Iran Varzeshi

برانكو: كرواسي فقط 25 روز قبل از جام جهاني آماده ميشود

-

برانكو گفت و گوي مفصلي با پادکســت اينترنتي «گل بزن» انجام داده که بخشــي از آنها جديد اســت. او در پاسخ به اين پرسش که «مستعدترين بازيكني که در ايران با او کار کرده، چه کســي بوده؟»، گفت:«پاســخ دادن به اين پرســش واقعاً دشوار است و اصًال کار آساني نیست که بخواهم چنین انتخابي کنم. از تمامي بازيكنانم راضي هســتم. آنهــا بهترين بازيكنان دنیا هستند چون بازيكنان من هستند. درست است که من مسي و رونالدو ندارم اما چیزي که مهم است و حقیقت دارد اين است که ايران استعدادهاي بسیار زيادی دارد. ايران بازيكناني با ظرفیت باال دارد که به لحاظ فیزيكي و روحي عاشق فوتبال هستند و اين براي فوتبال ايران فوقالعاده است.»

برانكو اين پرســش را که «در مورد آکادمي فوتبال صحبت کرده، و آيا خودش در پرســپولیس از تیمهاي پايه حمايت کرده است؟»، اينطور پاسخ داد:«ســعي کردهام در اينجا دانش و تجربیاتم را در اختیــار آنها قرار دهم. مــن بیش از 30 سال سابقه مربیگري دارم و با دانشترين مربي کشــورم (کرواسي) به حســاب ميآيم و سعي ميکنم که به آکادمي پرســپولیس هم کمك کنم، هرچند کار آســاني نیســت اما مهم اين اســت که ايدهاي داشته باشــیم و سعي کنیم روز به روز بهتر شــويم چون تمامي کشورها به بازيكنان جوان خود وابسته هستند.»

سرمربي پرسپولیس که سابقه سرمربیگري در کشورهاي امارات و قطر را دارد، در مقايسه لیگهاي اين کشــورها با لیگ ايران گفت:«تفاوت اصلي اين اســت که آنها شــرايط تمريني عالي دارنــد و تمامي امكانات در اختیار تیم اســت و اين شرايطي است که بايد در ايران فراهم کنیم. ميدانم که البته اين کار آساني نیســت اما با تالش روز به روز و کمکم ميشود اين شرايط را براي تیم اول باشگاه بهبود بخشید و اين گام نخست است.

دوم اينكه من اينطور فكر نميکنم آنها پول بیشتري داشته باشند؛ بله، ممكن است که باشگاههايي همچون السد، الدحیل، الغرافه، الهالل و االتحاد عربســتان وضعیت مالي خوبي داشته باشــند اما اين در فوتبال مهم نیست. آنهــا مربیان خارجي زيادي را به خدمت ميگیرند تا تجربه را به تیمشــان منتقل کنند اما تجربه چیســت؟ شما ميدانید در کرواسي چند سالي است که فوتبال حرفهاي بازي ميشــود؟ در حدود 0۶ سال. ما 0۶ سال است که مدارس فوتبال داريم و اين چیزي نیســت که بشود يك شبه به دست آورد. اکنون من اينجا هســتم تا تجربه و دانشم را به ديگران انتقال دهم و به همه در باشگاه پرسپولیس کمك کنم تا شرايط بهتر شود.»

وي در پاسخ به اين پرسش که «آيا از تیمهاي کرواسي و ايران در جام جهاني 201۸ حمايت خواهد کرد»، گفت:«بله، ما (کرواسي) با جاهطلبي پا به روسیه خواهیم گذاشت چون واقعا تیم خوبي داريم، تیمي که بازيكنان آن چهار سال کنار هم بازي ميکنند و شايد اين آخرين شانس آنها براي انجام کاري خاص در سطح جهاني باشد. من به زالتكو دالیچ و کاري که او ميکند، ايمان دارم چون کار او را ميشناســم. درست است که در جام جهاني هیچ تضمیني براي موفقیت نیست اما اطمینان دارم که او هر کاري که از دستش ســاخته بوده براي آمادهســاز­ي تیم انجام داده است. با وجود اين همه چیز بســته به شــرايط دارد و اينكه بازيكني مصدوم نشود. تفاوت تیم ملي ايران و کرواســي نیز در همین است چون ايران فرصت بیشتري براي آمادهسازي داشــته است، اين در حالي که تیم دالیچ 25 روز پیش از شروع جام جهاني اردوي آمادهسازي خود را آغاز ميکند.»

برانكو در پايان در خصوص آينده حرفهاي خود و احتمال بازگشتش به روي نیمكت ســرمربیگر­ي تیم ملي ايران گفت:«در فوتبال نميتوان حدس زد که چه اتفاقاتي خواهد افتاد. امروز يك نفر پادشــاه اســت و فردا ممكن است سرنگون شود. هر چیزي ممكن است، رخ دهد. من به پرسپولیس آمدم چون پرسپولیس باشگاهي پرطرفدار بود و ميدانستم که ارتش سرخ چیست و بیــش از 40 میلیون هوادار دارد. به همین خاطر به اينجا آمدم و از کار در پرسپولیس لذت ميبرم و ميخواهیم اين را به هوادارانما­ن هم نشان دهیم. با اين حال هر چیزي ممكن اســت در آينده رخ دهد. بايد ببینیم شــرايط چطور پیش ميرود و نميشود چیزي را پیشبیني کرد. شايد ديديد زالتكو دالیچ به يكباره به رئال مادريد رفت يا سر از پرسپولیس سر در آورد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran