Iran Newspaper

بازگشت «خادم» به مدیریت کشتی با دغدغه های گذشته

مجمع فوق العاده فدراسیون، استعفای سکاندار کشتی ایران را نپذیرفت

- محمد محمدی سدهی

دومیــن مجمع فوقالعاده فدراســیون کشــتی روز دوشنبه برای تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون بدون حضور رســول خادم در محــل آکادمی ملی المپیک برگزار شــد و در ایــن مجمع 6 روز دیگر به خادم زمان دادند تا به فدراسیون بازگردد.

پسازپایانم­جمعبرخیازه­یأتهایاستا­نی با حضــور در یکی از زورخانههای تهران با رســول خادم دیدار کردند. این دیدار دو ساعته با موضوع رها شــدن کشــتی از بالتکلیفی و توجه به شــرایط ورزش کشور و نابسامانی 40 روزه این ورزش برگزار شــد و در این دیدار گزارشــی از اتفاقات مجمع به خادم ارائه شــد و اعضا بار دیگر از وی خواستند با پس گرفتن اســتعفای خود به فدراسیون بازگردد که در نهایت هم رســول خادم به حاضران گفت انشــاءاهل­ل تــا روز یکشــنبه در فدراســیون حاضــر خواهد شد.

دیروز خادم با انتشار بیانیه ای رسماً موافقتش را برای بازگشــت به فدراســیون کشــتی اعالم کرد و در ابتــدای ایــن بیانیه بیان داشــت، بــه هر حال وظیفه من اســت که در هر موضعی که هســتم و هــر روزگاری دارم، به احترام ایســتادگی کم نظیر نمایندگان خانواده بزرگ کشــتی، بر اعتقادشان، جز پاسخ مثبت، پاسخ دیگری به مجمع محترم نداشتهباشم.

خــادم در ادامــه ایــن بیانیــه مجــدداً بــه دغدغههای خود اشــاره میکند و میگوید: «هنوز هیــچ اقدام عملی از ســوی دســتگاه دیپلماســی کشــور، بــرای مذاکــره بــا «کمیتــه بینالمللــ­ی المپیــک»، جهــت کمــک بــه کاهــش جرایــم و محرومیتهــ­ای ســنگین جدیدی کــه در صورت عدم مبــارزه بــا نماینــدگا­ن رژیم صهیونیســت­ی، قهرمانان ملی ما با آن مواجه میشــوند، صورت نگرفته اســت. کمیتــه بینالمللی المپیک تحت فشــارهای سیاســی درصدد اســت، در گام بعدی اجازه میزبانی و برگزاری مسابقات بینالمللی را نیز از کشــورهایی چون ایران بگیرد. جالب اســت این محرومیتها دارد در کشــتی پیشتر از ســایر رشــتهها دنبــال میشــود و ایــن موضــوع اتفاقی نیست.»

او همچنین ادامه داد: «داستان بیمهریهای دوســتان وزارت ورزشی به کشتی ایران است. گویا عزیــزان مجبورند بنا به اصرار مجمع فدراســیون کشتی، مدتی دیگر این حقیر را تحمل کنند. البته با توجه به شناختی که نسبت به ایشان وجود دارد، بعید میدانم تغییــری نیز در ایــن نامهربانیه­ا شــاهد باشیم. به نظر میرســد با شرایط موجود، هم در عرصه داخلی و هم در بخش بینالمللی، با مشــکالت و تنگناهای بسیار بیشتری نسبت به گذشــته مواجــه خواهیم بــود؛ بویژه اینکــه گمان میرود با موضعگیریها­ی اخیر خانواده کشــتی، حساسیت منفی بعضی از عزیزان نیز، به ورزش ملی کشور افزایش یافته است.»

رضا الیق، دبیر فدراســیون کشتی در گفتوگو بــا خبرنــگار «ایــران» در خصــوص بیانیــه خادم و بازگشــت او بــه فدراســیون میگویــد: «خــادم دغدغههایی دارد که مطمئن هستم دستگاههای مربوطــه بــرای آن فکــر دارند و قطعــاً تصمیمی گرفته خواهد شد تا کشتی متضرر نشود.»

او در خصــوص حضور اعضای مجمع در گود زورخانــه و صحبــت با خادم بیــان میکند: «بعد از مجمــع بــا پیگیریهای صــورت گرفته قــرار بر ایــن شــد تــا خــادم را ببینیــم. او برخــی روزها در گــود زورخانه تمرین میکند و حضــور او در مکان مقدســی همچــون زورخانــه بهترین زمــان برای مذاکره با او بود.»

دبیر فدراسیون کشــتی ادامه میدهد: «خادم پــس از صحبتهــای اعضــا جوابش ایــن بود که قطعــاً به فدراســیون بازخواهد گشــت. او با تمام وجود کارش را در فدراسیون کشتی ادامه میدهد و تالش میکند تا مشــکالت برطرف شود. خادم از جنس کشــتی اســت و در زمانی که از فدراسیون رفت معتقد بود که شاید رفتنش به کشتی کمک کنــد. او همین روزهــا میآیــد و در دفتر کوچکش مستقر میشــود، آمدن خادم پرسروصدا نیست. قطعاً خادم با انگیزهای مضاعف بهکار خود ادامه خواهد داد.» الیق با اشاره به این موضوع که رفت و بازگشــت خادم قطعاً خیری داشــته، میگوید: «خادم با انرژی بیشــتری کار خود را از ســر خواهد گرفــت البته بایــد وزارت ورزش همــکاری کند تا دغدغههای او برطرف شــود. در روزهای گذشــته همکاری خوبی از سوی وزارت ورزش شاهد بودیم و محمدرضــا داورزنــی، معــاون وزیــر ورزش هم مجدداًاعالم کرد که از کشتی حمایت خواهد کرد. همدلی و همراهی که بین مسئوالن وجود دارد نیز میتواند آینده خوبی را برای ورزش کشــتی کشور رقم بزند و میتوانیم شاهد چشمانداز روشن تری برای ورزش اول کشورمان باشیم.»

همچنیــن حمیــد بنــی تمیــم، نایــب رئیس فدراســیون کشــتی در خصــوص بیانیــه خــادم میگویــد: «خــادم دغدغههای زیادی داشــت که در نهایت به اســتعفا منجر شــد. راجع به مســأله روبهرو نشــدن ورزشــکارا­ن ایرانی با اسرائیلیها و احتمــال جریمههــای ســنگین نمیتوانم خیلی شــفاف صحبــت کنــم. بــا ایــن حــال میدانــم قدمهایــی برای پیــدا کردن یک راه حل مناســب برداشــته شــده و انشــاءاهل­ل کــه تصمیم درســتی گرفته میشود. درباره مسائل مالی نیز 12 میلیارد بودجه فدراسیون از سال گذشته به صورت کامل پرداخت شد؛ اما 2 میلیارد تومانی که موارد خاص لحاظ شــده بود، بعید اســت به دست فدراسیون برســد.» بعد از استعفای رســول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، اعضای شوراهای فنی تیمهای ملی کشــتی آزاد و فرنگی نیز در حمایت از رئیس فدراســیون کنارهگیری خود را از بخش فنی اعالم کردنــد، اما حــاال بعد از مخالفت دوبــاره اعضای مجمع با استعفای خادم و تکلیف برای بازگشت وی بــه فدراســیون و موافقــت خادم با بازگشــت مجدد به فدراســیون کشتی، با استعفای اعضای شورای فنی نیز مخالفت شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran