Iran Varzeshi

پنالتي پرسپوليس پريد

-

تاكید‌كارشناسان‌داوري:‌

مثل برانكو، كارشناســا­ن داوري هم معتقدند كه داور بازي پرسپوليس و نفت بــه ضرر قرمزها ســوت زده اســت. براي نمونه، حيدر سليماني گفته: «اساسيترين مشــكل رضا مهدوي ضعــف مديريت و ترديد در اعام تصميماتش بود. در دقايق پاياني نيمه اول توپ ارسالي وحيد اميري از گوشه محوطه جريمه را نصرتي با دست كنترل كرد كه پنالتي بود اما داور نگرفت. دقيقه 47 هاشــم بيكزاده پشت محوطه جريمه روي عليپور خطا كرد كه داور خطا را برعكــس و به ضرر پرســپوليس اعام كرد. در درگيري دقيقه 83 كه در محوطه جريمه نفت اتفــاق افتاد، نصرتي هم بايد اخطــار ميگرفت كه نگرفت. در وقتهاي تلف شــده نيمه دوم نصرتــي در محوطه جريمه عليپور را با دست هل داد كه خطا بود اما داور دستور به ادامه بازي داد.»

نوذر رودنيل هم نظر مشــابهي دارد: «در نيمه اول توپ در محوطه جريمه نفت به دســت محمد نصرتي برخورد كرد كه چون دســتش بيش از حد باز شــده بود، بايد يك پنالتي به سود پرسپوليس اعام ميشــد. در دقيقه 5 هم احمد كامدار به دليل خطايي كه مرتكب شــد بايد كارت زرد ميگرفــت و در دقيقــه 78 هم بايد كارت زرد دوم را دريافت ميكرد و اخراج ميشــد. در صحنهاي هم كه بازيكنان دو تيم در محوطه جريمه نفت درگير شدند، داور بايــد به نصرتي كارت زرد ميداد. در دقيقه 93 عليپور در محوطه جريمه نفت سرنگون شد كه يك خطاي آشكار پنالتي بود اما داور پنالتي اعام نكرد.»

سعيد مظفريزاده هم همين موارد را بهعنوان اشتباهات رضا مهدوي در قضاوت بازي پرســپوليس و نفت تكــرار ميكند: «رضا مهدوي سعي كرد با دوندگي باال به صحنههاي بازي نزديك باشــد و تا حدي موفق بــود اما زاويه ديد نامناســب او در برخــي از صحنهها باعث شــد تصميمات درســتي نگيرد. در دقايق پاياني نيمه اول توپ ارسالي وحيد اميري را محمد نصرتي با دســتان خــودش در محوطــه جريمه كنترل كرد كه اين اتفاق از چشــمان داور دور ماند و يك پنالتي براي پرســپوليس اعام نشــد. در دقيقه 47 هاشم بيكزاده مهاجم پرسپوليس يعني عليپور را بيرون از محوطه جريمه شــارژ كــرد كه داور به اشتباه خطاي عليپور را اعام كرد. همين اتفــاق در ادامــه باعث اعتراض محســن مسلمان شــد كه داور با كارت دادن به او اشــتباه ديگري را مرتكب شد و در دقيقه 83 به نصرتي كارت نداد تا اشــتباهات­ش تكميل شود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran