Iran Newspaper

مسجد جامعی : دستور رهبر معظم انقالب برای پیگیری مسائل شهرداری سابق قابل تقدیر است

-

در جلســه شورای اسالمی شــهر تهران احمد مسجدجامعی سخنان خــود را بــا یــک تذکــر و یک تشــکر آغــاز کــرد. وی گفــت: «در خبرها آمــده بود کــه رهبر معظم انقــالب به آقای سرلشــکر باقری دســتور دادهانــد که درباره مســائل مالی شــهرداری و اتفاقهایی کــه در دوره قبل افتاده رســیدگی کنند. این امر مبارکی اســت و جای تشکر فراوان دارد. یعنی ورود ایشان به این مسأله بیانگر و نشانگر حساسیت ویژه بــه حق الناس اســت.عضو شــورای اســالمی شــهر تهران ادامــه داد: تشــکری هــم از همکارانــم دارم. از اعضای کمیســیون ذیربط آقایان رســولی و میرلوحی درباره طلبهای شــهرداری پرسیدم که رقم 45 هزارمیلیار­د ریال کف طلب شهرداریست که تأیید شد.

مســجدجامع­ی تصریح کرد: با تأکیدی که بر مســأله حق الناس وجود دارد خواهش من این است که کمیسیونها و شورا و شهرداری ایــن بحــث را بهصورت کارشناســا­نه پیــش ببرند. این حــق و حقوق مردم تهران است که ما بیش از بقیه برای پیگیری آن وظیفه داریم.

وی در ادامــه ضمــن تشــکر از رســانهها بابــت پیگیــری مربوط به شــفافیتها بیان کرد: تذکری هم به خودمان دارم. یکی از همکاران و دوســتان مــن کــه از شــخصیتهای مؤثر دوره پیشــین شــورا بودند اعــالم کردند که شــورای دوره قبل، درخصوص این مســائل اطالعی نداشــت. اما من یادم هست که آن دوره هم این تذکرها داده میشد و حتــی یکــی از روزنامه نگاران هــم گزارش مفصلی درباره مؤسســه یاس نوشــت ولی تالشــی برای حل و پیگیری این مسأله نبود. تالش مدیریت شهری بیشتر این بود که این بحث جمع شود و حتی وقتی پــای ســؤال از برخی مدیران شــهری مطرح میشــد، چنــان فضایی در شــورا پیــش میآمد که بــرای دلجویی از آن فرد حتــی نامه تقدیر از عملکرد ایشــان بنویســیم و همه امضا کنیم و بــه دفترش برویم و اینها خیلی عجیب بود.

عضو شــورای اســالمی شــهر تهران افــزود: من میخواهــم از این بابــت از رئیــس کنونــی شــورا هم تشــکر کنــم و از ایشــان بخواهم که شخصاً این مســائل را در چارچوب کارشناسی پیگیری کند. امیدوارم ساختار مدیریت شــهری را به گونهای تعریف و طراحی کنیم که این اتفاقها نیفتد و اگر هم افتاد، در همان موقع به آن رسیدگی کنیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran