Iran Newspaper

انتقاد‌فرشاد‌مؤمنی‌از‌برخوردهای‌مطل‌قانگارانه‌در‌اقتصاد

-

فرشـــاد مؤمنـــی میگویـــد کـــه در اقتصادهای توســـعه نیافتـــها­ی مانند اقتصاد ایران باید قائل به اســـتفاده از رویکردهـــ­ای بین رشـــتهای بود، برای اینکـــه بتوان پدیدههای مربوط به این اقتصادها را بررسی کرد در این زمینه اقتصاد رفتاری ابزار مناسبی است که میتوانیـــ­م از آن برای تحلیل اقتصاد ایران استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، فرشاد مؤمنی در نشســـت بررســـی جایزه نوبل اقتصاد 2017 که به ریچارد تالر رســـید، اظهار کرد: مأموریت اصلی اقتصاد رفتاری مثل هر کوشـــش نظـــری دیگری که با هر اسلوب فکری ویژهای ارائه میشود این اســـت که تصویر واقعگرایان­هتری از فرآینـــد تصمیمگیـــ­ری و تخصیص منابـــع را ارائـــه کنـــد. وی همچنیـــن گفـــت: بهدلیـــل اینکـــه مالحظههای روش شناســـی جایگاه بایســـتها­ی در نظام پژوهش و آموزش علم اقتصاد در ایـــران نـــدارد ما با طیـــف متنوعی از کاســـتیها و محدودیتهــ­ـا روبـــهرو میشویم.

عضـــو هیـــأت علمـــی گـــروه اقتصـــاد دانشـــگاه عالمـــه طباطبایی همچنیـــن گفـــت: شـــاید مهمتریـــن نکتـــهای که وجود داشـــته باشـــد این اســـت که بـــه اقتصـــاد رفتـــاری مانند اقتصـــاد نـــو کالســـیک و نهادگـــرا به مثابه یک تئـــوری نگاه کنیـــم. به این ترتیـــب بایـــد در قالـــب یـــک رویکرد نظـــری همانگونـــ­ه کـــه از ظرفیتهـــا و تواناییهــ­ـای آن آگاه میشـــویم از برخوردهـــ­ای مطلـــق انگارانـــ­ه آن برحذر باشیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran