Iran Varzeshi

مورينيو: صدرنشيني چلسي داليل زيادي دارد

-

ژوزه مورينيو در بازي امشــب منچســتريو­نايتد با چلسي در ورزشــگاه اولدترافــ­ورد به دنبال انتقام نيســت. او كه فصل قبل از چلســي اخراج شــد، در اين فصل با شياطين سرخ دو بار برابر تيم آنتونيو كونته شكســت خورده. تيم اين مربي 54 ســاله دراكتبر با 4 گل در اســتمفورد­بريج باخــت و پنج هفته قبــل هم در مرحله يكچهارمنها­يــي جــام حذفي انگليس با يك گل مغلوب شــد در ديــداري كه آندر اررا از تيم ميهمان اخراج شــد. در جريان همين بازي بود كه به زخم «آقاي خاص» نمك زدند و هواداران به او لقب يهودا دادند و بعد از درگيــري كه كنار زمين با كونته پيدا كردند، عليه او شعار دادند و گفتند«تو ديگر خاص نيستي».

مورينيو كه با ســه قهرماني در ليگ برتر در دو دوره مربيگري چلسي موفقترين مربي تاريخ اين باشگاه محسوب ميشود، به آنها پاسخ داد كه «يهودا در كتاب ركوردهاي چلسي شماره يك است».

منچســتريو­نايتد رده پنجمــي در اين بازي نياز شــديدي به پيروزي دارد تا بتواند به كسب سهميه ليگ قهرمانان اميدوار باشد و چلســي هم ميخواهد گام بلندي براي قهرماني بردارد بنابراين بايد انتظار يك جدال كالسيك را داشت.

اما مورينيو تمام تالشش را كرد تا هيجان را از اين بازي بگيرد و گفت اين ديدار با بازيهاي ديگر فرق ندارد: «از نظر من اين يك بازي اســت مثل تمام ديدارهاي ديگر، هيچ فرقي برايم نميكند و هيچ نكته خاصي برايم ندارد.» ضعف منچستريونا­يتد در گلزني در بازي پنجشنبه با اندرلخت هم پيدا بود اما به گفته او، تيم سابقش از بازي نكردن در اروپا بيشــترين سود را برده: «بعضي بازيكنان ما خستهاند، بعضي سرحال. اين در فوتبال خيلي مهم است اما اينكه در صدر جدول ليگ هســتند داليل زيادي نــدارد نه فقط به اين خاطر كه ســرحالند. آنها كيفيت فردي و تيمي بااليي دارند، شيوه مشــخصي براي بازي دارند و به آن مقيد هســتند و خيلي خوب انجامش ميدهند.»

خوان ماتا هافبك هجومي منچستريونا­يتد به دليل مصدوميت كشــاله ران احتماال تا آخر فصل نميتوانــد بازي كند. بازيكن 28 ســاله تيم ملي اسپانيا ماه گذشته تحت عمل جراحي قرار گرفت و مورينيو به ســايت باشگاه گفت او احتماال تا اوايل خرداد نميتواند بازي كند. آخرين بازي ليگ برتر 31 ارديبهشــت برگزار ميشــود و اگــر يونايتد به فينال ليگ اروپا برســد، ســه روز بعد فينال اين رقابتها در اســتكهلم به انجام ميرســد. مورينيو همچنين گفت دو مدافــع مياني تيمــش، فيل جونز و كريس اســمالينگ كه در جريان بازي اوايــل فروردين تيم ملي انگليس مصدوم شــدند، تا اواخر ارديبهشت نميتوانند بازي كنند. در غياب اين زوج انگليسي، ماركــوس روخو و اريــك بيلي در قلب دفاع بــازي كردند و مربي پرتغالي نگران اســت كه در ديدار امشــب با صدرنشين ليگ برتر، چلســي، خستگي روي عملكرد اين دو تاثير منفي بگذارد: «درباره وضعيــت دفاعي كنوني از من كاري بر نميآيد. بيلي و روخو بايد با تمام توان بازي كنند. اگر شانسي براي رسيدن به جمع 4 تيم ليگ برتر نداشتيم تصميم گيري آسان بود، به آنها استراحت ميدادم و در ليگ اروپا از آنها استفاده ميكردم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran