Iran Newspaper

خودروییکه بالی جان زوج جوان شد

-

گروه حوادث /

زوج جوان دو روز پس از خرید خودروی پراید، درتصادفی مهیب کشته شدند. دراین حادثه که دیروز و بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با 2 وسیله نقلیه پراید و پژو در جاده فرعی «فامنین» رخ داد پنج نفر دیگر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: این سانحه رانندگی در جاده اصله - کاج رخ داد. خودروی پراید با 2 سرنشین در جاده فرعی در حال تردد بود که به علت انحراف به چپ با خودروی پراید دیگری بهصورت رخ به رخ برخورد کردند.

سپس خودروی پراید بهصورت عمود داخل جاده قرار گرفته بود که همان موقع یک دستگاه خودروی پژو که با سرعت بسیار باال درحرکت بود به پهلوی پراید برخورد کرد.

سرعت خودروی پژو به حدی باال بود که موجب جمع شدن بدنه پراید و چسبیدن صندلیهای سمت راست این خودرو به سمت چپ شد.سرهنگ عزیزی افزود: در این سانحه رانندگی زوج 30 ساله که سرنشین خودروی پراید و ازافراد بومی بودند در دم جان باخته و پنج نفر دیگر مجروح شدند.وی اضافه کرد: متأسفانه در بررسیها مشخص شد کمتر از 48 ساعت از خرید خودرو توسط این زوج گذشته بود که به علت بیاحتیاطی، نداشتن مهارت و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، جان خود را از دست دادند.رئیس پلیس راه استان همدان گفت: افرادی که برای نخستین بار اقدام به رانندگی میکنند بیشتر در معرض سوانح رانندگی قرار دارند، بنابراین نباید نخستین تجربه رانندگی آنها در جادههای برون شهری باشد. این طیف از افراد مهارت کافی و توانایی الزم برای کنترل وسیله نقلیه را ندارند و پس از مواجهه با خطر بالفاصله کنترل خودرو را از دست داده و عامل بروز سانحه میشوند.وی ادامه داد: تنها داشتن گواهینامه بهمنزله مهارت در رانندگی نیست بلکه گواهینامه نخستین شرط رانندگی است. رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: کسانی که در سنین باال اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی میکنند بیشتر از افرادی که در سنین پایینتر اقدام به اخذ گواهینامه کردهاند در معرض حوادث هستند چون قدرت تحرک، تسلط و مانور آنها کمتر است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran