Iran Varzeshi

سومي ايران با سه مدال طال، نقره و برنز

در پایان مسابقات آسيایي سنگنوردي در تهران

-

در پايــان بيســت و پنجميــن دوره مســابقات سنگنوردي قهرماني آسيا، تيم ايران، پس از تيمهاي ژاپن و اندونزي به مقام سوم دست يافت.

بيســت و پنجمين دوره مســابقات سنگنوردي قهرماني آسيا كه با شــركت ۴۶۱ ورزشكار مرد و زن از ۰۱ كشــور آســيايي از ۷۲ تا ۰۳ شهريور در تهران جريان داشت، با قهرماني تيم ژاپن، نايب قهرماني تيم اندونزي و كســب مقام سوم توسط تيم ملي ايران، به پايان رسيد.

اين رقابتها در سه ماده «سرعت»، «بولدرينگ» و «سرطناب» و همچنين «سرعت امدادي» به مدت ۴ روز بر روي ديواره تازه تأسيس «مجموعه سنگنوردي مگاپارس» انجام شــد و ســنگنوردا­ن از ۰۱ كشــور چين، هنگ كنــگ، اندونزي، هند، ژاپن، كره جنوبي، قزاقستان، سنگاپور، چين تايپه و ايران با هم به رقابت پرداختند كه در نهايت تيم «ايران» با كسب سه مدال «طا»، «نقره» و «برنز» موفق به احراز رتبه سوم اين دوره از رقابتها شد.

طاي ايران در اين رقابتها را رضا عليپور به دست آورد. سريعترين سنگنورد دنيا و قهرمان چندين دوره رقابتها و مســابقات جهانــي، در رقابتهاي قهرماني آســيا هم با عملكرد فوقالعاده خــود و با اختاف باال نســبت به حريفان روي ســكوي اول ايستاد و اين بار در خانه نشان طا را به گردن آويخت. مدالي كه تنها طاي ايران در اين رقابتها بود.

تيم دو نفره «حميد رضا توزندجاني، احسان اسرار و محمد احتشــام» هم در ماده سرعت امدادي مردان دومين مدال ايران در اين رقابتها را كسب كردند و با ايستادن در رده دوم صاحب نشان نقره شدند. تيمهاي الف و ب اندونزي در اين ماده طا و برنز گرفتند و تيم دوم ايران هم در رده چهارم قرار گرفت تا ردههاي اول تا چهارم تنها بين اين دو تيم تقسيم شود.

ســومين مــدال و تنها برنز ايــران را هم «اعظم كرمــي، فرنــاز اســماعيلز­اده و حديــث نظري» در ماده ســرعت امدادي زنان كســب كردند تا زنان هم در اين مدال آوري تيم ايران ســهم داشته باشند. در بخش تيم امــدادي زنان هم اندونزيايي­ها توانســتند هــر دو مدال طا و نقره را از آن خود كنند تا نشــان دهنــد قدرت بامنازع آســيا در اين بخش هســتند. در پايان اين رقابت ها، ژاپن با ۴ طا، ۳ نقره و ۳ برنز و در مجموع ۰۱ مدال به مقام نخســت دست يافت و تيم اندونزي با ۳ طا، يك نقره، ۳ برنز و در مجموع ۷ مدال به مقام دوم رسيد. ايران ميزبان هم با سه مدال طا، نقره و برنزي كه به دست آورد، روي سكوي سوم اين رقابتها قرار گرفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran