Iran Varzeshi

شفر: خوشحالم به پرسپوليس نخورديم

-

وينفرد شفر، ســرمربي استقالل پــس از پايــان بازيهاي باشــگاهي ترجيــح داد در تهــران بمانــد تــا برنامهريــ­زي فصل آينــده را هر چه زودتــر انجام دهــد. او در اين مدت، جلســات مختلفي با مديران باشگاه برگــزار كــرد و در خصوص شــروع تمرينــات، اردوهــا، تمديــد قرارداد بازيكنــان فصل گذشــته و همچنين جــذب بازيكن جديــد صحبتهايي را انجام داده اســت. وينفرد شــفر به مديران باشــگاه استقالل تأكيد كرده اســت كه همه چيز بايد طبق برنامه پيش بــرود و زماني ايــران را ترك ميكند كه همه چيز هماهنگ شــده باشــد. سرمربي اســتقالل همچنين پيگير پاداشهاي فصل گذشــته هم بوده و از مديران باشــگاه خواســته است كه اين موارد هم پرداخت شود تا براي آغاز فصــل جديد، دغدغهاي وجود نداشته باشد.

حاال او در شــرايطي براي ترك ايران آماده ميشــود كه قرعه تيمش در مرحلــه يك چهــارم نهايي ليگ قهرمانان آســيا هم مشخص شده و استقالل در اين مرحله بايد به مصاف الســد برود. شفر پيش از هر چيز اين قرعه را به اين دليل دوســت دارد كه تيمش به پرســپوليس نخورده است. وينفرد شــفر در همين رابطه توضيح ميدهد: «خوشحالم دو تيم ايراني با هم برخورد نكردند و در اين شــرايط هر دو تيم شانس صعود به جمع چهار تيم برتر آسيا را دارند.»

شــفر، السد را تيمي قوي و قابل احترام ميدانــد و اين حريف قطري را اينطور ارزيابي ميكند: «الســد هم مثل الدحيل تيم بســيار قدرتمندي است. السد با ژاوي به تيم قدرتمندي تبديل شــده است. سعي ميكنيم در تهران نتيجه خوبي بگيريم تا در قطر خيالمان راحت باشــد. االن مهم اين اســت كه بازيكنان مدنظر را باشگاه بگيرد و تيم قدرتمندي شويم.»

سرمربي استقالل تأكيد ميكند: «در مرحله بعد ليگ قهرمانان آســيا تيم راحتــي وجود ندارد. الســد هم دوســت نداشــت با ما بازي كند اما سعي ميكنيم صعود كنيم.»

او به بــازي پرســپوليس مقابل السد اشــاره ميكند و ميگويد: «ما بازي پرســپوليس با الســد را تماشا كرديــم و ميدانيــم آنها تيــم قابل احترامي هســتند اما من بيش از هر چيز از اين خوشحالم كه در بازي اول ميتوانيم با حضور تماشاگرانم­ان به مصاف السد برويم. بدون شك در اين بازي ورزشگاه آزادي باز هم جمعيت زيادی را به خود خواهد ديد. مطمئنا در روز 5 شــهريور يك مســابقه در سطح اول فوتبال آسيا خواهيم ديد.»

شــفر معتقــد اســت حضــور تماشــاگرا­ن در بازي رفــت تيمش، قدرتنمايي فوتبال ايران در آسياست: «اين مســابقه باز هــم ميتواند براي قدرتنمايي فوتبال ايران مفيد باشــد، ضمن آنكه اين بازي آسيايي فرصتي ديگر است تا قدرت تماشاگرانم­ان را به فوتبال آسيا نشان بدهيم.»

شفر در پاســخ به اين سوال كه آيا با مامه تيام صحبتي داشته است، توضيح ميدهد: «من با تمام بازيكنان صحبت ميكنــم. بايــد ببينيم چه ميشود.»

«آيا شــفر فهرســت خروجي و ورودي تيمــش را بــه باشــگاه داده اســت؟» اين ســوالي اســت كه از ســرمربي استقالل پرسيده ميشود و او در پاســخ ميگويد: «من فهرست ورودي و خروجــي بازيكنــان را به باشگاه دادهام.»

او كه در حاشيه جلسه همانديشي سازمان ليگ با خبرنگاران همصحبت شــده، دربــاره اين جلســه توضيح ميدهد: «بازيهاي فصل گذشته تيم ملي و باشگاهها به هم نزديك بود. اين در مصدوميت بازيكنان تاثير داشت.»

شــفر درباره اينكه آيا از كيفيت زمينهاي فوتبال ايران راضي اســت يا خير، تأكيد ميكنــد: «از زمينها و تماشــاگرا­ن فوتبال ايــران راضي هستم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran