Iran Newspaper

زخم مشکالت کشور را درمان کنیم

به هرکســی که مردم رأی بدهند، کمک میکنم همچنان که درباره همه دولتها از جمله این دولت، این کار را کردهام و ادامه خواهم داد

-

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای رهبــر معظــم انقاب اســامی صبح دیروز (سهشــنبه) در دیــدار هــزاران نفــر از مــردم قــم بــا تجلیــل و تحســین حرکــت عظیــم، پرشــور، بموقــع و منســجم ملــت در روزهــای اخیــر، به تشــریح ابعــاد و الیههــای مختلــف توطئــه دشــمنان برای ســوء اســتفاده از مطالبــات بحــق مــردم پرداختنــد و بــا بیــان ســخنان مهمی خطــاب به امریکاییها، مســئوالن کشــور و مردم تأکید کردند: ایســتادگی و نبرد «ملت بــا ضد ملــت»، «ایران با ضــد ایران» و «اســام با ضد اســام» همچون 40 ســال گذشــته ادامه خواهد داشت اما کینه ورزی دشــمن نباید موجب شود مســئوالن از ضعفهــا و مشــکات مــردم و بویژه طبقــات ضعیف غافل شوند.

بــه گــزارش پایــگاه اطاعرســان­ی دفتــر مقــام معظــم رهبــری، رهبــر معظــم انقــاب اســامی در ابتــدای ســخنان خود، با گرامیداشــ­ت سالروز قیام نوزدهم دی ســال ۶۵۳۱، مردم قم را شــجاع، سرشــار از انگیزه و امید و در صراط مســتقیم انقاب دانستند و گفتنــد: مــردم قــم امســال هماننــد ســالهای گذشــته در راهپیمایی نهم دی شــرکت کردنــد امــا هنگامــی کــه قضایای اخیر به وجود آمد، چهار روز بعــد یعنــی در روز ســیزدهم دی، آن حرکت عظیم را آفریدند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای بــا تأکیــد بــر اینکــه حــرف ملــت ایــران بویــژه جوانــان در 40 ســال گذشــته، «ایستادگی در مقابل زورگویی و زیر بار قدرتها نرفتن» بوده است، افزودند: ملت ایران همچنان با همان منطق، اهــداف واالی خــود را دنبــال میکنــد امــا باانگیزهتر و پرتجربهتر از گذشــته شده است و جوانان انقابی کشور نیز پرتعدادتر از اول انقابند.

ایشــان قضایــای روزهــای اخیــر را شــواهد روشــنی از ایــن روحیــه ملــت ایــران دانســتند و گفتنــد: ملــت ایران از روز نهــم دی کــه ایــن آتشبازیها و شــیطنت کاریها آغاز شد، در نقاط مختلــف کشــور، حرکــت خــود را آغاز کردند اما هنگامی که دیدند مزدوران دشمن دستبردار نیستند، پی در پی و در روزهــای متوالــی، راهپیماییه­ــا تکرار شد.

رهبر انقاب اسامی تأکید کردند: ایــن راهپیماییه­ــا حــوادث معمولی نیســت و این حرکت عظیم، منسجم و مردمی در مقابل توطئه دشمن و با چنین نظم، بصیرت، شور و انگیزه در دنیا بی نظیر است.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای در توصیف حرکت مستمر ملت، گفتند: این نبــرد «ملت با ضد ملــت»، نبرد «ایران با ضد ایران» و نبرد «اســام با ضد اســام» اســت که از ایــن پس نیز ادامه خواهد داشت.

ایشــان خاطرنشــان کردنــد: البتــه ایــن مبــارزه و ایســتادگی و مقاومــت موجب نشــده اســت که ملت از دیگر ابعــاد زندگی از جمله پیشــرفتها­ی علمی و تأمین امنیت و آرامش غافل شود.

حضرت آیتاهلل خامنهای، ریشــه تمــام دشــمنیها و توطئههــا بــر ضد ملــت ایــران را «انقــاب اســامی» دانســتند و تأکید کردند: تمام حرکات ناکام دشمن در این 40 سال، در واقع پاتــک بــه انقاب اســت، زیــرا انقاب حضــور سیاســی دشــمن را ریشــهکن کرد.

ایشــان گفتنــد: ایــن بار هــم ملت ایــران بــا ایســتادگی همچــون ســدی محکم و ملی با قدرت تمام به امریکا و انگلیــس و لندننشــین­ان گفــت کــه نتوانســتی­د و بعد از ایــن هم نخواهید توانست.

رهبــر معظــم انقــاب اســامی بــه میلیاردهــ­ا دالر هزینــه و ســالها شبکهسازی و مزدورپروری بدخواهان ملــت ایــران بــرای ایجــاد مشــکل از درون کشــور اشــاره کردنــد و افزودند: مسئوالن فعلی امریکا که ساده لوحی آنها در امور سیاسی آشکار است، این بار خود را لو دادند و به شــبکه ســازی و مزدورپــرو­ری اذعــان و هزینههــای ایــن طراحــی را نیــز بــا سرکیســه کــردن دولتهــای وابســته خلیــج فــارس تأمیــن کردند تا شــاید بتوانند زبالههای فــراری از ایران را بازیافت و دوباره وارد میدان کنند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای بــا اشاره به اقدام دشــمنان در سالهای اخیــر در راهانــداز­ی هــزاران شــبکه مجــازی و دههــا کانــال تلویزیونــ­ی، ایجــاد جوخههــای تــرور و انفجــار و اعــزام آنها به داخل مرزها، و بمباران گســترده ملــت بــا دروغ، تهمــت و شــایعه خاطرنشــان کردند: همه این تاشهــا انجام شــد تــا شــاید بتوانند افــکار این ملت بویژه جوانان را تغییر دهند امــا نتیجهاش، شــهید حججی عزیــز و دیگر شــهدا بودند که در دفاع از انقاب سینه سپر کردند.

ایشــان افزودنــد: دشــمنان حتــی بــرای نفــوذ در برخــی ارکان، افــرادی را تطمیــع کردند و خود نیز مســتقیم وارد میــدان شــدند کــه دخالتهــای مســئوالن امریکایــی را در ایــن چنــد روز اخیــر همــه دیدنــد، امــا بــاز هــم نتوانستند و ناکام ماندند. ■ هزاران بار از این ملت تشکر میکنم

رهبــر معظــم انقــاب اســامی، صمیمانــه از ملــت ایــران قدردانــی کردند و گفتند: نه یک بار بلکه هزاران بــار از ایــن ملت تشــکر میکنم؛ ملت ایران حقیقتاً ملتی رشید، با بصیرت، وفــادار، بــا همــت، زمانشــناس و لحظهشــناس اســت و مــی دانــد کــه لحظه حرکت، چه زمانی است.

حضــرت آیتاهلل خامنــهای تأکید کردنــد: دشــمنان ایــن پیامهــا را می گیرنــد، اگرچــه در تبلیغــات بــه روی خــود نمی آورنــد و صدهــا اخالگر را هزاران نفــر، و حرکات میلیونی مردم را گــروه انــدک جلــوه مــی دهنــد امــا صاحبان سیاســت متوجه این حرکت و پیامهای آن میشوند.

ایشــان افزودند: ملت ایران با این حرکــت عظیــم کار خــود را کــرد و در دل سیاستگذارا­ن دشمن رعب ایجاد کرد و بصیــرت و انگیزه خود را به اوج رساند.

رهبــر معظــم انقــاب اســامی با اشــاره به تحلیلهــای مختلفی که در روزهــای گذشــته از طرف اشــخاص و جناحهــا در روزنامههــ­ا و شــبکههای اینترنتــی بیــان شــده، گفتنــد: همــه ایــن تحلیلهــا یــک نقطــه مشــترک صحیــح داشــت و آن اینکــه باید بین مطالبــات صادقانــه و بحــق مــردم و حرکات وحشــیانه و تخریبگرانه یک گــروه تفکیــک قائل شــد و مطالبات و خواستههای مردم را پیگیری کرد.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای خاطرنشــان کردنــد: اینکــه عــدهای از حقــی محــروم بماننــد و در جایــی جمــع شــوند و اعتــراض کننــد، یــک مطلب اســت اما اینکــه عدهای از این تجمع سوءاســتفا­ده کننــد و به قرآن و اســام دشــنام دهند و به پرچم ایران اهانت کنند و مسجد آتش بزنند، یک مطلب دیگر است.

ایشــان افزودنــد: اعتراضهــا یــا درخواســته­ای مردمی همواره بوده و اکنون نیز هســت؛ در همین یکســال اخیــر، برخــی از مــردم در بعضــی شــهرها یــا در مقابــل مجلــس بــه دلیــل مشــکات صندوقها یــا برخی مؤسســات مالی، اجتماعاتی داشــتند کــه هیچکــس هم بــا آنهــا معارضه و مخالفتــی نــدارد و بایــد ایــن حرفها گوش داده و رســیدگی شــوند و در حد وسع و توان پاسخ داده شود. ■ مثلث فعال در حوادث اخیر

حضرت آیتاهلل خامنهای ســپس در تبییــن ابعاد قضایــای اخیر گفتند: قرائــن و شــواهد اطاعاتــی نشــان میدهــد کــه ایــن قضایا ســازمانده­ی شــده بــوده و در شــکلگیری آن، یک مثلث فعال بوده است.

ایشــان افزودنــد: یــک رأس ایــن مثلث، امریکا و صهیونیستها بودند کــه طراحی را انجــام دادند و چند ماه بــرروی این طراحــی کار کردند و بنای آنها این بود که حرکتها از شــهرهای کوچک شروع شود تا به مرکز برسد.

رهبر انقاب اســامی گفتند: رأس دوم ایــن مثلــث، یکــی از دولتهــای پولــدار خلیج فارس اســت کــه هزینه ایــن نقشــه را تأمین کرد و رأس ســوم نیــز، پادوهــا بودنــد کــه مربــوط بــه سازمان آدمکش منافقین هستند و از ماهها قبل آماده بودند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای بــا اشــاره بــه فراخوانهــ­ا، خاطرنشــان کردند: در این فراخوانها، شــعار «نه به گرانی» مطرح شده بود که شعاری جذاب بود تا عــدهای را بهدنبال خود وارد صحنه کنند.

در ابتــدای کار هــم عــدهای بــا این شــعار همــراه شــدند امــا مــردم بــه محض آنکه دیدند، هدف و شــعارها تغییر کرد، صف خود را جدا کردند.

ایشــان در همیــن خصــوص افزودنــد: همــان افــرادی کــه روز پنجشــنبه و جمعــه در اجتمــاع «نــه بــه گرانی» شــرکت کــرده بودند، بعد از جدا کــردن صف خــود، در اجتماع عظیــم نهــم دی بــه میــدان آمدند و برضد امریکا و منافق شعار دادند.

رهبــر انقــاب اســامی در ادامــه تبیین قضایای اخیر به برخی حرفها در رسانههای دشمنان اشاره کردند و گفتند: بــرای ســازمانده­ی و عملیات دو قــرار گاه فرماندهی در همســایگی ایران تشــکیل شــده بــود، یکــی از این قرارگاههــ­ا بــرای هدایــت عملیات در فضای مجازی بود و قرارگاه دوم برای مدیریت اغتشاشها که هر دو قرارگاه بوســیله امریکاییها و صهیونیستها فرماندهــی میشــد و پیــروزی خود را نیز قطعی میدانستند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای بــا سپاســگزار­ی به درگاه خداوند متعال که دشــمنان ملت ایــران را از نادانها قــرار داده اســت، تأکید کردنــد: برغم مقابلــه پــی در پــی مــردم، دشــمنان هنــوز ملــت ایــران را نشــناختها­ند و معنــای ایــن ســد محکــِم ایمــان و شجاعت ملی را نفهمیدهاند. ■ حکومــت ایــران متولــد ایــن مردم است

ایشــان، بیهودهگویی­هــای اخیــر مســئوالن امریکایــی را ناشــی از عصبانیــت شــدید و شکســت اخیــر دانســتند و گفتنــد: میگویند حکومت ایــران از مــردم خــود میترســد! خیر. حکومت ایران متولد این مردم است و نظام اسامی چهل سال است که به پشــتوانه همین مردم در مقابل شــما ایستاده است.

رهبــر انقــاب اســامی افزودنــد: میگوینــد حکومــت ایــران از قــدرت امریــکا هــراس دارد؛ در پاســخ میگوییــم اگــر مــا از شــما هــراس داشــتیم، چگونــه در دهه پنجاه شــما را از ایــران بیــرون ریختیــم و در دهــه نــود نیــز شــما را از کل منطقــه بیرون راندیم.

ایشــان بــه یکــی دیگــر از گزافهگوییه­ــای مقامــات امریکایــی مبنــی بــر نگرانــی از نحــوه رفتــار بــا معترضــان اشــاره کردنــد و افزودنــد: شما خجالت نمیکشید؟ در یکسال گذشــته 800 نفــر از مــردم امریــکا بــه دســت پلیــس کشــته شــدهاند. در قضیــه قیام وال اســتریت هر کاری که توانســتید بر ضد مــردم کردید و با هر احتمال و تهمتی، مردم را کشتید؛ آن وقت برای مــردم ایران اظهار نگرانی میکنید؟

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای همچنیــن بــا اشــاره بــه ابــراز نگرانی مســئوالن انگلیــس خبیــث گفتنــد: اخیراً در موضوع حمله به مسلمانان انگلیــس و دفــاع مســلمانان از خود، یــک قاضــی انگلیســی، احکام بســیار ســنگینی داد؛ حــاال مســئوالن چنیــن کشوری، دلسوز معترضان شدهاند؟

رهبــر انقاب اســامی، «براندازی نظــام جمهــوری اســامی» را هــدف مشــخص امریکاییهـ­ـا خواندنــد و بــا اشــاره بــه تــاش دولــت قبلــی امریــکا در پنهان کردن ایــن هدف در موضعگیریهـ­ـا و نیــز نامههایــی کــه برای رهبر انقاب میفرستاد، گفتند: البته رفتار آنها همــان رفتار براندازی بود کــه دولت فعلی، صریــح و بدون ماحظه آن را اعام میکند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای، تاش بــرای گرفتــن ابزارهــای اقتدار ملی ایرانیان را روش اصلی و وســیله امریکاییها برای تحقــق «براندازی» برشــمردند و افزودنــد: «عواطــف مــردم و افــکار عمومی هــم جه ِت با حکومت» و «ایمان و انگیزه جوانان» از جملــه ابزارهای اصلــی اقتدار ملی اســت و بــه همیــن علــت دشــمنان درصدد تضعیف و سلب آنها هستند. ■ امریکا جرأت نمیکند اسم مذاکره با ما را بیاورد

«قدرت دفاع موشــکی» و «حضور مقتدرانــه در منطقــه» از دیگــر

ابزارهــای اقتدار ملــی ایرانیان بود که رهبر انقاب یادآور شــدند و افزودند: امریــکا جــرأت نمیکند اســم مذاکره بــا مــا را بیاورد امــا یک کشــور اروپایی میگویــد میخواهیم با ایــران درباره حضور منطقــهای آن مذاکره کنیم در حالی که باید از او پرســید شما چرا در منطقه حضور دارید؟

رهبــر انقــاب ســپس ســه نکتــه اساســی را خطــاب بــه هیــأت حاکمه امریکا مورد تأکید قرار دادند: اول: سِر شما در حوادث اخیر به سنگ خورد و اگــر در آینده تکرار کنید بــاز هم ناکام خواهید ماند. دوم: در این چند روز به ایران خسارت زدید، این کار بیتقاص نخواهــد مانــد و ســوم: ایــن کســی که بــه گفتــه خــود امریکاییهـ­ـا تعــادل روحــی- روانــی نــدارد، بداند کــه این دیوانهبازی­هــای نمایشــی، بیجواب نخواهد ماند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای بــا اشــاره بــه ایســتادگی نظــام در مقابل زورگویــان و دفــاع از منافــع ملــت و کشــور افزودند: کســانی که در خارج یا متأســفانه در داخــل دوســت دارند با امریکاییهـ­ـا پیوند بخورند و نشســت و برخاســت کننــد، ایــن حرفهــا را بشــنوند و بداننــد که نظــام جمهوری اسامی به فضل الهی همه مشکات را برطرف خواهد کرد.

بخــش دیگــری از ســخنان رهبــر انقــاب خطاب به مســئوالن کشــور و عناصر و فعاالن سیاســی بود. ایشــان خــود را هــم مخاطــب ایــن ســخنان دانســتند و در نکتــهای بســیار مهــم گفتنــد: دســت داشــتن دشــمن در مســائل اخیر، تحلیل نیســت بلکه بر مبنــای اطاعــات و خبر بیان شــد اما این نباید موجب شــود که از ضعفها و مشکات خودمان غافل شویم.

رهبرمعظــم انقــاب تأکیــد کردنــد: دشــمنان ماننــد مگــس روی زخــم ناشــی از مشــکات و ضعفها مینشــینند، بنابرایــن بایــد زخــم را خــوب کنیــد و نگذاریــد به وجــود آید چــرا کــه اگــر مشــکل داخلی نداشــته باشــیم، تبلیغات و فضاسازی بیگانه اثــر نمیگــذارد و امریکاییهـ­ـا هــم نمیتوانند هیچ غلطی بکنند. ë«طبقــات ضعیــف» تحــت فشــار هستند

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای، «دفــاع از حقوق مــردم و تاش برای حل مشــکات آنهــا» را وظیفــه همه مســئوالن برشــمردند و افزودنــد: قشــرهایی از مــردم بخصــوص «طبقــات ضعیــف» تحــت فشــار هســتند و بایــد همه همت مســئوالن صرف حل مشکات موجود شود.

«شــناخت مشــکات جامعــه، تمرکز بر حل مسائل اساسی و تقسیم کار بــرای رفع آنها» توصیه مهم دیگر رهبر انقاب به مسئوالن سه قوه بود.

ایشــان با اشــاره به تشکیل چندین جلســه با مســئوالن و مدیــران اصلی

کشــور دربــاره آســیبهای اجتماعــی و اقــدام برخــی مســئوالن در کاهــش بعضی از این آسیبها افزودند: همه بداننــد که مشــکِل حلنشــدنی و گره بازنشــدنی در کشــور نداریــم امــا باید در ایــن زمینــه آمادهتر، پــا بهرکابتر، بیشتر و دقیقتر، کار و تاش کنیم.

«وحــدت و همدلــی» دیگر توصیه مؤکــد رهبــر انقــاب بــه مســئوالن بــود. ایشــان افزودنــد: در این شــرایط کــه دشــمن لجــوج تهدیــد میکنــد و درصــدد ایجــاد مشــکات اســت، مســئوالن و مجموعههــا­ی سیاســی بایــد «همافزایی» کننــد و از تحلیل و تضعیف یکدیگر خودداری کنند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای بــا یــادآوری صدمــات و خســاراتی که در ســال 88 به علــت بیقانونــی برخی عناصــر، متوجــه مــردم و ایران شــد، افزودنــد: تســلیم در مقابــل قانــون همچــون همیشــه توصیــه، تأکیــد و طلــب بنــده از همــه مســئوالن و دستگاهها است.

رهبرمعظــم انقــاب، «تذکــر و انتقــاد منصفانــه» را الزم و مفیــد دانستند و در عین حال افزودند: نباید انتقاد و تذکر را با یک کاغ چهل کاغ کردن، مبالغــه و تعمیم غیرمنطقی، به ابــزار شــایعه و ســیاهنمای­ی تبدیل کــرد. ایشــان افزودنــد: نبایــد وجــود تعــداد اندکــی مدیر یــا قاضی فاســد را بــه هــزاران مدیــر اجرایی یــا قاضی شریف تعمیم داد و دل جوانان عزیز میهــن را خالی کرد، همچنانکه نباید یکی دو نماینــده را که در میان حدود 00۳ نماینــده، جــور دیگــری مشــی میکننــد، به همــه نمایندگان تعمیم داد.

رهبــر انقــاب، «تمرکــز مســئوالن کشــور» بخصــوص مســئوالن اجرایی را بــر مســائل کلیدی بویژه اشــتغال و تولیــد و حل مشــکل واردات ضروری خواندنــد و افزودنــد: ایــن مســائل را بارهــا بــه مســئوالن اجرایــی تذکــر دادهایم.

ایشــان در همیــن زمینــه افزودند: برخــی گلــه میکنند کــه رهبــری چرا تذکر نمیدهد اما بنده با گزارشهای مردمــی و دیگــر گزارشها از مســائل اساســی و مشــکات مردم بــا خبرم و مدام تذکر میدهم؛ بهگونهای که این تذاکــرات علنــی، یک دهم هشــدارها و اوقــات تلخیهای ما با مســئوالن در جلسات غیرعمومی هم نیست. ■ بیــکاری ریشــه اصلــی بســیاری از مفاسد است

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای بــار دیگــر بــا تأکیــد بــر اهتمام مســئوالن براشــتغال و رونــق تولیــد داخلــی خاطرنشــان کردنــد: بیــکاری ریشــه اصلی بســیاری از مفاســد است و باید با رونق تولید، آن را حل کرد البته پول پاشــیدن بیحســاب و کتاب مشکل را حل نمیکند و خوشــبختان­ه مسئوالن دولتــی در ایــن زمینههــا مشــغول کار

هستند.

رهبــر انقــاب در بخــش دیگــری از سخنانشــان بــا تشــکر از مســئوالن امنیتــی، انتظامــی و ســپاه و بســیج افزودنــد: در مســأله اخیــر بایــد میان جــوان و نوجوانــی کــه تحــت تأثیــر هیجــان فضــای مجازی حرفــی زده و کاری کرده با کســانی که جزو پادوهای امریــکا و ضــد انقــاب هســتند فــرق گذاشت.

رهبــر انقــاب افزودنــد: با کســانی کــه هیجانــی وارد ماجــرا شــدهاند چــه دانشــجو، چه غیــر دانشــجو باید صحبت و روشــنگری کرد اما کسی که پادوی منافقین اســت و آدم میکشد حسابش جداست.

بخش پایانی ســخنان رهبرمعظم انقــاب مســتقیماً خطــاب بــه مردم بــود. ایشــان حضــور تعییــن کننــده، بیمنــت و با بصیرت ملت عزیز را در هنگامههای نیاز کشــور موجب جلب رضایــت پــروردگار کریــم خواندنــد و افزودند: در همه 40 ســال اخیر هر جا الزم بــوده در انتخابات، راهپیماییه­ا و هــر صحنــه الزم دیگر، مردم ســینه خــود را ســپر کردهانــد و به ایــران آبرو دادهاند.

رهبــر انقــاب با اشــاره به شــایعه پراکنی بهعنوان یکی از ابزارهای مهم دشــمنان به مردم توصیــه کردند: هر موضوعی را مادام که ســند درســت و مطلــب منطقی و معقــول ندیدهاید، باور نکنید و شــایعات دشــمن و دیگر حرفهای بیمبنا را منتشــر و پراکنده نکنید. ■ بــه هرکســی کــه مــردم رأی بدهنــد، کمک میکنم

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای افزودنــد: مــردم بداننــد مســئوالن کشــور نخوابیدهان­د و به قدر وسعشان در حــال کار و تاشــند؛ البتــه جاهایی قصور و تقصیر هم هست.

ایشان با اشــاره به روند جاری حل برخی مشــکات گفتنــد: حل بعضی مســائل دیگــر زمانبــر اســت، ضمــن اینکه تقریباً همه مســئوالن مســتقیم یــا غیرمســتقی­م انتخــاب خــود مردم هســتند که باید با ابتــکار، به روز بودن و آمادگیهــا­ی جســمی و عصبــی، فعالیــت بــرای حــل مشــکات را افزونتر کنند.

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای در همین زمینه انتخاب مســئوالن با رأی مردم افزودند: مردمســاال­ری دینی را صادقانه و واقعاً قبول دارم؛ به همین علت به هرکسی که مردم رأی بدهند، کمک میکنم همچنانکه درباره همه دولتهــا از جمله این دولت، این کار را کردهام و ادامه خواهم داد.

رهبــر انقــاب اســامی در پایــان سخنانشــان تأکیــد کردنــد: بــه آینــده بســیار روشــن کشــور امیدوار هستم و میدانم خداوند اراده کرده این ملت را به عالیترین درجات برســاند که به فضل الهی چنین خواهد شد.

 ??  ?? کینهورزی دشمن نباید موجب شود مسئوالن از ضعفا و مشکالت مردم و بویژه طبقات ضعیف غافل شوند باید بین مطالبات صادقانه و بحق مردم و حرکات وحشیانه و تخریبگرانه یک گروه تفکیک قائل شد اعتراضهــا یــا درخواســته­ای مردمی همــواره بوده و اکنون نیز هســت؛ بایــد...
کینهورزی دشمن نباید موجب شود مسئوالن از ضعفا و مشکالت مردم و بویژه طبقات ضعیف غافل شوند باید بین مطالبات صادقانه و بحق مردم و حرکات وحشیانه و تخریبگرانه یک گروه تفکیک قائل شد اعتراضهــا یــا درخواســته­ای مردمی همــواره بوده و اکنون نیز هســت؛ بایــد...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran