Iran Varzeshi

دايي: دو فينال ديگر مانده

-

هنوز نه سهميه گرفتهایم، نه نایبقهرمان شدهایم

چند وقتي هست كه علي دايي از مصاحبه با دوربينهاي تلويزيوني طفره ميرود؛ اتفاقي كه در نشســت خبري بعد از بازي مشكيپوشان و ســايپا هم تكرار شــد و دايي با ترفندي عجيب و جالب از ايستادن مقابل دوربينها و پشت ميكروفنها سر باز زد. او وقتي متوجه حضور دوربينهاي تلويزيوني در ســالن كنفرانس ورزشگاه ثامناالئمه مشهد شــد، در گوشــهاي از سالن ايســتاد و در همان حالت به پرسشهاي رسانهها پاسخ داد.

صحبتهايش را هم درباره پيروزي ســهگلهاي كه سايپا را به رده دوم جدول رســاند، اينطور آغاز كرد: «مشكيپوشان استرس نداشت و آمده بود خودش را نشــان دهد اما ما براي پيروزي آمده بوديم و خدا را شــكر كه بازي را برديم. البته به نظرم عملكرد هر دو تيم خوب بود. از عملكرد بازيكنان خودم راضي هستم اما باور كنيد اين بازي براي ما خيلي سخت بود. حتي ميتوانم بگويم من از بازي با پرســپوليس هم بيشتر استرس داشتم.»

تعويــض مهــدي ترابــي يكــي از تصميمهــاي عجيب دايــي در اين بازي بود كه البتــه خودش توجيه قانعكنندها­ي بــراي آن دارد: «هــم از عملكــرد مهدي ترابي راضي بودم و هم از علي قليزاده. هر دوي آنهــا مفيد و عالي بازي كردند. ترابي را هــم به دليل اينكه در بــازي هفته بعد او را اختيــار نداريــم، تعويض كردم چون ميخواســتم به يك بازيكن ديگر بازي بدهم و او را براي هفته بعد كه بدون ترابي بازي ميكنيم، آماده كنيم.»

در اين چند ماه كه سايپا نتيجه گرفته، از اعتراضهاي هميشگي علــي دايي به داوران خبري نيســت. حتي وقتــي در همين مصاحبه خبرنگاري از قضاوت داوران جوان در بازيهاي حساس و سونوشتساز هفتههاي پاياني گفت و از سرمربي سايپا پرسيد كه آيا از عملكرد داور بازي تيمش برابر مشكيپوشان رضايت دارد يا نه، پاسخي شنيديم كه شــايد از دايي بعيد بود: «درباره اين موضوع نظر خاصي ندارم. داوري اين بازي هم مشــكلي نداشــت. فقط اميدوارم داوري فوتبال ما ارتقا پيدا كند.»

حاال ســايپا در فاصله دو هفته مانده به پايــان فصل، در جايگاه نايبقهرمان نشســته و تا حضور در ليگ قهرمانان هم فاصلهاي ندارد. علي دايي اما هنوز آنقدر آسودهخاطر نشده كه برنامههايش براي حضور در آسيا را اعالم كند: «ما هنوز خودمان را سهميهگرفته نميدانيم كه درباره بعد از آن صحبت كنيم. نايبقهرمان هم هنوز نشدهايم. هنوز دو فينال ديگر پيشرو داريم اما اگر موفق به كسب سهميه شديم، با توجه به اينكه من يك سال ديگر با سايپا قرارداد دارم سعي ميكنم با همين جوانها تيم خوبي را براي فصل آينده تشكيل دهيم.»

صحبتهاي پاياني ســرمربي ســايپا اما پر از گاليه بود و درباره برگزاري بازي در ورزشگاه ثامناالئمه، نه ورزشگاه امام رضا :)ع( «من نميتوانــم به موضــوع جواب دهم اما اگر قرار باشــد بازيها در ثامن برگزار شــود، چرا ورزشــگاه امام رضا (ع) ساخته شد؟ اين همه خرج شده و مردم مشهد بايد از اين ورزشگاه استفاده كنند.

مگر ميشود ورزشگاه بسازيم و استفاده نكنيم؟ به نظر من آستان قدس بايد كمك كند تا بازيها در ورزشــگاه امام رضا(ع) برگزار شود. روز جمعه دو ســاعت طول كشيد تا به ورزشگاه ثامن برسيم و مدتي طوالنــي در ترافيك بوديم. بايد به مردممــان احترام بگذاريم و اجازه دهيم كه همه از فوتبال لذت ببرند.

يكي به من بگويد كه اگر قرار نيست تيمهاي مشهدي از ورزشگاه امام رضا(ع) استفاده كنند، چه كسي ميخواهد استفاده كند؟ هر تيمي آمده اينجا و در ورزشــگاه امام رضا (ع) بازي كرده، از چمن و امكانات اين ورزشگاه رضايت داشته اســت. اگر دوست داريم به مردم خدمت كنيم يكي از راههايش اين است كه امكاناتي را كه ساخته ميشود در اختيار آنها بگذاريم. متأسفم كه تيمهاي مشهدي از ورزشگاه امام رضا (ع) استفاده نميكنند و دليلش را هم نميدانم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran