Iran Newspaper

رئیس قوه قضائیه بنای پاسخگویی به احمدی نژاد را ندارد

-

عضــو کمیســیون قضایــی مجلس گفــت: رئیــس قــوه قضائیــه ضمــن تکذیــب اظهــارات رئیــس جمهــوری پیشــین دربــاره امــوال و داراییهایش عنــوان کــرد کــه بنــای پاســخگویی بــه اظهارات احمدینژاد را ندارد.

محمدعلــی پورمختــار نماینــده مجلس در گفتوگو با فارس، با اشاره بــه دیــدار اعضــای کمیســیون قضایی مجلــس با رئیــس قوه قضائیــه گفت: در ایــن جلســه گزارشــی از مصوبــات کمیســیون در ســال 6۹ ارائــه شــد و مســائل مختلف مورد بحث و بررسی قــرار گرفــت. وی افــزود: از جملــه موضوعاتــی کــه در این نشســت مورد بررســی قــرار گرفــت موضــوع اجــرای اصل 142 قانون اساسی در مورد اعالم اموال و دارایی مســئوالن بود که رئیس قــوه قضائیــه عنــوان کــرد که مــا برای تدویــن آییننامــه اجرایــی ایــن اصل قانون اساســی دارای محدودیتهای­ی هستیم و از اعضای کمیسیون قضایی خواســت این موضوع را بررســی کرده و پیشــنهادا­ت خــود را ارائه کنند. عضو کمیســیون قضایــی مجلــس اظهــار داشــت: همچنیــن در ایــن نشســت طرح اعاده اموال نامشــروع مســئوالن مورد بررســی قرار گرفت که رئیس قوه قضائیــه با شــکل و شــیوه اجــرای این طــرح مخالــف بــود و از جملــه عنوان کرد کــه کمیتهای که برای بررســی این موضــوع تشــکیل شــده باعــث نقض وظایف قوه قضائیه میشود و استقالل این قوه را زیر سؤال میبرد.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: عالوه بر این در جلسه مباحثی در مورد ادعاهای محمود احمدینــژا­د درباره اموال و داراییهای رئیس دستگاه قضا مطرح شد که آیتاهلل آملی الریجانی ایــن اظهــارات را تکذیــب و عنوان کرد مــا بنا نداریــم به این اظهارات پاســخ دهیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran