Iran Newspaper

دستور روحانی برای رسیدگی بهوضعیت کارکنان نفتکش ایرانی

-

رئیــس جمهــوری در جلســهای کــه بــا حضــور وزیران امــور خارجــه، نفــت و راه و شهرســازی و سایر مسئوالن ذیربط برگزار شــد، آخرین وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی را که در آبهای چین طعمه حریق شــده اســت بررســی و دســتورات الزم بــرای بهکارگیــر­ی همه توان ملی و منطقهای برای تســریع در تعیین سرنوشــت و رسیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش را صادر کرد.

بــه گــزارش پایــگاه اطاعرســان­ی ریاســت جمهــوری، حجتاالســا­م حســن روحانــی پس از اســتماع گزارشهای مســئوالن، تأکید کرد کــه مهمترین موضوع در مرحله کنونی تعیین سرنوشــت و رســیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش و خانوادههــ­ای عزیز آنان اســت و همزمان نیز باید پیگیریهــا­ی الزم حقوقی برای جبران خســارات وارده، انجام گیرد. رئیس جمهوری در این جلسه پس از گزارش زنگنه وزیر نفت و آخوندی وزیر راه و شهرســازی، از آنان خواســت که ضمن ارائه گــزارش نهایــی و فنــی از دالیل حادثه، پیگیریهــا­ی الزم برای رســیدگی به ابعاد مختلــف حادثــه و بویژه سرنوشــت کارکنــان کشــتی و خانوادههای ایــن عزیزان را انجــام دهند. روحانی همچنین ضمن اخذ گزارش ظریــف از پیگیریهای وزارت امــور خارجــه، دســتور داد تا تمــام امکانات دســتگاه دیپلماســی برای پشــتیبانی سیاســی و حقوقی، تســریع عملیات اطفای حریق، رســیدگی به وضعیت کارکنان و مذاکرات الزم با کشورهای همجوار ساحلی فعال شود.

از سوی دیگر، سخنگوی سفارت چین در ایران اظهار کرد: در شب 6 ژانویه سال 2018 یــک فرونــد نفتکش پانامایی با یک کشــتی باری هنگکنــگ در فاصله 160 مایــل دریایی در شــرق محل اتصال رودخانــه «چانگ جیانگ» بــه دریا تصادف کردند که باعث حریق نفتکش و صدمه کشتیباری شد و در حال حاضر تعدادی از ملوانان نجات یافته و تعدادی همچنان مفقود هستند.

به گفته وی دولت چین اهمیت بســیاری برای این فاجعه دریایی قائل اســت. جناب آقای لی که چیانگ نخستوزیر محترم چین و رؤسای شورای دولتی چین دســتورات مهمــی را صــادر کردهاند. همچنیــن وزارت امور خارجه چین سیســتم اضطــراری خــود را فعــال کرده اســت. وزارت حمــل و نقل چین کار گــروه ویژهای را تعییــن کرده که امور مدیریت بحران، نجات، کمک رســانی به کشــتی مربوطه، بررسی حادثه و غیره را همزمان دنبال میکنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran