Iran Newspaper

روابط اصفهان و پاریس، فراسوی روابط سیاسی دولتها

-

اصفهان-خبرنگارایر­ان/ هفتــه فرهنگی اصفهان که از 18 فروردیــن ماه در پاریس آغاز شــده تا بیســت و پنجم ماه جاری در این شهر پایتخت کشور فرانسه ادامه دارد.

«قــدرتاهلل نــوروزی»، شــهردار اصفهــان در مراســم افتتــاح این هفته فرهنگی در محل مجلس ملی فرانســه در پاریــس، بــا اشــاره به اینکــه امروز بــه زعــم جهانیان، اصفهــان و پاریس بازتاب دو تصویــر همگون از یک آینه هســتند، ادامــه داد: آثــار تاریخــی و میــراث این 2 شــهر، یادگارهــا­ی مانــدگاری از دســتاورده­ای ارزنــده مدنــی و خالقیتهــا­ی بیبدیــل معمــاری اســت کــه حکایــت از تحقــق جهــان شــهرهای فرهنگــی در خــالل ســدهها و هزارههای تاریخی دارد.

وی خاطرنشــان کرد: کشــور من، ایران گهــواره تمدن، دانــش، هنر و فرهنگ اســت و دوران طالیی تمدن ایران در دوران باســتان، همزمــان با پیدایش تمــدن در چین، مصــر و بابل بوده اســت. بیشــتر آثار و بقایــای این تمدن در پاســارگاد و شــوش دانیال اســتقرار داشــته کــه تاکنون باستانشناس­ــان فرانســوی در کشــف و شناســاندن آنها به جهانیان نقش زیادی بر عهده داشتهاند.

نــوروزی اظهار داشــت: کشــور فرانســه، یکــی از مراکز اصلــی ایجاد تمــدن، فرهنــگ، ادبیــات، هنر، فنــاوری و دانش در جهان است و از این لحاظ موقعیت درخشانی دارد. بهعنــوان شــهردار اصفهان بشــدت عالقهمندم که ارتباطات میان گردشــگران، کارآفرینان و ســرمایهگذ­اران فرانسوی را با شهر تاریخی اصفهان افزایش دهم، چراکه اصفهان، ظرفیتهای وســیعی بــرای برقراری ارتباط در حوزههــای مختلــف اقتصــادی، تجــاری، گردشــگری و فرهنگی دارد.

وی تصریــح کــرد: اصفهــان و پاریس فراســوی روابط سیاســی دولتهــا، در قالــب روابــط صلحآمیــز ملتهــا در طــول تاریخ مراودات فــراوان و پایداری داشــتهاند که زمینهساز خالقیتهای فرهنگی شده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran