Iran Varzeshi

پرسپوليس‌و‌برانكو؛‌دو‌سال‌ديگر

برانكــو بابت قهرماني در ليگ برتر 200 هزار دالر از باشــگاه پرســپوليس طلب داشــت و بابت صعود به مراحل يك هشــتم، يك چهــارم و نيمه نهايي ليــگ قهرمانان آســيا هم به ترتيــب ‪80 05،‬ و 120 هــزار دالر. او همچنين حدود 10 تــا 15 درصد از قرارداد فصل گذشــته

-

چه خبــري بهتر از تمديــد قــرارداد برانكو؟ هواداران هم حتما بعد از ديدن پســت اينستاگرام­ي افشين پيرواني كه وعده داده بود خبرهاي خوبي در راه اســت، به همين موضوع فكر ميكردند كه تا اين اندازه هيجانزده شــدهاند. خواسته زيادي هم نبود. آنها از باشگاه، تمديد قرارداد سرمربي كروات را طلب كرده بودند و خواستهشــا­ن از ايــن مربي هم تكرار قهرماني در ليگ برتر است.

ايوانكوويچ هم البته شــرط و شــروطي داشت براي خودش؛ تســويه حســاب با همه اعضاي تيم و تمديد قرارداد بازيكنانــ­ي كه بعد از به صدا درآمدن ســوت پايان فصل، قراردادشــ­ان بياعتبار ميشود و باشگاه از جذب جايگزين براي آنها محروم است. اين دغدغهها آيا تعلل پروفسور در امضاي قرارداد جديد را توجيه نميكنند؟

برانكو البتــه براي ماندن در پرســپوليس بايد از تيمملي هم ميگذشــت؛ حاال يا به دليل پذيرفته نشــدن شــرطهايش و يا اينكه فدراسيون پيشنهاد خود را پس گرفته باشــد. كســي چه ميداند، شايد هم در قرارداد تازهاش بندي آورده و شرطي گذاشته باشــند براي حضور در تيمملي كه البته با شناختي كه از برانكو داريم، كمي دور از ذهن به نظر ميرسد. فارغ از اين شــرط و شــروط اما پرسپوليســ­يها با پرداخــت مطالبات معوقه مرد كروات، امضاي آخر را از او گرفتند و كار را تمام كردند.

برانكو تا پيش از اين هرگز به بدقوليهاي باشگاه اشاره نكرده بود و گاه حتي در واكنش به پرسشهاي خبرنگاران درباره اين موضوع هم توصيه ميكرد كه براي دور ماندن پرســپوليس از حاشــيهها، از طرح مســائل مالي خودداري كنند. حال آنكه ميدانيم او بر اساس قراردادش، بابت قهرماني در ليگ برتر 200 هزار دالر و بابت صعود به يك هشــتم، يك چهارم و نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا هم به ترتيب ‪80 05،‬ و 120 هزار دالر از باشــگاه پرسپوليس طلب داشت. او همچنيــن حدود 10 تا 15 درصد از قرارداد فصل گذشــتهاش و 15 درصد از قرارداد اين فصل خود را هم دريافت نكرده بود.

گذشته از اينها، باشــگاه پرسپوليس موظف بوده ماليات دو قــرارداد 550 و 700 هزار دالري اين مربي در دو فصل گذشــته 30( درصــد از هر قرارداد) را هم پرداخت كند. همه اين بدهيها در دو، سه مرحله طي يكي دو ماه اخير از ســوي مديريت باشــگاه به برانكو پرداخت شــده و بخشي ديگر از مطالبات او هم همين روزها بعــد از دريافت پول رضايتنامــ­ه مهدي طارمي پرداخت خواهد شد.

ديروز صبح بود كه خبر رســيد برانكو ايوانكوويچ طلبهايش را تمام و كمال از باشگاه پرسپوليس گرفته و ديگــر هيچ مانعي پيش رويش نيســت. گفتند حاال كه با باشــگاه بيحساب شــده، حتما امضا ميكند اما شــرط ديگرش را از ياد برده بودند؟ بدون ترديد شرط مهمتر او، تمديد قرارداد بازيكنان پرســپوليس بود كه اتفاقا وعدهاش را گرشاسبي در همان نخستين روزهاي سرپرستياش در باشگاه داد و خود پروفسور هم ديروز از بخشــيده شدن يكي از پنجرههاي نقل و انتقاالت به پرسپوليس خبر داده بود.

خبری كه شــايد بتوان گفت باشگاه پرسپوليس مانــدن مرد كــروات را بــه آن مديون اســت اما اين تمديد قرارداد هر دليل ديگري هم داشــته باشد، براي پرســپوليس و مديرانش بهترين اتفــاق بوده. مديراني كه اين بار خودشــان هم به انتظار شنبهاي كه هفتهها پيش وعده گرفتهايم، نماندند. همان ديروز وقتي آقاي ســرمربي از خوشقولي آنها اطمينان حاصل كرد، او را به باشگاه فراخواندند، حرفهايشان را يكي كردند و با پروفسور دو ساله بستند.

قرار هم همين بود اصــال. برانكو همان روزي كه پيشنهاد فدراســيون فوتبال را دريافت كرد، گفت كه ميلش به ماندن در پرسپوليس بيشتر است اما اين براي تن ندادنــش به مذاكره كافي نبــود. تيمملي ايران در واقع تنها رقيب جدي پرســپوليس در جذب برانكو بود و ميدانســتي­م اگر خودش پا پس نكشــد، پرسپوليس حريفش نخواهد شد.

ايوانكوويچ حتي به خاطر تيمملي، تمديد قرارداد با پرســپوليس را به تعويق انداخت اما شــرطهايش را كــه نپذيرفتند، تصميم بــه ماندن در جمــع قرمزها گرفت. با پرســپوليس امضا كــرد و از آنجا كه نيمي از خواســتهها­يش را برآورده كردهاند، حــاال فقط مانده تمديد قرارداد با بازيكناني كه اتفاقا دغدغهشان ماندن برانكو بود و حاال با آســودگي خاطــر ميتوانند تمديد كنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran