Iran Varzeshi

مهم اين است كه دختران بتوانند بسكتبال بازي كنند

-

معاون وزيــر ورزش و جوانان درباره ديدار نمادين بسكتبال بانوان معتقد است اين مسابقه تاثير بسيار زيادي در نظر فيبا خواهد داشت.

محمدرضــا داورزني در جريان ديدار نمادين بســكتبال بانوان دربــاره حضور بانوان محجبه در رشتههاي مختلف گفت: «اكنون اكثر رشــتههاي تيمي مشــكلي بــراي حضور در رقابتهــاي بينالمللي با حجاب اســالمي ندارند و فدراسيونها­ي اين رشتهها چند ســال است كه حقشان را به آنها دادند تا بتوانند با حفظ ارزشها تواناييهاي­شــان را در ميادين بينالمللي نشان بدهند.»

او ادامــه داد: «فدراســيون جهاني بســكتبال اما برابر اين موضــوع مقاومت ميكرد و چند ســالي بود كــه با موضوع حضور بانوان مســلمان در رقابتها مواجه شــده بود ولي از نظر خود كوتاه نميآمد. دختران بسكتباليست مسلمان چند سالي است كه تواناييهاي­شان را نشان ميدهند اما فدراســيون جهانــي مقاومت ميكرد و شكســته شــدن اين مقاومــت، نياز به پيگيريهاي بيشــتري داشت. به هر حال در بسكتبال، تقابل نفر به نفر بيشتر است و به همين دليل، مســووالن جهاني نيز با حجاب اسالمي موافق نبودند اما تالشهاي فدراسيون و وزارت ورزش و جوانان و ديگر كشورهاي مسلمان باالخره جواب داد.»

معاون وزير ورزش و جوانان در ادامه همچنين گفت: «حاال فدراســيون جهاني اين تغيير را پذيرفته و قبول كرده اســت نماينــدها­ش را بــه ايران اعــزام كند تا از نزديــك، توانايي دختران بسكتباليسـ­ـت ايرانــي را ببينــد. نماينده فيبــا در ايران حضور دارد و ميبيند دختران كشــورمان ميتوانند پروتكلهاي بســكتبال را رعايت كنند و بــا حفظ ارزشهاي اســالمي به ميدان برونــد. اين اتفاق بســيار بزرگ و مبارك اســت. اميدواريــ­م درهاي ميادين بينالمللي به ســوي دختران ما باز شود.» داورزني به فرصت پيش آمده اشــاره كرد: «نكته مهم اين است كه دختران ما بتوانند بسكتبال بازي كنند. در چند سال گذشته بسكتباليست­هاي مســلمان زيادي بودند كه در اروپا بــازي ميكردنــد اما مجبور ميشــدند بدون حجاب باشند اما در حال حاضــر اين فرصت ايجاد شــده اســت تا دختران مسلمان بتوانند با حفظ اعتقادات و ارزشهايشان در رشته مورد عالقه خود نيز بازي كنند. مطمئنا اين مســابقه تاثير بســيار زيادي در نظر فدراســيون جهاني بســكتبال، فيبا خواهد داشت و اميدواريم كه بعد از ســالها مقاومــت آنها تغيير را قبول كنند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran