Iran Varzeshi

حجازي: چون به قولشان عمل نكردند از نفت جدا شدم

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

دقيقي در شــوراي شــهر تا اندازهاي توانســته خواســته مردم را برآورده کند و در فوتبال هم - چه در زميــن و چه بهعنوان ســرمربي - روزهاي موفقي را در کاســپين پشــت ســر ميگذارد. روزهايي که او در دوران فوتبال و بخصوص همراه با پيكان، شــهرداري تبريز و تراکتورســ­ازي ســپري کرده و به افتخاراتي هم رســيده اســت. دقيقي در دوران فوتبال خود حاشيههاي آنچناني نداشــت. او حاال در تيمي بيحاشــيه، خود را براي حضور در ســطحي باالتــر آماده ميکند. البتــه ديگر نه بهعنوان بازيكــن که در قامت يك ســرمربي و با کارنامهاي چــون موفقيت در ليگ دو و شــايد هم صعود به ليگ يــك فوتبال ايران.

يك دست و چند هندوانه. اين بهترين جملــه در وصف حال و روز ســعيد دقيقي اســت. مهاجمي كه فوتبــال حرفهاي خود را در ‪19 81،‬ ســالگي از صبــا آغاز كرد و در نخســتين فصل حضــور در اين تيم به زوج علي دايي بدل شــد و خودي نشــان داد. دقيقــي بعدها پيراهــن پاس همدان، شهرداري تبريز (دو مقطع )، پيكان، سايپا، تراكتورساز­ي، ماشينسازي و مشكيپوشان را پوشــيد و در تمام مقاطــع جزو بهترين مهاجمان ليگ بود. البته كه او در تمام اين سالها، هرگز رنگ پيراهن تيم ملي را نديد و حتي يك بازي رسمي در اين سطح انجام نداد.

دقيقي ‪15 41،‬ ســال بعد از نخستين حضور در ليگ برتر و پوشيدن پيراهن صبا باتري، حاال در قزوين است و براي كاسپين بازي ميكنــد. او البته فقط بازي نميكند، بلكه سرمربي تيم هم هست و همه كارهاي فنــي را انجام ميدهــد. از تمرينهای تيم گرفتــه تا انتخاب تركيــب و تعويضها كه وظيفه او در خالل بازي است.

سعيد دقيقي 32 ســاله، در كاسپين روزهاي موفقي را سپري ميكند. او تا كنون و در 14 بازي، 6 گل به ثمر رسانده و روي خيلي از گلها تاثير گذاشته است. او بعد از جعفــر برزگر كه 8 گل وارد دروازه حريفان كرده، دومين گلزن كاسپين است و همين باعث شــده تا اين تيم شرايط مناسبي در جدول ردهبندي داشته باشد.

كاســپين از 14 بــازي، 25 امتياز به دست آورده و در رده سوم گروه ب ليگ دو قرار گرفته اســت. اين تيم يك بازي كمتر نسبت به تيم دوم جدول انجام داده و بعيد نيست با ادامه همين روند حتي به ردههاي باالتر برسد و سپس مجوز صعود به دور دوم بازيها و در نهايت ليگ يك را كسب كند.

اســتفاده از ضربالمثل يك دســت و چنــد هندوانه، فقط به حضــور دقيقي در زمين و مسووالن فني او خالصه نميشود. دقيقي چند ماه قبل در انتخابات شــوراي شهر قزوين شركت كرد و بهعنوان نفر هفتم وارد عرصه سياست شد. او جدا از اينكه در كاســپين بازي ميكند و سرمربيگري اين تيــم را هم بر عهــده دارد، يكي از اعضاي شوراي شهر قزوين هم هست و اين مصداق عيني ضربالمثل يك دست و چند هندوانه است. حضور در شوراي شهر يكي از داليلي بود كه ســعيد دقيقي تصميــم گرفت قيد بــازي در ليگ برتر و ليگ يــك را بزند و پيراهن كاســپين در ليگ دو را بر تن كند. دقيقي با توجه به مسووليتي كه در شوراي شهر دارد و بايد در جلسات هفتگي شركت كند ترجيــح داد در قزويــن بماند و براي كاسپين بازي كند.

نكته جالب درباره دقيقي، موفقيت در تمام عرصهها اســت. او در شوراي شهر تا اندازهاي توانســته خواسته مردم را برآورده كنــد و در فوتبــال هم - چــه در زمين و چه بهعنــوان ســرمربي - روزهاي موفقي را پشت ســر ميگذارد. روزهايي كه او در دوران فوتبــال و بخصوص همراه با پيكان، شــهرداري تبريز و تراكتورســ­ازي سپري كرده و به افتخاراتي هم رسيده است.

دقيقــي در دوران فوتبــال خــود حاشيههاي آنچناني نداشت. جز يك مورد در پاس همدان كه متهم به دوپينگ شد و البته به اين راي اعتراضهايي هم داشــت. او حــاال در تيمي بيحاشــيه، خود را براي حضور در سطحي باالتر آماده ميكند. البته ديگر نه بهعنــوان بازيكن كه در قامت يك ســرمربي و با كارنامهاي چون موفقيت در ليگ دو و شــايد هم صعود بــه ليگ يك فوتبال ايران.

بعــد از جدايي مكرر علــي كريمي و حميد درخشــان از نفت تهران، قرار شــد آتيال حجازي هدايت ايــن تيم را بر عهده بگيرد ولي او نيز قيــد نفت تهران را زد. او اينطور توضيح ميدهــد: «طي تماسهاي متعــددي كه گرفتند، از من خواســتند به ايــران بيايم و براي هدايــت نفت صحبت كنيم. تلفني گفتم كه شــنيدهام شــرايط نفت خوب نيست اما گفتند قرار است تمام مشكالت برطرف شــود. وقتي با بازيكنان روبهرو شــدم و صحبت كردم، از شــرايط مالي باشگاه ناراحت بودند و پرداختيها زير 10 درصــد و نهايــت 20 درصد بود. وقتي اين صحبتها را شــنيدم، از مالك باشگاه قول گرفتم كه مبلغي از قراردادها پرداخت شــود و بتوانيم پنج شش بازيكن هم جذب كنيم تا براي بقاي نفت اميدوار باشيم. اين بند در قراردادمان لحاظ شد كه در صورتي كه چنــد بازيكن جذب شــوند و از لحاظ پرداختي، شرايط بهتر شود، همكاريمان را ادامه ميدهيــم. 12 روز كنار بچهها بوديم و خوب تمرين ميكرديم. شــرايط نرمالي را هــم به وجود آورده بوديم اما متأســفانه پرداختيهــ­ا انجام نشــد. جهانيــان مالك باشگاه هم حق داشت. او به من گفت وقتي پروانه باشگاه تمديد نميشود و اجازه جذب بازيكــن نميدهند، حاضري از جيبت خرج كنــي؟ به او حق دادم و گفتــم نه. در اين شــرايط بايد صبر ميكرديم تا شرايط بهتر شــود. در نهايت طبق قولــي كه به بچهها داده بودم و از آنجايي كه نتوانســتم به آن عمل كنم، در رختكن به آنها گفتم بايد در تاريخي به شــما پول ميرسيد و چون اين اتفاق نيفتاده است، دوســتانه خداحافظي ميكنــم.» او حرفهايي درباره اســتقالل و دروازهبــا­ن جوان اين تيــم دارد: «خدا را شكر اســتقالل خيلي خوب شــده و روند صعــودي را در پيش گرفته اســت. زماني كه وينفريد شــفر آمد، به شــخصه اميدي نداشــتم كه نتيجه بگيرد، چون مدتي بود فعاليتي نميكرد و خيلي نتايج درخشــاني بــه غير از يكي دو تيم نگرفته بود اما امروز تغييــرات مثبتي در اســتقالل ايجاد كرده اســت. حســيني در ابتداي راه است و اگر به همين منوال پيش برود، ســاليان ســال ميتواند هم اســتقالل و هم تيم ملي را از داشتن سنگربان خوب بيمه كند. شكستن ركورد حداقل از نظر مــن اهميت ندارد و تداوم حضور با اهميت است.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran