Fair­ness of teach­ers’ crit­ics ques­tioned

China Daily (USA) - - CHINA - By CHI­NADAILY

The fair­ness of dis­ci­plinary ac­tion against 24 high school teach­ers who went to lunch in Shanxi prov­ince be­came the sub­ject of me­dia re­ports and post­ings by ne­ti­zens af­ter the lo­cal anti-graft com­mis­sion is­sued a re­port con­demn­ing their be­hav­ior.

Crit­ics ex­pressed con­cerns that the teach­ers had been wrong­fully ac­cused of im­proper be­hav­ior by the com­mis­sion af­ter they spent a to­tal of 1,390 yuan ($207) on a meal that in­cluded al­co­hol on Sept 9. The teach­ers paid for the meal them­selves.

The com­mis­sion in Tun­liu county, Changzhi, is­sued a re­port on Sept 30 that was crit­i­cal of what it char­ac­ter­ized as im­proper be­hav­ior by the teach­ers that had a neg­a­tive so­cial im­pact. The com­mis­sion did not spec­ify ex­actly what it found to be im­proper.

All the teach­ers work at the county’s No 1 High School.

Two teach­ers were re­quired to pub­licly crit­i­cize them­selves at a fac­ulty meet­ing at the school. The other 22 were sum­moned be­fore the com­mis­sion, whose re­port was dis­trib­uted widely.

The re­port raised ques­tions among­mem­ber­sof the public

Cost of a meal that in­cluded al­co­hol for 24 high school teach­ers in Tun­liu county, Shanxi prov­ince

be­cause each of the teach­ers paid for their own meal, ap­pear­ing not to vi­o­late the “eight-point rule” pro­hibit­ing the use of public money for per­sonal lunches.

A na­tion­wide cam­paign against cor­rup­tion, in­clud­ing the aus­ter­ity rules, was launched in December 2012. The rules aim to re­duce bu­reau­cracy, ex­trav­a­gance and un­de­sir­able work prac­tices of Party mem­bers.

Ac­cord­ing to Bei­jing Youth Daily, the case is un­der in­ves­ti­ga­tion by Changzhi city’s com­mis­sion of dis­ci­pline, which governs the county-level com­mis­sion. The city’s com­mis­sion told the pa­per on Thursday that the re­sult will be re­leased to the public in due course.

On Sat­ur­day, in­for­ma­tion cir­cu­lated online stat­ing that the head of the county com­mis­sion had been re­moved from his post for im­prop­erly han­dling the teach­ers’ case. But the re­port was false, ac­cord­ing to the county, and an in­ves­ti­ga­tion is un­der­way to find out who pub­lished it.

Newspapers in English

Newspapers from China

© PressReader. All rights reserved.