Iran Varzeshi

همه چيز به نفع پرسپوليس

-

احتمال‌محرومی ‌ت‌تراكتورساز­ي‌و‌ترابي

پرســپوليس و پرسپوليســ­يها به خاطر قراردادهاي دوگانه مهدي طارمي آنقدر دردســر كشــيدهاند كه ادعاي باشــگاه تراكتورســ­ازي در مورد امضاي قرارداد با خريد تازهشــان (مهدي ترابي) آنها را دلنگران كند. ماجراي ترابي و تراكتورســ­ازي اما كوچكترين خطري براي پرسپوليس ندارد اما آنها كه قرارداد نوشــتهاند، حتما به دردســر خواهند افتاد. به اين دليل كه بازيكنان تنها در ۶ ماه پاياني قراردادهاي­شــان ميتوانند با باشگاههاي ديگر مذاكره كنند اما ترابي در حالي كه بيش از يك ســال از قراردادش با سايپا مانده بود، با تراكتورساز­ي قرارداد بست.

حاال بخوانيد صحبتهاي دكتر محمودي (كارشــناس حقوقي فوتبال) را درباره داســتانها­ي عجيب و غريب بازيكن جديد پرسپوليس: «در مرحله اول تراكتوريها براي اثبات ادعايشــان درباره مهدي ترابي بايد قرارداد او را منتشر كنند. اگر قرارداد مشــروط به گذراندن دوره سربازي اين بازيكن بوده كه خود به خود باطل شــده اما اگر بحث ديگري در ميان بوده، بايد به آن رســيدگي شود. در زمان مذاكره باشــگاه تراكتورســ­ازي با ترابي يك سال و نيم از قرارداد اين بازيكن باقــي مانده و اين مذاكره كامال غيرقانوني بوده است. در صورت اثبات اين تخلف، تراكتــور بهخاطر اغواي بازيكن يك يا دو پنجره نقل و انتقاالتي محروم خواهد شد و حكم ترابي هم مانند حكــم طارمي محروميت ۴ تا ۶ ماه خواهد بود.»

در واقع تراكتورســ­ازي و ترابي هستند كه در اين پرونده درگير خواهند بود. تراكتورســ­ازي ميتوانــد از ترابي به خاطر تخلفش و ســايپا هم ميتواند از باشگاه تراكتورساز­ي به خاطر مذاكره غيرقانوني با بازيكنش شكايت كنند. تراكتوريها ميتوانند ترابي را محروم كنند و سايپا هم ميتواند عالوه بر محروم كردن تراكتورساز­ي، از اين باشگاه غرامت بگيرد.

در اين ميان تنها باشــگاهي كه ضرر نميكند پرســپوليس است اما امكان جريمه مالي و محروميت براي تراكتورســ­ازي و ترابي وجود دارد. در صورتي كه باشــگاه تراكتورساز­ي شــكايت كند، ماجرا در كميته تعيين وضعيت رسيدگي ميشود و فيفا به خاطر داخلي بودن پرونده به آن رسيدگي نخواهد كرد.

مهمتر از همه اينها اما حضور مهدي ترابي در پرســپوليس است كه رييس كميته نقل و انتقاالت سازمان ليگ آن را بدون مشكل دانسته. فريبرز محمودزاده وضعيت مهدي ترابي با پرســپوليس را اينطور توضيح داده است: «طبق قوانين، قرارداد بازيكني كه شاكي داشته باشد تا تعيين تكليف قطعي، ثبت نميشود و مهدي ترابي هم يكي از همين بازيكنان است. در حال حاضر مهدي ترابي طبق اســناد موجود در سازمان ليگ يك فصل ديگر با باشــگاه سايپا قرارداد دارد و فسخ قراردادي هم به نام اين بازيكن در سازمان ليگ ثبت نشده است. وضعيت مهدي ترابي را بايد در كميته تعيين وضعيت بررســي كنند تا مشخص شود كه آيا او با باشــگاه ديگري هم قرارداد دارد يا نــه. ضمن اينكه مهدي ترابي چون تحت قرارداد باشــگاه سايپا است، نميتوانســ­ته با باشگاه تراكتورساز­ي قرارداد بسته باشد و اگر چنين كاري انجام داده، تخلف كرده است.»

ترابي به خاطر اينكه فعال به ســربازي نرود و بتواند در پرســپوليس بازي كند، دوباره در دانشــگاه ثبتنام كرده اما ميگفتند او مجبور اســت به سربازي بــرود و به همين دليل باز هم از پرســپوليس دور ميمانــد. موضوعي كه البته رييــس كميته نقل و انتقاالت ســازمان ليگ تكذيبش كــرده و در توضيح آن چنين گفته: «مهدي ترابي هنوز ســرباز نشــده و طبق اسنادي كه در سازمان ليگ موجود اســت، برگه اعزام به خدمــت او در مورد حوزه نظام وظيفهاش در تاريخ ۹۱ مرداد ۷۹ اســت. يعني در حال حاضر او يك بازيكن سرباز به حساب نميآيــد و در آن تاريخ بايد به خدمت ســربازي اعزام شــود. بــا اين حال در مورد اين بازيكن بررسيهاي الزم بايد توسط كميته تعيين وضعيت و همچنين كميته نقل و انتقاالت سازمان ليگ انجام شود.» حال آنكه رييس كميته تعيين وضعيت فدراسيون (روزبه وثوقاحمدي) همين حاال از محروميت متخلفان خبر داده است: «بر اســاس ماده ۰5 اساسنامه فدراســيون، كميته تعيين وضعيت مســوول نظارت بر قراردادهاي باشگاهها اســت. ترابي تا سال ۸۹-۷۹ با سايپا قرارداد داشــته و گفته ميشود طبق اعالم مســووالن تراكتورساز­ي با اين تيم قرارداد بســته است. همچنين اين بازيكن براي نيمفصل دوم فصل جاري هم با پرسپوليس قرارداد بســته كه ما هر 3 قرارداد را براي بررسي خواستهايم و اگر تخلفي صورت گرفته باشد، هم ترابي و هم باشگاه متخلف جريمه خواهند شد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran