Iran Varzeshi

سلطانيفر: هدف دولت حداكثر بهرهبرداري از منابع موجود است

ورزش ارزانترین و سالمترین راه پر كردن اوقات فراغت است

-

وزيــر ورزش و جوانــان، ورزش را سالمترين و ارزانترين راه پر كردن اوقات فراغت و همچنين عرصهاي مهم براي به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوري اســالمي ميداند.

مسعود ســلطانيفر كه به خوزستان ســفر كرده تا از چند طرح عمراني وزارت ورزش و جوانــان بهرهبرداري كند، درباره برنامهاش در اين ســفر اينطور اظهارنظر كرد: «در ســفري كه به استان خوزستان داريم، قرار اســت با ســفر به شش هفت شهرســتان، بازديــدي از پروژههاي اين شهرســتان داشــته باشــيم و همچنين چندين پروژه ورزشــي به افتتاح خواهد رســيد. تعدادي از پروژهها نيز كلنگزني ميشــوند و01 خانه جوان نيز به افتتاح خواهند رسيد.»

او ادامه داد: «شهرستان رامهرمز يك منطقه بسيار مســتعد از نظر اقتصادي و ورزشــي اســت و فكر ميكنم تمام نقاط اســتان خوزســتان، داراي ظرفيتهــا و اســتعداده­اي ورزشــي بســيار خوب در رشــتههاي مختلف است كه تاريخ ورزش كشور نيز نشان ميدهد جايگاه خوزستان يك جايگاه ويژه بوده و همواره در تيمهاي ملــي و رويدادهاي بينالمللي و همچنين افتخارآفري­نيهــا، وضعيــت خيلي خوبي داشته است.»

ســلطانيفر در حاشــيه كلنگزني خانه كشــتي ايذه نيز گفــت: «به مردم ايذه به خاطر پروژه بزرگي كه توانســتيم كلنگ آن را با هماهنگي مسووالن استان و شهرســتان بــه زمين بزنيــم، تبريك ميگويم. ايذه يكي از قطبهاي كشــتي فرنگي استان و كشــور است و تيمي كه از اين شهرستان در كشتي فرنگي فعاليت ميكند قهرمان جهان شــده اســت. اين شهرستان اســتعداده­اي بسيار خوبي در چند رشته ديگر هم دارد.»

وزيــر ورزش و جوانــان ادامــه داد: «اميدوار هستيم با توجه به كاري كه انجام ميشود، اين خانه كشتي كه امروز كلنگ آن با اعتباري بالغ بر يكصد ميليارد ريال به زمين زده شــد، ظرف يك سال آينده ساخته شود تا شــاهد افتخارآفري­نيهاي بيشــتر ورزشكاران شهرستان ايذه باشيم. انشاءا... در آينده عالوه بر كشتي از ساير رشــتههاي شهرســتان ايذه و خوزستان بتوانيم خبرهاي خوشي بشنويم.»

مسعود ســلطانيفر در آيين افتتاح سالنهاي وزنهبرداري و رزمي شهرستان مسجدســليم­ان نيز گفت: «خدا را شكر ميكنــم كه ايــن توفيق را پيــدا كرديم كه در اســتان خوزســتان باشــيم و بر اســاس برنامهاي كه در نظر گرفته شده اســت، در چند شهرســتان حضور پيدا كنيم و يكســري پروژهها را افتتاح كنيم. همچنيــن يكســري از پروژههــا آغاز به عمليات خواهند شد. در اين سفر، ديداري با مردم، ورزشــكارا­ن و همچنين خانواده معظم شهدا خواهيم داشت. از نزديك نيز در جريان بحث ورزش و جوانان اســتان خوزستان قرار گرفتيم.»

او همچنيــن گفــت: «تــالش ما با توجــه به رويكرد دولت و تاكيد شــخص آقاي دكتر روحاني، اين است كه از منابع موجــود بتوانيم حداكثــر بهرهبرداري را داشته باشــيم تا موجبات رضايت و رفاه مردم را فراهم كنيم. در اين راستا تمامي تالش بخشهاي مختلف در تمام عرصهها بــه كار گرفتــه ميشــود تــا پروژههاي نيمهتمام زودتر به بهرهبرداري برســند و همچنين عقبافتادگي­ها به ويژه در بخش اشتغال كه يكي از مشكالت بزرگ كشور است، جبران شود و سرمايهگذار­يهايمان را گســترش دهيــم و همچنيــن زمينه حضور بخش خصوصي را نيز فراهم كنيم تا انشاءا... در سالهاي آينده شاهد رشد اقتصادي در كل كشور باشيم.»

او درباره نقــش ورزش در پر كردن اوقات فراغت مــردم نيز اينطور اظهارنظر كــرد: «همــه ميدانيــد امــروز ورزش ارزانترين و ســالمترين ابــزار ما براي پر كردن اوقات فراغت جمع كثيري از مردم اســت. بارها گفتهام در پــر كردن اوقات فراغت مردم و اشتغالي كه ميتوانيم ايجاد كنيم، ســالمترين و كمهزينهتري­ن وجه، همين هزينههايي است كه براي برگزاري مسابقات به ويژه بخش ليگ برتري انجام ميدهيم، چــرا كــه ورزش ارزانترين و موثرترين ابزار اســت و پوششي كه ايجاد ميكند يك پوشــش گسترده است كه به سالمت اوقات فراغت مردم را پر ميكند.»

ســلطانيفر ادامه داد: 16« باشــگاه در ليگ برتر هســتند كــه در واقع اوقات فراغــت مردم را پر ميكنند. ســه تيم از اســتان خوزســتان، دو تيم از خراسان، تبريــز، اصفهــان و تهران و يــك تيم از گيالن و همچنين ديگر شــهرها در ليگ برتر داريم كه هزينهشــان كمتر از 500 ميليــارد تومان اســت و دولت هيچ چيز آن را پرداخــت نميكند و تمــام اينها يا توســط بخشهاي خصوصي يا از طريق ســامانهها­ي هواداري از سوي مردم و يا همچنين از طريق كمكهاي شركتهاي غيردولتي و شــبهدولتي تأمين ميشــود ولي بخــش بســياري از اوقــات فراغت مردم توســط اين 16 باشگاه پر ميشود، در حاليكه در ســاير بخشها هزينههاي بيشــتري ميكنيم و اميــدوارم در بخش ورزش بتوانيم ســرمايهگذ­اريهايمان را بيشتر كنيم.»

وزير ورزش و جوانان، ورزش را عرصه مهمي براي مطرحتــر كردن نام ايران در دنيا ميداند: «ما امروز يكي از عرصههايي كه به واســطه آن ميتوانيم اســم نظام و كشــورمان را پررنگتر كنيــم و باعث به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوري اســالمي ايران شــويم، ورزش اســت و ديگري هم هنر. خوشبختانه در سايه نظام جمهوري اســالمي و امور علمي و عرصههاي علمي اســت كه نام كشــور مطرح ميشــود و بهعنــوان ســرآمد كشــورهاي مختلف ميتوانيم عرض اندام كنيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran