Iran Varzeshi

جريمه 789 هزار يورويي هم اضافه شد

-

جمعه شب ابتدا خبر محروميت طارمي و باشگاه پرسپوليس از نقل و انتقاالت در قالب يك شــايعه و در ســايتهاي غير فوتبالي منتشر شــد. بعد از اين شايعه مســووالن باشگاه پرسپوليس صفحه تيام اس خودشان را چك كردند كه مشخص شد مشكلي ندارند و محروميتي شامل حالشان نميشود. از طرفي خيلي زود گفته شــد طارمي صبح شنبه با تيم به دوبي خواهد رفت تا موضوع چندان جدي گرفته نشود. در فدراسيون هم كسي از اين محروميت و راي فيفا خبر نداشت. براتي رييس كميتــه حقوقي و تدوين مقررات از بيخبــري و تعطيلي روز جمعه گفت و حميرا اســدي رييس دپارتمان بينالملل فدراســيون به اين موضوع اشاره كرد كه هنوز ايميلي به دستشــان نرسيده است. از سوي ديگر يك مقام عاليرتبه در فدراسيون گفت حكم صادر شــده اما هنوز به فدراسيون نرســيده! اين مقام كه نفهميديم از كجا خبردار شــده بود حكم صادر شــده براي قوت قلب هواداران پرســپوليس به اين موضوع اشــاره كرد كه راي صادر شــده قابل تجديد نظر است و البته طارمي ميتواند مقابل الهالل بــازي كند. در همين اثنا از باشــگاه پرســپوليس هم خبري نميرسيد و ابتدا همه ســعي در تكذيب محروميت شديد باشگاه و طارمي داشــتند. ساعتي بعد اما طاهري با اشاره به اينكه از فدراسيون با خبرشان كردهاند، به اين نكته اشاره داشت كه پيشبيني اين اتفاق را كرده بودند و براي دفاع از حق باشگاه وارد ماجرا ميشوند. در همين زمان ابراهيمي وكيل طارمي گفت راي صادر شده اما چون به مفاد آن دسترسي ندارد نميتواند اظهارنظر كند. وي البته به نكته درستي اشاره كرد؛ اينكه براي توقــف حكم بايد از دادگاه عالي ورزش دســتور بگيرند كه اين كار زمانبر است و حداقل تا بازي با الهالل شايد نرسد.

دقايقي بعد مشخص شد محروميت پرســپوليس واقعيت دارد و غير از اينكه باشگاه از دو پنجره نقل و انتقاالتي در زمستان امسال و تابستان سال آينده محروم شــده، مهدي طارمي هم به مدت ۴ ماه محروم خواهــد بود. موضوع ديگر جريمه 98۷ هزار يورويي پرســپوليس و طارمي اســت كه در راي فيفا آمده بود. اين خبر ديروز در سايت باشگاه ريزه اسپور منتشر شد و البته راي فيفا هم انتشار يافت. البته گفته ميشود راي فيفا ۵۱ صفحه است كه دو صفحه آن منتشر شده .

در بخشي از راي فيفا در اين باره آمده است: ۱) ادعاي مدعي (شــاكي) يعني باشگاه ريزه اســپور تا حدودي پذيرفته شده است.

۲) مدعي عليه اول (متشاكي)، مهدي طارمي، از تاريخ اطالع رساني اين تصميم 0۳ روز فرصت دارد تا رقم 98۷ هزار و 00۵ يورو را بهعنوان غرامت فسخ قرارداد به مدعي (باشگاه ريزه اسپور) بپردازد.

۳) مدعي عليه دوم، باشــگاه پرســپوليس، به طور مشــترك و جدي مسوول پرداخت غرامت فوقالذكر است.

۴) در صورتي كه مبلغ مورد نظر كه در ماده شــماره «۲» باال به آن اشاره شده در ضرباالجل تعيين شــده به مدعي پرداخت نشود، پس از پايان مهلت تعيين شده فوقالذكر ســود ۵ درصد در ســال روي اين مبلغ خواهد رفت و اين موضوع بايد از طريق درخواســتي به كميته انضباطي فيفا براي مالحظه و گرفتن تصميم رســمي ارسال شود.

۵) به مدعي (باشــگاه ريزه اســپور) دســتور داده شــده تا به مدعي عليه اول (طارمي) و مدعي عليه دوم (باشــگاه پرســپوليس) فورا و به طور مســتقيم شماره حســاب خود كه وجه مورد نظر بايد به آن واريز شــود، اعالم كند و آن را به اطالع شوراي حل اختالف فيفا به منظور دريافت هر گونه وجه دريافتي برساند.

۶) محدوديت چهارماهه در مورد واجدالشراي­ط بودن بازي در ديدارهاي رسمي در مورد مدعي عليه اول (طارمي) اعمال ميشود. اين تحريم از زمان تاريخ اعالم اين تصميم اجرا ميشــود. تحريمهاي ورزشــي بايد در دورهاي بين نخستين بازي فصل و نخســتين بازي فصل آينده كه شامل جامهاي ملي و مسابقات قهرماني بينالمللي براي باشگاهها ميشود، به حالت تعليق باقي بماند.

۷) مدعي عليه دوم (باشــگاه پرســپوليس) بايد از به خدمت گرفتن بازيكنان جديــد، چه ملي و چه بينالمللي، براي دو پنجــره نقل و انتقاالت متوالي پيشرو از زمان اعالم اين تصميم محروم شود.

)8 مابقي ادعاهاي تسليم شده توسط مدعي (ريزه اسپور) پذيرفته نشده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran