Iran Varzeshi

كويت از حضور در رقابتهاي كشورهاي اسالمي هم بازماند

-

ورزش كويــت در ادامــه محروميت خود از حضور در رقابتهاي بينالمللي كه طي سه ســال اخير در جريان بوده است اين بار نيز به رغم رايزنيهاي گسترده از شركت در مسابقات ورزشهاي كشورهاي اسالمي بازماند.

كميته برگزاري بازيهاي كشورهاي اسالمي كه ماه آينده به ميزباني جمهوري آذربايجان برپا خواهد شــد با درخواست كويتيهــا براي حضــور در اين رقابتها با پرچم كشورشــان مخالفت كرده است كه بديــن ترتيب مشــاركت آنها در اين مسابقات منتفي شد.

پيــش از ايــن نماينــدگا­ن مجلس كويت از دولت اين كشــور خواسته بودند تا در مذاكره با كميته بينالمللي المپيك، متعهد شــود تــا در ازاي تغيير و اصالح قوانين ورزشــي در كويــت، محروميت ورزشــكارا­ن و تيمهاي ورزشي اين كشور براي مشــاركت در مســابقات بينالمللي كاهش يابد.

بــه دنبال تحــوالت چند ســال اخيــر ورزش كويت و نقره داغ شــدن فدراســيون­هاي ورزشــي اين كشــور و همچنيــن محروميــت از حضور در مياديــن بينالمللي، مســووالن كويت قصــد دارند با مجموعــهاي از اقدامها، ورزش ايــن كشــور را بــه مياديــن بينالمللي بازگردانند.

محروميت ورزشــي كويت به دليل دخالتهاي غيرقانوني دولت اين كشور در فعاليت فدراسيونها است.

كميتــه بينالمللــ­ي المپيك در ۷2 اكتبر 2015 هرگونه فعاليت ورزش كويت را به خاطــر دخالت سياســتمدا­ران در ورزش ممنوع كرد. دولت كويت و وزارت ورزش و جوانــان اين كشــور كه به اين حكم كميته بينالمللي المپيك معترض بودند، درخواست تجديدنظر كردند اما دو روز پيش از آغــاز المپيك ريو، دادگاهي در شهر لوزان ســوييس حكم محروميت كويت را تاييد و اين كشور را به پرداخت 11هــزار و 458 دالر جريمه محكوم كرد تا همچنان ورزش اين كشــور در بحران به سر برد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran