HUN MANITH

Son of Hun Sen and di­rec­tor of the De­fence Min­istry’s mil­i­tary in­tel­li­gence

unit; the Post re­ported that Manith had been linked to the Kh­mer Times via “par­tially au­then­ti­cated leaked messages”

T. MOHAN

Malaysian cur­rent pub­lisher of the

Kh­mer Times and for­mer manag­ing ed­i­tor of the Cam­bo­dia Times; he was ar­rested in 2000 for al­legedly at­tempt­ing to ex­tort the vice pres­i­dent of Naga casino, but was let go and

de­nies the charge

ASIA PR

Si­vaku­mar started work­ing with this Malaysian PR firm in 2010 and is cur­rently its ma­jor­ity owner, CEO and

manag­ing di­rec­tor

‘CAM­BO­DIA TIMES’

Asia PR ran this nowde­funct pro-govern­ment news­pa­per in the 1990s

‘KH­MER TIMES’

Cam­bo­dian news­pa­per known for pub­lish­ing pro-govern­ment ar­ti­cles; the Times’ pub­lisher is Malaysian T. Mohan, who was once manag­ing ed­i­tor of the Asia PR-linked Cam­bo­dia Times,

re­ported the Post

KITH MENG

Chair­man of Cam­bo­dia’s The Royal Group, which has been dogged by al­le­ga­tions of il­le­gal log­ging; a 2017 Cam­bo­dia Daily ar­ti­cle claimed a Royal Group rep­re­sen­ta­tive of­fered money to the paper to delete a story about a sub­sidiary firm’s trucks al­legedly at­tempt­ing to ship lum­ber il­le­gally

into Viet­nam

HUN SEN

Si­vaku­mar’s Asia PR did work on

be­half of “Cam­bo­dia and Hun Sen’s en­try into the Govern­ment seat”, ac­cord­ing to Asia PR’s

money laun­der­ing web­site

Newspapers in English

Newspapers from Cambodia

© PressReader. All rights reserved.