Iran Varzeshi

تيمحسرت

-

تیتر یک - بازيكناني از رســيدن بــه جام جهاني باز ماندهاند كه ترديدي نيســت اگر در تيم ملي حضور داشتند، نمايندههاي شايســتهاي براي تيم ملــي فوتبال ايران لقب ميگرفتنــد و عالیترين بازی را مقابل قهرمانهاي قارههاي جهان به نمايش ميگذاشــتن­د اما افســوس كــه كارلوس كيروش دســتش براي دعوت از همه اين شايستهها بسته بود و نميتوانســ­ت همه اين بازيكنــان را با هم به تيم ملي دعوت كند.

*** سیدحسین حسیني: حسيني بــه لحاظ فني يكي از بهترينهاي ليگ بود و خيليها هنوز اين ســوال برايشان بيپاســخ اســت كه چرا كيروش اين دروازهبان آيندهدار را بــه امير عابــدزاده ترجيح داد. حال ممكن اســت عابدزاده ســورپرايز كيروش باشد اما نميشــود از كنار تواناييهاي حسيني گذشت.

سیدجالل حســیني: بهترين مدافع ليگ در كمال شــگفتي جايي در تركيب نهايي تيم ملي نداشــت. درباره سيدجالل مطلب بسيار گفته شــده و اين چند جمله فقط تكراري اســت بر مكررات قبلي. سيد جالل به واقع شايسته بازي در روسيه بود.

محمدانصاري: تصور ميشــد انصاري كه قابليت بازي در دفاع چــپ را هم دارد جام جهاني را ببيند اما كي روش نام اين بازيكن را هم خط زد تا عالوه بر افسوس اين بازيكن، هواداران پرسپوليس هم از اين واقعه احساس تاسف كنند.

وریاغفوري: شگفتانگيزت­رين نامي كه در تيم حسرت ميبينيــم وريا غفوري اســت. بازيكني كه بيگمان در ليگ هفدهــم بهترين بود. كيروش حتما داليلي براي حذف وريا دارد اما هنــوز دل خيليها در ايران با اين بازيكن محجوب است.

ســعیدآقای­ي: دفاع چپ تيــم ملي با ســعيد آقايي ميتوانست قدري كالسيكتر شود اما كيروش علي قليزاده كه اصالتا بازيكن راس يا وينگر است را به آقايي ترجيح داد. تعجب از حذف نام مدافع چپ ســپاهان هم كم نبود. آقايي هم ميتوانست مسافر روسيه باشد.

امیدنورافك­ن: بعد از مصدوميت علي كريمي باور اين بود كه نورافكن كه خاصيت بازي در چند پســت را دارد به جام جهاني ميرود اما انتخاب سرمربي تيم ملي چيز ديگري بود تا وريا هم در تيم حسرت قرار بگيرد.

كمال كامیابينیا: اينكه تصور كنيــم كمال به دليل مصدوميتهاي اخير شانس بازي در جام جهاني را از دست داده خيالي باطل اســت. كمــال در تفكرات كيروش جايي نداشت اما او حتي ميتوانســت جلوتر از اميد ابراهيمي در تركيب نهايي قرار بگيرد.

ســروش رفیعي: در ظاهر ســرمربي تيم ملي عالقه زيــادي به بازي رفيعي نشــان ميداد اما دعــوت آخري از ســروش به منزلــه يك تصميم گمــراه كننــده ديگر بود. كيروش حتي قوچاننژاد افت كــرده و دژاگه مصدوم را به اين بازيكن ترجيح داد.

علي علیپور: آقاي گل هم جايي در ميان فهرســت نهايي ندارد. شايد اگر عليپور در پست ديگري بازي ميكرد االن در اردوي تركيه بود اما افســوس كه او دقيقا در پستي بازي ميكند كه انبوهي از بازيكنان محبوب كيروش در اين پستها ديده ميشوند.

مرتضــي تبریزي: يكــي از بهترينهــا­ي ليگ بود. تبريزي گلهاي ارزشــمندي براي ذوب آهن به ثمر رساند و در بازيســازي هم عنصري فعال بود. شايد در جام ملتها تبريــزي را در تيم ملي ببينيم و شــايد هم نه اما اينها نافي ارزشهاي مهاجم ذوب آهن نيست.

كاوه رضایي: هنوز هم نميدانيم كه چرا يكي از بهترين گلزنهاي ليگ بلژيك جايي در ميان تيم جام جهاني ندارد. كيروش هم به اين سوال پاســخ روشني نداده است. شايد شــباهتهاي بازي كاوه رضايي با كريم انصاريفرد و ترابي دليل اين تصميم باشد؛ شايد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran