Iran Varzeshi

اهميت نايبقهرمان­ي براي منصوريان و استقالل

- ‪Armen Saroukhani­an‬

تســاوي اســتقالل مقابل گســترش فوالد در تبريز نتيجه راضيكنندها­ي براي منصوريان نبود. ســرمربي استقالل خوب ميدانست كه در صورت برد هم بختي براي قهرماني ندارد. از طرف ديگر ســهميه آســيايي هم با توجه به فاصله 12 امتيازي و تفاضل گل +11 نسبت به ذوبآهن تضمين شده است. با اين حال منصوريان دوست ندارد رتبه دوم ليگ كه به لطف نتايج خوب نيمفصل دوم به دست آمده در هفتههاي آخر از دست برود.

نايبقهرمان­ــي ليگ براي اســتقالل و منصوريان اهميت زيادي دارد. اســتقالل در ليگ شــانزدهم شــروع بدي داشت و منصوريان قبل از شــهرآورد هفته ششم تا آســتانه بركناري پيش رفت. آبيپوشان بعد از تســاوي با رقيب سنتي نتايج بهتري گرفتند ولي در پايان نيمفصل اول رتبهاي بهتر از هفتمي نداشــتند تا ناخواسته بحث مقايســه منصوريان و مظلومي پيش بيايد. استقالل در ليگ پانزدهم با مظلومي براي هفتههاي نســبتا زيادي صدرنشين بود و در نهايت سوم شد تا اين مربي بركنار شود. با نايبقهرمان­ي اســتقالل، منصوريان ميتواند از زير سايه سلفش خارج شود و كارش را با پيشرفت نسبت به فصل قبل به پايان برساند. او بر خالف مظلومي بازي برگشت شهرآورد را هم برد و مهمتر از آن استقالل برعكس ليگ پانزدهم شيب صعودي دارد.

نايبقهرمان­ي اســتقالل به معني عملكرد بهتر نسبت به تراكتورساز­ي هم خواهد بود كه ســرمربياش قلعهنويــي، يكي ديگر از مدعيان نيمكت آبي اســت. قلعهنويي هرچند در آخرين حضورش روي نيمكت استقالل به رتبه ششم ليگ رسيد و عملكرد قابلدفاعي نداشــت، در صــورت ناكامي منصوريان به گزينه اصلي هدايت اســتقالل تبديل ميشد. نايبقهرمان­ي در ليگ براي منصوريان حكم برتري در دوئل راه دورش با قلعهنويي را هم خواهد داشت.

نايبقهرمان­ي براي بازيكنان استقالل كه در شروع فصل تحت فشار زيادي بودند هــم پايان ايدهآلي اســت. منتقدان در واكنش به ناكامي هفتههــاي اول ليگ تاكيد داشتند كه بيشــتر اين بازيكنان در حد استقالل نيستند و بايد جايگزين شوند، ولي آنها در نيمفصل دوم ثابت كردند كه آينده روشــني دارند. نايبقهرمان­ي اســتقالل به معني اين اســت كه منصوريان دوره انتقالي را با تيم جوانش با موفقيت به پايان برده و در ليگ هفدهم ميتواند با حداقل تغييرات قهرماني را هدف بگيرد.

اينها به اســتقالل و منصوريان انگيزه ميدهد تــا در چهار بازي باقيمانده ليگ با تمام توان بازي كنند و بازي هفته بيســت و هشــتم مقابل تراكتورساز­ي در تبريز حساس و جذاب باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran