Iran Newspaper

لطفا اینستاگرام مالک نباشد!

- فریور خراباتی

ســه شــبكه مجازی و ارتباطى كه اين روزها مردم در آنها مشغول هســتند عبارت اســت؛ از تلگرام(كه مثل سيگار فيلتردارد)،اينستاگرام(كهبانامهای­اينيستاگرا­مواينيستا هافبک تيم بارســلونا اشتباه گرفته مىشــود) و توييتر (يا همان جيک جيک كردن با اجازه از فرهنگستان زبان!).

تلگــرام كه برای شــوهر عمه جماعت اصــالً طراحى شده اســت تا جوکهای اين بزرگواران را بخوانيم و چون ضامــن واممان شــدهاند، الكى بخنديم! بــاور كنيد فيلتر كردن تلگرام ما را بدبخت كرده.ديشب شوهر عمهام به زور وارد خانهمان شد.هرچقدر زنگ زد در را به رويش باز نكرديم اما از پنجره وارد شد و گفت:«واسه شام مزاحمتون نميشيم، اينو بگم و برم؛ مى دونيد منظور از جاكارتا پايتخت اندونزی نيست؟ بله جايى اســت كه كارتها رو توش ميذاريم!».خب اين وضعيت ماست بدون تلگرام؛ باز هم هرجور خودتان صالح مىدانيد!

اينســتاگر­ام كه تهديــد جدی برای آمارگيری مســئوالن اســت.طبق عكسهايى كه ما در اينســتاگر­ام مىبينيم در حال حاضر حدود دويســت ميليون مرفه بىدرد و ثروتمند در كشــور داريم كه املت با ميتز نمىخورند و قهوه و آب پرتقال طبيعى و استيک و بيف استراگانف و پاستا با سس پستو مىخورند.حاال وقتى يارانهتان را قطع كردند متوجه مىشــويد.همه آن كسانى هم كه شبها با پيژامه راه راه خوراک لوبيا مىخورند، همهشان من هستم! توييتر هم كه چند كارايى ويژه دارد، بخش اول اين است كه مسئوالن مىآيند و ناراحتىها و مطالباتشان را به بنده و شما مىگويند.يک سری هم با اسمهايى چون آسپليكوئتا­ی فردگرا و پرنسس نيش بريده مىآيند و به بقيه فحش مىدهند.در نتيجه اين چيزی كه ما در توييتر مىبينيم؛ جيک جيكيدن نيست، غر غريدن است. حاال اگر اينستاگرام را مالک قرار بدهيم كارمان با كارستان است و ديگر هيچكس باور نمىكند كه ما گرفتار مشكالت مالى و اقتصادی و بيكاری هستيم. فقط آنجا مشكل مسكن داريم چون همه يا توی راه هستند يا در رستورانها مشغول غذا خوردن!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran