Iran Varzeshi

غول خفته برميخيزد

- آدام وايت و اريك دوين ‪Adam White and Eric Devin‬

رن تاكنــون غول خفتــه فوتبال فرانسه بود اما آنها دارند بيدار ميشوند.

اين باشــگاه در تابســتان 2016 عثمان دمبله را به بوروســيا دورتموند فروخت و 15 ميليون يورو دريافتي را صرف خريد بازيكن نكــرد. طرفداران آنها را متهم به خســيس بودن كردند، و البته زماني كه كميل گروســيچكي، پل ژرژ انتپ، و پــدرو هنريكه هم در زمســتان از اين تيم جدا شدند، خشم آنها بيشتر شد. تيمي كه قوي هم نبود، در عرض تنها شش ماه بهشدت ضعيف شده بود.

اما رن در تابســتان گذشته پول خرج كرد و بازيكناني مانند اســماعيل ســار، فيتوت مواسا، و بنجامين بوريژو را به خدمت گرفــت. آنها 40 ميليون يورو خــرج خريد اين بازيكنان كردند. همچنين ديافرا ســاخو و وهبي خزري هم به اين تيم پيوســتند اما رن نتايج خوبي نگرفت و كريســتين گوركوف، مربي تيم در نوامبر اخراج شد.

جانشــين او صبري الموشي بود كه گزينــه جالبي به نظر ميرســيد. الموشــي در هنگامي كه مربي ساحل عاج بود عملكرد نسبتا خوبي داشت اما در سطح باشگاهي بيتجربه بود و تنها سابقه هدايت الجيش قطر را در كارنامه داشــت. پس از آمدن الموشي، اوضاع به يكباره بهتر نشــد. تيم همچنان در اواســط جدول بود در حالي كه نانت و مونپليه، كه در تابستان بسيار فعالتر بودند، هدفشــان راهيابي به مسابقات اروپايي بود.

رن پس از بــرد دراماتيك مقابل گنگان در فوريه، همچنان در رده دهم بود. برخي بازيكنــان عملكرد بهتري پيدا كــرده بودند، مانند توماس كوبك دروازهبــا­ن و ژرمــي گالن مدافع اما اوضاع همچنان خوب نبود تا اينكه آنها گنگان را بردند. رن پس از آن هشــت بازي است كه نباخته است و اين هفته هم در خانه نيس مساوي كرد.

گوركــوف اعتقــاد عجيبــي به سيستم 4-4-1-1 داشت، حتي با آن كه مشــخص بود بازيكناني كه دارد به اين سيستم نميخورند اما الموشي از اين تيم بهتريــن عملكرد را ميگيرد. بنجامين آندره بهترين بازيكن آنهاست و تيــم بــا سيســتم 4-2-3-1 بازي ميكند.

به اين ترتيب بوده كه رن در شش بازي اخير تنها ســه گل دريافت كرده است. آنها در حال حاضر در رده پنجم جدول هستند.

رن نيــاز بــه يك مهاجــم و يك مدافع چپ خوب دارد، چرا كه لودويك بال چندان آماده نبوده است اما تقويت تيم در صورتي انجام ميشــود كه آنها بتوانند در پايان فصل به ليگ اروپا راه پيــدا كنند. اگر آنهــا رده فعلي خود، يعنــي پنجــم را حفظ كننــد به اين مسابقات ميرسند.

ليگ يك فرانســه به ليگ داراها (چهار تيم اول) و ندارها (بقيه تيمها) مشهور اســت اما رن با قدرت مالي و تحولي كه با الموشي داشته، ميتواند شكاف بين اين دو گروه را پر كند.

منبع: سایت گاردین

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran