Iran Varzeshi

راه نجات ميالن در بازار نقل و انتقاالت

- سوميت پل ‪Sumeet Paul‬

جنارو گتوزو، مربي ميالن معتقد اســت كه تيمــش جاي زيادي براي پيشــرفت دارد اما در عين حال هم معتقد است كه بردشــان برابر اينتر در جام حذفي اعتماد به نفس اين باشگاه را دو چندان خواهد كرد. با اين حال صرفا باال رفتن اعتماد به نفس براي ميالن كافي نيســت و اين تيم با بازگشايي بازار نقل و انتقاالت الزم اســت كه خودش را تقويت كند. اگرچه ميالن در تابستان امسال بيشترين هزينه را بــراي خريد بازيكن انجــام داد و 11 بازيكن جديد خريد اما فصل برايش مطابق برنامه پيش نرفته است و به همين دليل نياز دارد كه هرچند كم براي خريد بازيكن بعدي اقدام كند.

جایگزینبرا­ي كسیه اين بازيكن 21 ســاله در اين فصل 29 بازي انجام داده كه در تمام آنها به جز يك بازي ســري ‪90 A‬ دقيقه در ميدان بوده اســت. اين ميزان بازي براي يك بازيكن بسيار سنگين است و نتيجهاش هم با افت كيفيت و از بين رفتن ثبات بازياش نمايان شده است. پس ميالن بايد به فكر خريد هافبك در حد و اندازه اين بازيكن باشــد تا از فشــار موجود روي او بكاهد چون در حال حاضر چنين گزينهاي روي نيمكتش ندارد.

بال چپ، درمان موقت یا نه ميالن به نظر ميرسد كه همين حاال هم راه حل مشكالت خود را درون تيمش پيدا كرده است چون گتوزو ميتواند جاكومو بوناونتورا را در سمت چپ بهعنوان يك بال به كار بگيرد و هاكان چالهان اوغلو را هم در سمت چپ خط مياني ســه نفرهاش مورد استفاده قرار دهد. با اين تغييرات او اميدوار است كه در هفتههاي آتي نتيجه بگيرد اما هنوز هم جاي يك بال ســرعتي در تيم او احساس ميشود، يكي كه شم گلزني بااليي هم داشته باشد و تهديداتش براي دروازه رقبا متفاوت از آن چيزي باشــد كه االن توسط بازيكناني مانند سوسو صورت ميگيرد. جرارد دلوفئو بازيكن ســابق ميالنيها كه فصل پيش قرضي برايشان بازي ميكرد، ميتواند گزينه خوبي براي رفع اين نياز ميالن باشد.

خالص شدن از شر بيمصرفها دو نمونه بارز از بازيكناني كه در اين دســته قرار ميگيرند، زوج گابريل پالتا و گوستاوو گومز هستند كه روي هم در اين فصل تنها 100 دقيقه بازي كرده و هر كــدام تنها يك بار به ميدان رفتهاند. ميالن براي خط دفاعياش كلــي گزينه دارد بخصوص بعد از خريد لئوناردو بونوچي و متئو موســاكيو، پــس با فروختن اين دو بازيكن نه تنها اشــتباه نميكنــد بلكه از پرداخت حقوق بــه بازيكناني كه هيچ فايدهاي به حالش ندارند هم معاف ميشــود. حتي نيكال كالينيچ هم ميتواند شامل اين قضيه شود كه البته بعيد است او فروخته شود اما احتمال رخ دادن اين اتفاق براي خوسه مائوري بيشتر است. ضمن اينكه ميالن كمكم بايد به فكر فروش پابهسنگذاش­تههايي مانند لوكا آنتونلي، ايگناتزيو آباته و ريكاردو مونتوليوو هم باشد.

خودداري از فروش مهرههاي كلیدي در پایان فصل

پس از انتقال مالكيت باشــگاه به يونگوهونگ لي و متعاقب آن ولخرجي براي خريد بازيكنان جديد در تابســتان، ميالن پروژهاي را براي بازگشت به قله فوتبال ايتاليا شــروع كرد كه البته به نظر ميرســد عملي شــدن آن به تعويق افتاده اســت چون اين باشگاه با مشــكالتي بزرگتر و بيشتر از آنچه پيشبيني ميكرد مواجه شده است. از اين رو ممكن است كه باشگاه وسوسه شــود براي جبران ضررهاي مالياش دســت به فروش ستارههاي خود بزند. شــايد از نظر مالي انجام اين كار كمك بكند اما روســونري نبايد مهرههاي كليدياش بخصوص جوانها را بفروشــد، بازيكناني ماننــد چالهان اوغلو و آندره سيلوا كه اين روزها شايعه جداييشان شنيده ميشود چون اين اشتباه محض و يك پســرفت است. درست است آن دســته از بازيكناني كه ميالن براي خريد آنها بيشترين هزينه را كرد هنوز در حد انتظار ظاهر نشدهاند اما ميالن اگر ميخواهد ثبات داشــته باشــد، بايد بداند كه چوب حراج زدن به بازيكنان بزرگش و آوردن بازيكنان جديد به جاي آنها، راهش نيست.

منبع: ESPN

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran