Iran Varzeshi

چشم اميد به وزارت ورزش

-

رييس فدراســيون كاراته در روزهاي ابتدايي شروع كار براي سال 69، برنامههايي را در ســر دارد كه براي اجرايشــان نيازمند تامين اعتبار الزم از سوي وزارت ورزش است؛ ضمن اينكه دنبال راه حلي اســت براي جبران هزينههايي كه معتقد است ســال قبل به فدراســيون تحميل شده اســت. صادق فرجي از خانواده بزرگ كاراته به خاطر آرامشي كه در اين رشته حكمفرما است، قدردانــي ميكند و ميگويــد: «تمام اقدامات انجام شــده در چند ماه اخير نتيجه آرامشــي اســت كه با كمك خانواده بزرگ كاراته كشور فراهم شــده اســت. از تك تك اعضاي فهيم كاراته ايران تشكر ميكنم و اميدوارم در ادامه راه نيز فدراســيون را همراهي كنند و در كنار اين موضوع ما را از پيشــنهاده­ايي كه دارند محروم نكنند.» او حضور تعداد قابل توجهي از كاراتهكاها را در رقابتهاي كشــوري، اميدواركنن­ده ميداند و ميگويد: «خوشــبختان­ه رقابتهاي بزرگســاال­ن در بخش مردان با حضور 700 ورزشكار و در بخش بانوان با حضور 00۴ كاراتهكا برگزار شد. در بخش ردههاي پايه شــاهد حضور تقريبا ۳ هزار نفــر در بخشهاي مختلف بوديم كه به نوعي ركوردي قابل توجه بود. حضور اين تعداد كاراتهكا در مســابقات مختلف قهرماني كشــور و انتخابيهاي تيم ملي گواه پتانســيل باالي كاراته كشورمان است و اميدوارم از اين پتانسيل به بهترين نحو استفاده كنيم.»

رييس فدراســيون كاراته دربــاره برنامههايي كه امســال پيش رويش اســت ميگويد: «تمام تالشمان اين است كه در بخشهاي مختلف تيمهاي بزرگســاال­ن بدون پشــتوانه نمانند. در حال حاضر رقابتهاي قهرماني آسيا پيشروي تيمهاي ملي اســت و تمام تالشــمان اين است كه در تمام ردهها تيمها به صورت كامل اعزام شوند.»

فرجــي در اين بخش از صحبت هايش به موضــوع اعتبارات مورد نياز نيز اشــاره ميكند: «قطعا اين قبيل اعزامها نياز بــه تامين اعتبارات دارد و بايد اعتبارات براي اجرايي شــدن برنامهها فراهم شود. البته فدراسيون تنها به بودجه وزارت اكتفا نميكند و بخشــي از اعتبارات را با جذب حامي مالي فراهم ميكند اما به هر صورت با توجه به المپيكي شدن اين رشته ميطلبد بودجهاي كه مســووالن ورزش براي كاراته معين ميكنند درخور برنامههاي داخلي و برون مرزي باشــد. با المپيكي شــدن اين رشته شاهد هستيم كه حتي كشورهايي كه در گذشته زياد در كاراته صاحب اسم و رسم نبودند هم مشغول تداركات المپيكي هستند.»

فرجي به بار مالي كه ســال ۵9 به فدراســيون تحميل شده نيز اشاره ميكند: «در ســال ۵9 هزينههاي ســنگيني صورت گرفتــه كه اميدوارم با حمايت وزارت ورزش بتوانيم به نوعي اين مبالغ را پوشش دهيم. با اين حال تمام حقوقهاي معوقه كاركنان پرداخت شده و مشكلي از اين لحاظ نداريم. ســال 96 سالي پر كار براي كاراته اســت و به طور مثال تنها در رقابتهاي قهرماني آسيا نزديك به 00۱ نفر را بايد اعزام كنيم و چنين برنامههايي نياز به تامين اعتبارات و حمايت ويژه دارد.»

فرجي در مورد انتخاب مربيان تيم ملي در ردههاي سني پايه هم ميگويد: «نيت ما اين است از مربياني كه بيشترين تعداد قهرمانان را در انتخابيهاي تيم ملي دارند هم اســتفاده كنيم. به همين دليل قصد داريم بعد از پايان مسابقات كادر را مشــخص كنيم. به دنبال شايســته ساالري هستيم و قطعا در اين مسير حركت ميكنيم. ضمن اينكه به زودي كادر فني تيمهاي پايه نيز اعالم ميشود.»

رييس فدراســيون كاراته در مورد سبكهاي آزاد اين رشته نيز توضيح كوتاهي ميدهد: «قطعا مثل ســبكهاي كنترلي به اين بخش نيز پرداخته خواهد شــد. رقابتهاي قهرماني كشور و انتخابيهاي تيمهاي ملي برگزار و در ردههاي مختلف كادر فني و تيمها مشــخص ميشوند. اعزامها نيز انجام ميشود و به طور مثال براي رقابتهاي جهاني در رده بزرگساالن و نوجوانان و جوانان برنامه داريم. سبكهاي آزاد نيمي از خانواده كاراته و براي ما بسيار قابل احترام هستند.»

حسن بيگي از تيم ملي كاراته انصراف داد

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran