Iran Varzeshi

غياثي: تمام داوران را تعيين سطح كردهايم

-

کیفیت داوريها و حرکت به سوي قضاوتهایي کم اشتباه تر، اتفاقي است که انتظــار مــيرود، کمیتــه داوران فدراســیون فوتبــال بــراي آن برنامه مشخصي داشــته باشــد. رضا غیاثي، ســخنگوي کمیتــه داوران در همین رابطه درباره انتخــاب داوران و کمک داوران قضاوتکننــ­ده در هجدهمین دوره لیــگ برتر ميگویــد: «داوران و کمک داوران را با توجه به فاکتورهایي که شامل نمره داوران، عملکرد آنها در زمین بازي، میزان دوندگي، رسیدن به صحنههاي مختلــف در جریان بازي، تصمیمــات بزرگ مثبــت و منفي در زمین مسابقه اســت، انتخاب کردهایم. آنچه مســلم اســت اینکه داوران براي حفــظ جایگاه خــود تالش کــرده و عملکرد خوبي داشته باشند.»

او همچنین به تعیین سطح داوران اشــاره ميکند و در ایــن رابطه توضیح ميدهد: «تمام عوامل فوق باعث شــد تا براي انتخاب داوران در لیگ هجدهم آنها را تعیین ســطح کنیم. در این بین یکــي از موارد مهم کمیته داوران براین اساس بود که فهرست موردنظر را طبق حضور داوران در بعضي از اســتانها و عملکرد آنها در لیگ برتر تنظیم کردیم. پس از اعالم اسامي تعدادي از هیاتها که نام داور موردنظرشــ­ان در فهرست نبــوده و همچنین تعدادي از داوران که خــود را محق ميداننــد در تماسهاي مکرر با رییس و یا اعضاي کمیته داوران فدراســیون فوتبال تقاضاي تجدید نظر در اسامي اعالم شده را کردهاند.»

غیاثــي همچنین تأکیــد ميکند: «تصمیــم کمیته که در آخرین جلســه کمیتــه داوران بــا حضــور دبیــرکل فدراســیون و کلیــه اعضا اتخاذ شــده نهایي، قطعــي، غیرقابل تغییر و افزایش است. آنچه مسلم است ضمن ارج نهادن بــه تالشهــا و تماسهــاي هیاتهاي اســتاني و کمیتههاي داوري مربوطه به اطالع ميرســاند تا جلسه بعدي کمیته براي انتخــاب داوران و کمــک داوران واجد شرایط در لیگ یک، کمیته داوران جلسه دیگري براي بررسي مجدد اسامي اعالم شده نخواهد داشت.»

سخنگوي کمیته داوران همچنین ميگویــد: «مقرر شــد 24 داور و 48 کمک داور فصــل لیگ برتر را قضاوت کنند. همچنین پنج داور ذخیره و شش کمک داور ذخیره هم انتخاب شدهاند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran