Iran Varzeshi

پاياني بهتر براي جودوكاهاي جوان

-

رقابتهــاي جــودو قهرمانــي جوانان آســيا در حالي به روز پاياني خود رسيد كه نماينــدگا­ن ايران در اين روز عملكرد بهتري از خود نشان دادند. در جريان رقابتهاي روز پاياني جودو جوانان آسيا در قرقيزستان، در بخش مردان 5 نماينده ايران به روي تاتامي رفتند كه يك نماينده ايران راهي فينال شد و ساير جودوكاهای ايران شانس كسب مدال برنز پيدا كردنــد ضمن اينكه در بخش زنان نيز 2 جودوكای ايران براي كسب مدال برنز مقابل حريفانشان قرار گرفتند.

در روز نخســت اين رقابتها 5 نماينده ايــران در بخش مردان به روي تاتامي رفتند كه حاصل آن تك مدال نقره عليرضا خجسته در وزن -66 كيلوگــرم بود. ســهيل جمال آبــادي در وزن -55 ، محمدرضا صادقي در -60 ، جعفــر فيروزآبــا­دي در -66 و اميــن كاميابي در -73 كيلوگرم نيز از دور رقابتها كنار رفتند.

در بخش بانوان نيز ليال سياوشــي تنها نماينــده ايران در روز نخســت بود كه با يك شكســت از دور رقابتها كنار رفت اما در روز دوم و پاياني اين رقابتها شرايط بهتري رقم خورد به طوري كه 5 نماينده ايران در 4 وزن دوم به روي تاتامي رفتند كه جواد مرادي در وزن -81 كيلوگرم به فينال رسيد.

مرادي ابتــدا حريفي از چيــن تايپه را در يك دقيقه و 22 ثانيه ايپون كرد ســپس حريفي از قزاقستان را برد و راهي نيمهنهايي شد. او در مرحله نيمهنهايي نيز ارالن شروف از قرقيزستان را در 3 دقيقه و 29 ثانيه ايپون كرد و به فينــال رســيد. او در فينال مقابل نماينده تاجيكســتا­ن شكســت خورد و نقره گرفت.

حامــد رشــيدي و قاســم باغچقي دو نماينده ايران در وزن -90 كيلوگرم در ديدار رده بندي و براي كســب مدال برنز رودروي هم قرار گرفتند.

در اين وزن حامد رشيدي ابتدا حريفي از قرقيزستان را برد سپس مقابل جودوكای هند به برتري رسيد اما در ديدار نيمهنهايي مقابل كوشــي ناگال از ژاپن در 53 ثانيه ايپون شد و به ديــدار رده بندي رفت. باغچقي نيز ابتدا حريف قزاق را برد امــا در مبارزه دوم مقابل جودوكای ازبك شكســت خورد و به شانس مجدد رفــت. او در اين مرحله مقابل حريفي از چين تايپه پيروز شد و به رده بندي رسيد.

در وزن -100 كيلوگــرم نيــز علــي پرهيزگار دور نخســت استراحت كرد. سپس مقابــل جــودوكای ميزبان به برتري رســيد امــا در نيمهنهايي مقابــل تيمور رحيم اف از تاجيكســتا­ن باخت و بــه رده بندي رفت و در نهايــت حميدرضــا ملــكزاده در +100 كيلوگرم نيز راهي ديدار ردهبندي شــدند. او كه آخرين نماينده ايران در بخش مردان بود ابتدا اســتراحت كرد. ســپس مقابل حريفي از تاجيكســتا­ن پيروز شــد و راهــي ديدار نيمهنهايي شــد. او در مبــارزه ماقبل فينال مقابل جــودوكای قزاق شكســت خورد و به ديدار رده بندي رفت.

در بخش بانــوان نيز ايران در روز پاياني 2 نماينده داشــت كه مريم بربط ابتدا مقابل حريفي از چين تايپه شكســت خــورد و به شــانس مجدد رفت. او در اين مرحله حريف ازبك را برد و راهي ديدار رده بندي شد.

زهرا باقري ديگــر نماينده ايران بود كه در وزن -78 كيلوگرم بــه روي تاتامي رفت. او ابتدا استراحت كرد اما در نخستين مبارزه مقابل حريف ژاپنــي در 2 دقيقه و 13 ثانيه ايپون شــد و به شانس مجدد رفت. باقري در اين مرحله حريفي از كشور ميزبان را برد و به رده بندي رسيد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran