Iran Newspaper

ثبت 240 هزار طرح اشتغال روستایی و فراگیر

-

مدیــرکل توســعه اشــتغال وزارت کار: توســعه صــادرات غیرنفتی و ســرمایهگذ­اری محلی از جمله اقدامــات دولــت بــرای ایجاد اشــتغال پایدار اســت. عالءالدینا­زوجــی، مدیرکل توســعه اشــتغال وزارت کار گفت: در سنوات گذشته بودجه صنعت در بخش اشــتغالزا­یی کم بود که سال گذشته این میزان رشد قابل قبول داشــت بهطور کلی بخش اعظم اشتغال کشور در حوزه خدمات است.

وی افزود: در سال 97 برنامه اشتغالی که دولت در نظر دارد این است که منابع کشور در یک جا تجمیع شده و همه بخشهای مرتبط با دولت خود نیز طرح اشتغال خود را تنظیم کنند. تحریک تقاضای داخلی و توســعه صــادرات غیرنفتــی، نوســازی و بازســازی صنایــع، ســرمایه گذاریهــای محلــی، اولویتبندی اســتانی و نیــز جهتگیــری منابــع مالــی از جملــه اقدامــات دولت برای ایجاد اشــتغال پایدار در کشــور اســت. عالءالدیــ­ن ازوجی گفت: رســتههایی که برای اشتغال سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفت مبنای اصلی دولت در اشتغال زایی امسال برای استانهای مختلف است، این رستهها محدودیت منابع دولتی را مشــخص و بر همان اســاس برنامهریزی­های الزم برای اشــتغال زایی صورت میگیرد براین اساس بنا داریم تا برای امســال سیاســت گذاریهای ملی را به سمت سرمایهگذار­ی محلی حرکت دهیم.

وی افزود: حدود ۰4۲ هزار طرح اشتغال روستایی و فراگیرثبتش­دهاست،اولویتبندی­هراستاننیز­مبتنی بــر منابع آبــی کمتر اســت. در حال حاضر رســتههایی بــرای دولــت از اولویــت باالیــی برخوردارند کــه به این حوزه کمترین آســیب را میرسانند. او گفت: از سال ۲9 تــا 96 بهطور متوســط بــرای ۰۱5 هزار نفر شــغل ایجاد شده است. در اقدامات اخیر دولت درجه آسیبپذیری اشــتغال نیز کاهش یافته که این امر به اشــتغال پایدار کمک میکند کــه این اتفاق فرخندهای برای اشــتغال کشــور محسوب میشــود. وی گفت: براساس آمارهای موجــود ۰58 هــزار نفــر بهعنــوان ورودی جدید به عرصه اشــتغال کشــور قرار دارند که بیش از ۰8 درصد آنها فارغالتحصی­الن دانشــگاهی هســتند. از ایــنرو بــرای اشــتغال زایی این گــروه تحصیلکــرد­ه بایــد بــا مداخــالت سیاسیزمینه­اشتغالشانا­یجادشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran