Iran Varzeshi

صبا؛ دردسر بزرگ ليگ يك

-

تیمــي كه در طول ســه هفته از رقابتهــاي لیگ یــك، 21 گل خــورده، ناگهان در اعتــراض به هفتمین گلــي كه از مس رفســنجان دریافت كرده، زمین مســابقه را ترك ميكند و بــازي نیمه تمام ميمانــد! اتفاقي كه جامعه فوتبال را در شــوك و نگرانــي فرو ميبرد. شــوك این حركت عجیــب و نگراني بابت نقش تأثیرگــذا­ري كه همین تیم صبا در سرنوشــت تیمهاي صعود كننده خواهد داشــت و در دو بازي از ســه بــازي باقیمانده خود باید به مصاف فجر سپاســي و بادران برود. به راســتي بــراي كنترل تخلفــات احتمالي این تیم یــا تکرار رفتارهــاي اینچنیني، فدراســیون فوتبال چه تضمینــي ميتواند بدهد؟

گزارش ناظر بازي و ناظر داوري بازي مس رفســنجان - صبا در هفته سي و يكم رقابتهــاي ليــگ يك به وضــوح گوياي اتفاقاتي اســت كه در اين بــازي رخ داد. حتــي اگر به اين گزارشهــا هم نخواهيم اكتفا كنيــم، در فيلم اين مســابقه كامال مشخص است كه بعد از به ثمر رسيدن گل هفتم مس رفسنجان، سرپرست صباي قم اقدام به بيرون كشــيدن بازيكنان از زمين ميكند اما در فيلم كامال مشــخص اســت كه حتي خود بازيكنان هم به سرپرســت تيم ميگويند كه هيــچ خطايي رخ نداده و گل هفتم مس رفســنجان كامال ســالم بوده اســت. با اين حال باز هم سرپرســت صبــا اصرار ميكند و تيم را از زمين بيرون ميكشد تا بازي اين دو تيم ناتمام بماند!

فريبرز محمودزاده، مســوول برگزاري مســابقات ليگ يك به همين مورد اشاره ميكنــد و تأكيد دارد كــه پرونده مربوط به سرپرســت صبا و اتفاقــات اين بازي به كميته انضباطي و اخالق منتقل شده است تــا دربارهاش تصميمگيري شــود. او حتي تأكيد ميكند: «بــه اين ترتيب نتيجه اين بــازي ۳ بر صفر نخواهد بــود و ۷ بر صفر لحاظ ميشود و آمار آخرين گل ثبت شده در نظر گرفته ميشود.»

حــاال چــه تضميني وجــود دارد كه چنيــن اتفاقاتي در هفتههــاي پاياني رخ ندهــد؟ محمــودزاد­ه در همين راســتا به صحبتهــاي بهرامي، رييس هيأت فوتبال اســتان قم اشــاره ميكند و ميگويد: «ما قبال درباره اين مسائل با مسووالن استانها مكاتباتــي داشــتهايم. همانطــور كه در مصاحبه آقاي بهرامي هم مشاهده ميشود، قرار نيســت صبا از ليگ كنارهگيري كند. حتي ايشان اقدام سرپرست صبا را نكوهش كرده است.»

بهرامي در اين گفــت و گو گفته بود: «هيات فوتبــال قم يك ريال هم براي اين تيم هزينه نكرد و همه هزينهها از ســوي حاميــان مالي صــورت گرفــت و اگر تيم نتيجــه بد گرفته يا نتيجــهاش خوب بوده مســووليتش متوجــه همان افراد اســت. مســوولي كه آمد و صبــا را گرفت و گفت به 8-۷ بازيكن نياز ندارد و ۶ بازيكن خوب تيم را كنار گذاشــت همين شــرايط رقم ميخورد. من از مسووالن كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ميخواهم كه با مسووالن تيم صبا كه چنين رفتار ناپسند و زشتي را انجام دادند برخورد قاطع و قانوني شود.»

بهرامي در مورد اينكــه صبا در ادامه ليگ يك در مســابقات حاضر خواهد شد، تأكيد كرده: «بله، حاضر ميشود زيرا نبايد روند مســابقات ليگ به هــم بخورد. صبا اگرچه حذف شــده و به ليگ دســته دوم سقوط كرده اســت اما بايد در رقابتها تا روز پاياني حضور داشته باشد.»

در هــر صورت با توجه به فشــردگي جدول ليــگ آزادگان و احتمال كشــيده شدن رقابت تيمهاي مدعي به تفاضل گل، اين نگراني براي باالنشــين­هاي ليگ يك وجــود دارد كه اگر صبــا و راهآهن در فرم مناسبي مقابل حريفان باالي جدولي خود قرار نگيرند و شكستهاي عجيبي را تجربه كنند، ممكن است تاثير مهمي روي صعود كنندهها بگذارند و سرنوشــت تيمهاي راه يافته به ليــگ برتر را تحت الشــعاع قرار دهند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran