Iran Newspaper

اگر به حرفهای رسانه ملی عمل کنیم

- شهاب پاکنگر

االن شــرايط اقتصــادی، بــه قول كارشــناس شــبکه ورزش و با زبان ســخت فارسى، دارد بــا مــردم برخــوردی مىكنــد كه قرار اســت بــا بازيکنــان تیــم ملــى آلمــان شــود. حــاال در همیــن اوضــاع يــک آقايــى مىآيــد در شبکه ســوم ســیما و به مردم مىگويد برای گردشگری الزم نیست سفر برويم. همینكه جــای غــذا خوردنمــان را عــوض كنیــم خودش يک گردشگری است. البته در جای ديگر ايشــان گفتنــد برای گردشــگری بايد از خودمان شروع كنیم كه ما نفهمیديم دقیقاً چــه كاری انجــام دهیم؟! ولى با نگاه به همان گردشــگری از خانه، ببینید چقدر راحت مىتوان مشکالت را رفع كرد.

مشــکل ركود را مىتوانیم خودمان خیلــى راحت در خانه حل كنیم. مثالً بیايیم وسايل داخل آشپزخانه را جمع كنیم و ببريم به بقیه اعضای خانواده بفروشیم. بقیه اعضای خانواده هم هركدام بیايند ساير وسايل را به ما بفروشند. حتى برای اينکه كار طبیعىتر جلوه كند، يکى از اعضا كه وســايلش را روی زمین پهن كرده را گیر بیاوريم به بهانه سد معبر يک فصل كتک بزنیم.

در خصوص اشــتغال هم باز مىتوانیم مســأله را خیلى ســاده حــل كنیــم. بههرحــال هر كــس در خانه يــک وظیفــهای دارد. چه ايرادی دارد همان را بهعنوان شــغل معرفى كنیم؟! ببینید با اين روش چنــد نفر در كشــور صاحب شــغل مىشــوند. طــرف مىرود خواســتگار­ی، جــای اينکــه بگويــد بیــکارم مىگويــد «مديــر بردن طالی كثیف تا سركوچه» هستم. البته ما برای اينکه فضا به دنیای واقعى نزديکتر شــود، راهکار داريم. مىتوانیم اگر حال نداشتیم كاری را انجام دهیم، دو تا بکوبیم روی كیبورد و مانیتور را به طرف بقیــه برگردانیم بگويیم «مىبینى كه سیســتم قطعه!». اگر طرف خیلــى اصرار داشــت هم بیايیم يک پــول چايى چیــزی بگیريم و مثالً اجازه بدهیم از سرويس بهداشتى منزل استفاده كند.

يکــى ديگر از مســائل كشــور، حــوزه فرهنگ و ارتباطات اســت. بــرای فرهنگ هم بايد از خانه شــروع كنیــم. در اين زمینه فرصت خوبى هم فراهم شــده، شما نگاه كنید ابعاد تلويزيون هر خانهای از متــراژ خانه بیشــتر اســت. چــرا ما از اين شــرايط به نحو احســن اســتفاده نکنیم؟ مىتوانیم برای خودمان سینما و كنسرت داشته باشیم. بعد بیايیم كنسرتها را لغو كنیم. حتى مىشود به همین هم بســنده نکرد. اگر با كسى به مشــکل خورديم، مىتوانیم كامالً خودجــوش از در و ديــوار اتاقــش برويــم باال، يــا لباسهايش را در صحن علنى خانه آتش بزنیم. يک نفر هم بشود مسئول اينترنت. هــر از چندگاهــى بیايد مــودم را قطع كند تا مشــکل ارتباطاتما­ن هم حل و فصل شود. خالصه برای داشتن يک كشور خوب بايد از خودمان شروع كنیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran