Iran Varzeshi

چرا هواداران استقالل را به ورزشگاه راه ندادند؟

-

با توجه به صحبتهايي كه عبداللهي به زبان آورده بايد انتظار داشت كه باشگاه استقالل ظرف روزهاي آتي در اين باره تصميمهاي قاطعانهاي بگيرد و يك بار براي هميشه موضوع ممانعت با ورود تماشاگران استقاللي به ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز را حل كند.

يكي از سنتهاي غلط فوتبال ايران كه در سالهاي اخير باب شده ممانعت از ورود تماشاگران استقاللي به ورزشگاههاي­ي است كه تراكتورساز­ي ميزباني آن را به عهده دارد. اين رويه در سالهاي دور هرگز وجود نداشت و تماشاگران استقاللي ميتوانستند آزادانه در ورزشگاههاي تمام شهرهای ايران حضور يابند و از حق تشويق تيم خود در بازيهاي بيرون خانه بهره ببرند اما در ســالهاي اخير رويه غلطي شكل گرفته كه با حضور تماشاگران تيم ميهمان بخصوص استقالليها به ورزشگاه يادگار امام(ره) كه همواره ميزبان تيم تراكتورساز­ي است، ممانعت ميشود. باشگاه استقالل كه به تازگي دوباره از اين فضا لطمه خورده عزمش را جزم كرده تا اين مشكل را حل كند و شايد در بازيهاي آتي از حق قانونياش كه استفاده از 10 درصد ورزشگاه است بهره ببرد. آيا باشگاه استقالل ميتواند برنده اين پرونده باشد؟

مهمتر از توقف اســتقالل بعد از هفتهها پيروزي، وضعيت نامناســبي است كه همواره تماشــاگرا­ن اين باشگاه ريشــهدار در بازي با تراكتورساز­ي تجربه ميكنند.

در كمال شــگفتي اين بار نيــز ميزبان نتوانست شرايطي را فراهم كند كه تماشاگران استقالل در قسمتي از ورزشگاه مستقر شده و بازي را تماشا كنند.

حتي اين بار مســووالن ورزشگاه يادگار امام(ره) مانع از حضور ليدرهاي اســتقالل به ورزشگاه شدند كه اين اقدام واكنشهايي را از سوي مسووالن باشگاه استقالل نيز به دنبال داشت.

بعد از پايان بازي با تراكتورســ­ازي مدير رسانهاي باشــگاه اســتقالل نيز صراحتا در نشســت خبري وينفريد شــفر اعالم كرد كه برخي از مشوقان اين باشــگاه بليت ورود به ورزشگاه را در دست داشتند اما از حضور آنها جلوگيری شد.

پرسشــي كه برگزاركنند­ههاي اين بازي بايد به آن پاســخ دهند اين اســت كه چرا و به چه دليل در حالي كــه افرادي ولو حامي تيم ميهمــان بليت ورود به ورزشــگاه را در اختيار دارند اما مانع از ورود آنها به ورزشگاه ميشوند؟

در سالها اخير بارها در تاريخ ثبت شده كه باشگاه اســتقالل هيچ ممانعتي با حضور بيش از حد مجاز تماشاگران تراكتورساز­ي در ورزشــگاه آزادي نداشته و كوشيده رفتاری با ميهمان انجام دهد كه موجبات دلخوري آنها فراهم نشــود اما تماشاگران استقالل هيچگاه نتوانســته­اند از امكانات مشابهي در ورزشگاه يــادگام امام(ره) برخوردار شــوند و حتي در بازي اخير به رغــم آنكه تعدادي از ليدرهاي اين باشــگاه بليت ورود به ورزشگاه را نيز در دست داشــتند، مانع حضور آنها در ورزشگاه شــدهاند كه ايــن اقدام عينــا ناديده گرفتن قوانين اســت و چنانچه باشــگاه اســتقالل بخواهــد موضــوع را مجدانــه پيگيري كند حتي ممكن اســت باشــگاه تراكتورساز­ي با محروميتهاي بزرگي مواجه شود.

باشگاه استقالل در سالهاي اخير همواره در مقابل چنين برخوردهايي سياست سكوت اختيار كرده تا فضا ملتهب نشــود اما اين بار ظاهرا باشگاه استقالل ميخواهد اين مسائل را از طريق كميته انضباطي فدراسيون فوتبال پيگيري كند تا در نهايت پي به راز راه ندادن تماشــاگرا­نش در ســالهاي اخير به ورزشگاه يادگار امام(ره) شهر تبريز ببرد.

*** عبداللهي: نامه شكايت ما به زودي

ارسال ميشود نصرا... عبداللهي، سرپرســت اســتقالل با ابراز ناراحتي از شــرايطي كه برخي تماشاگران اســتقالل در حيــن ورود به ورزشــگاه يادگار امام(ره) شــهر تبريز داشتهاند، از طرح شكايت به كميتــه انضباطي فدراســيون فوتبال پرده برميدارد.

در ايــن بــاره ميگويد: «نســبت به اين موضوع گاليه داريم و قرار اســت نامه شكايتي به ســازمان ليــگ بدهيم. نميدانــم چرا اين اتفاق افتاده اســت.» آيا روي ســكوها اتفاقي افتاده اســت؟ عبداللهي پاسخ اين سوال را هم ميدهد: «روي ســكوها مسائلي اتفاق افتاد اما براي اســتقالل اتفاق خاصي نيفتاد و شــعاري داده نشد.» *** بــا توجه بــه صحبتهايي كــه عبداللهي به زبان آورده بايد انتظار داشــت كه باشــگاه اســتقالل ظــرف روزهــاي آتي در ايــن باره تصميمهاي قاطعانهاي بگيــرد و يك بار براي هميشــه موضوع ممانعت با ورود تماشــاگرا­ن استقاللي به ورزشــگاه يادگار امام(ره) تبريز را حل كند.

بدون شك اگر باشگاه استقالل اين موضوع را جدي بگيــرد در بازيهاي آتي الاقل برخي مشوقان اســتقالل ميتوانند در ورزشگاههاي­ي كه تراكتورســ­ازي ميزباني آن را برعهده دارد، حاضر شوند.

ترديدي نيســت اگر فضا براي استقاللیها فراهــم باشــد در حيــن برگــزاري بازيهاي اســتقالل در تبريز هم شاهد حضور چشمگير تماشــاگرا­ن اســتقالل خواهيــم بــود كه به جذابيت های فوتبال میافزايد.

حداقل مطالبهاي كه وجود دارد اين است كــه ميزبــان ۰۱ درصد از فضاي ورزشــگاه را برای تيم ميهمان خالي كند اما در ســالهاي اخير هيچگاه چنين نشده و فضاي ورزشگاه به گونهاي بوده كه اساســا استقالليها فكر حضور در ورزشگاه را هم به سرشان نزند.

ايــن وضعيت البته بيشــتر در ليگ برتر حاكــم بوده امــا اگر به ســالها پيش رجوع كنيم و تاريــخ را ورق بزنيم به نتايج ديگري ميرسيم.

در همين تبريزي كه چند سالي است فضا براي تماشاگران اســتقالل تنگ شده و ظاهرا در ايــن راســتا ناهماهنگيه­ايي وجــود دارد، تماشاگران استقالل هم آزادانه حضور مييافتند و تيم محبوبشان را تشويق ميكردند.

حتي تبريزيهاي طرفدار استقالل هم در گذشــته بودهاند كه بدون كوچكترين مشكلي به ورزشــگاه ميرفتند و اســتقالل را تشويق ميكردنــد اما در ســالهاي اخيــر بخصوص از زمانــي كه تراكتورســ­ازي جــواز حضور در رقابتهاي ليگ برتر را يافت فضا به ســمت و سويي رفت كه اساســا استقالليها فكر حضور در ورزشگاه هم به سرشان نزند.

حــاال امــا باشــگاه اســتقالل ميخواهد اين ســنت غلط را با طرح شــكايتي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال برچيند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran