Iran Newspaper

افتتاح نخستین پایگاه دائمی نظامیان امریکایی در فلسطین اشغالی

-

نخســتین پایگاه دائمی نظامیان امریکایی در سرزمینهای اشغالی فلسطین روز دوشنبه افتتاح شد.

بــه گزارش ایرنــا به نقل از تارنمای خبــری دهیل، این پایــگاه میزبان دهها نفر از نظامیان امریکایی بوده و یک سامانه دفاع موشکی در آن استقرار یافته است. «زویکا هایمویچ» سرتیپ نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در این خصــوص گفت: قرار بــر ایجاد تغییرات عملیاتی همچــون تمرین و رزمایش نیســت و بــه این پایگاه به طور عمده بهعنوان تالشــی مشــترک بــرای تقویت ظرفیتهای دفاعی نظاره میشود. دهیل تأکید میکند که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) همچنین تأسیسات مستقلی را در صحرای «نگب» اداره میکند که تنها برای شناسایی حملههای موشکی احتمالی به کار گرفته میشود.

این پایگاه تا حد زیادی نمادین است، ارتش رژیم صهیونیستی اعالم کرده که پایگاه جدید پیام آمادگی اســرائیل برای دشــمنانش اســت. فرمانده دفاع هوایی رژیم صهیونیســت­ی در این باره گفت: این پیامی است که نشان میدهد اســرائیل بهترین آمادگی را دارد. پیامی که نشان میدهد اسرائیل برای جواب دادن به تهدیدات خوب عمل میکند.

خبر دیگری از ســرزمینها­ی اشغالی حاکی اســت، محمود عباس، رئیس تشــکیالت خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسالمی (حماس) در تماس تلفنی در خصوص آشتی ملی گروههای فلســطینی گفتوگو کردند. دو طرف از زمان دیدارشــان در اکتبر سال 6۱۰۲ در دوحه دیگر هیچ گفتوگویی با یکدیگر نداشتند. تماس تلفنی هنیه با عباس در شــرایطی صــورت میگیرد که این جنبــش کمیته اداری خود در نــوار غزه را منحل و موافقت با برگزاری انتخابات عمومی را اعالم کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran