Iran Varzeshi

محروميتپرس­پوليس،هشداربزرگب­راياستقالل

پروانه‌حرف ‌های‌به‌همین‌سادگی‌لغو‌م ‌یشود

- حميدرضا عرب ‪Hamidreza Arab‬

محروميت باشگاه پرسپوليس از دو پنجره نقل و انتقاالت، بي تفاوتي تصميمگيران اين باشــگاه به اخطارهاي باشــگاه ريزهاسپور تركيه را آشــكار ميكند. اهمالي بزرگ كه برخاســته از يك بي ميلي بحث برانگيز و مشــمئز كننده براي حل شــكواييهه­اي بينالمللي است.

آن روز كه مهدي طارمي به رغم داشــتن قرارداد با باشگاه تركيهاي با پرسپوليس قرارداد منعقد كرد، بارها گفته شــد كه مديران باشگاه پرسپوليس بايد موضوع شكايت باشگاه ريزهاسپور را جدي بگيرند اما هيچ يك از اين اخطارها جدي گرفته نشد و ظاهرا مديران باشــگاه پرسپوليس هم به مانند مديران باشــگاه استقالل تصور ميكردند اين معادله بينالمللي نيز به جايي نخواهد رســيد اما همانطور كه باشگاه استقالل از جانب شكايت هلمكه لطمه بزرگي ديد و از پنجره نقل و انتقاالت زمستاني محروم شد، اكنون فيفا عالوه بر محروميت شخصي براي مهدي طارمي، باشگاه پرسپوليس را از فعاليت در دو پنجره نقل و انتقاالتي محروم كرده است كه اين حكم لطمههاي بسياري به ساختار اين باشــگاه خواهد زد و بيش ازهمه اقتدار فني اين تيــم را تهديد خواهد كرد. تيمي كه اگر با اين محروميت مواجه نميشــد شايد ميتوانست برنامههاي بلند مدت خود را جديتر دنبال كند اما صدمات اين حكم همين حاال چنان بر پيكره سرخها آسيب وارد كرده كه دور از ذهن نيســت در جدال نفسگير با الهالل عربستان، نماينده كشورمان از اين موضوع آسيب ببيند.

آنچه دو باشــگاه را با چالشهاي بســيار مواجه ســاخته نا آگاهي تصميمگيران با قوانيني اســت كه بي كم وكاســت از سوي فيفا و كنفدراســي­ون فوتبال آسيا به اجرا گذاشــته ميشــود و چنانچه اين تصورات غلط از ذهن متوليان دو باشگاه خارج نشود، محروميتهاي­ــي بــس بزرگتر در انتظار دو تيم خواهد بود و حتي ممكن اســت پروانه فعاليت اين باشگاهها نيز لغو شود.

تهديدي بزرگ كه همين حاال باشــگاه استقالل را به ســبب شكايتهاي متعدد بازيكنان ســابق تحت محاصره قرار داده و بعيد نيســت كه به زودي بار ديگر با صدور حكمي از ســوي فيفا اين باشگاه مردمي دوباره شــگفت زده شود. باشگاه استقالل كه اكنــون تمام هوش و حواس خــود را به ماجراي انتخاب ســرمربي جديد دوخته بايد موضوع محروميت خود را كه از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا بارها به آن اشاره شــده جدي بگيرد و از محروميت دوباره خود جلوگيري كند. باشگاه استقالل اكنون در فيفا داراي ســابقه اســت و طبق قوانين در صورت ادامه تخلفهاي تازه محروميتهای بسيار سختتر اعمال خواهد شــد. بنابراين شرط عقل است كه سران باشگاه استقالل به جاي كشــتن وقت و از دست دادن زمان به سرعت در راستاي جلب رضايت شاكيان خود اقدامهايي اساسي انجام دهند و به جاي بازيهاي رسانهاي و دادن اميدهاي واهي به هواداران خود، اقدامي جدي در اين راستا انجام دهند. تا موعدي كه براي استقالل و ديگر تيمهاي بدهكار حاضر در ليگ قهرمانان آسيا تعيين شده زمان زيادي باقي نيست و باشــگاه اســتقالل همين روزها بايد با تامين بودجه مكفي خود را از يك محروميت بزرگتر نجات دهد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran