Iran Varzeshi

كرانچار: به تيم ملي بزرگساالن دست نميزنم

-

تيم اميد ايران همچنان در اردو اســت و هر چه به بازيهاي آسيايي نزديكتر ميشويم در تعطيالت ليگ برتر نگاه رسانهها به اين تيم و اتفاقاتش پررنگتر ميشود. زالتكو كرانچار، ســرمربي اين تيم از شرايط تمرينات و بازيكنان راضي اســت و ميگويد: «بازيكنان با انگيزه و شــاداب تمرينات خود را برگزار ميكنند تا در مصاف با حريفان خود در جاكارتا آماده باشند. وضعيت مليپوشان مطلوب بوده و بازيكناني كه در اردو حضور دارند، طبق برنامههاي كادر فني پيــش ميروند. همچنين با هماهنگي مدير تيم، اجازه داديم تا بازيكنان تيم تراكتورســ­ازي در اردوگاه تمريني تيم خود حضور داشته باشند و در اردوي نهايي كه متصل به اعزام است، به بازيكنان ملحق شوند.» عربستان ظاهرا قدرتمندتري­ن همگروه تيم ايران است. درباره اين بازي چه نظري داريد؟

عربستان هميشه تيم ملي خوبي را در اختيار داشــته و قطعا تيم با كيفيتي اســت. رقابت اول در هر تورنمنتي ســخت بوده و بدون شــك با توجه به اردوهاي تداركاتي و بازيهاي دوستانهاي كه برگزار خواهيم كــرد، با آمادگي مقابل ايــن تيم به ميدان مســابقه ميرويم. گروه ما بسيار سخت است. به غير از عربســتان، كره شمالي و ميانمار تيمهايي هستند كــه مقابل آنها بازي راحتي نداريم. بايد تيم را آماده و مهيــا كنيم تا بتوانيم بهترين عملكرد را داشــته و نمايش قابل قبولي را ارائه كنيم. مهمترين مشكل تيم اميد همكاري نكردن باشگاهها در كوران مسابقات باشگاهي بوده است. اين مشكل را چطور حل ميكنيد؟

به نظر من كميته ملي المپيك بايد به اين موضوع توجه بيشتري داشته باشد و اولويت را براي تيم ملي اميد بگذارد چون بحث رقابتهاي آسيايي و ايجاد سيستم و تاكتيكي در تيم ملي براي اين رقابتها، اهميت زيادي دارد. زماني كه مسابقههايي از راه برســند كه ما نياز به بازيكنان پرســپوليس و استقالل يا هر تيم ديگري داشته باشــيم، طبيعتا تالش ميكنيم تفاهم دو جانبهاي ايجــاد كنيم كه هر دو طرف هم راضي باشــند. در اين زمان خيلي مهم اســت كه همه به نفع تيم ملي جمع شوند و بازيكنان متوجه شــوند كه در اين تيم بايد چگونــه كار كنند و بتوانند نيازهاي تيم اميد را تامين كنند.

برخي كشورها برای كسب مدال ســعي ميكنند بهترين تيمهايشان را روانه بازيهاي آســيايي كنند اما بعضي ديگر هــم تيمي را روانه ميدان ميكنند كه بتواند در مســابقات انتخابي المپيك هم شركت كند و بنابراين حضورش در بازيهاي آسيايي صرفا با هدف آماده سازي و تداركاتي است. شما چه هدفي داريد؟

حضور در بازيهاي رســمي و كسب تجربه توسط بازيكنان جوان ما ارزشمند اســت. ما تيم زير ۱۲ ســال را به جاكارتا ميبريم تا كسب تجربه كند اما به بازيهاي آســيايي نميرويم كه فقط تجربه كســب كنيم؛ بلكه حتي به دنبال كسب نتيجه هم هســتيم چون طبق آن چيزي كه من ديدهام بازيكنان بااســتعدا­دي در ردههاي سني داريم و ميتوانيم نتيجه خوبي در آســيا كســب كنيم. به هر حال تصميم ما اين بود كه اين رده ســني به بازيهاي آســيايي بروند. ما ميتوانستيم بازيكنان بزرگتر را هم بفرستيم. اگر قرار بود ما بازيكنان زير ۳۲ را به اين رقابتها بفرستيم، چه بسا باشگاهها هم اين بازيكنان را در اختيار ما نميگذاشتند چون مورد نياز باشگاهها هستند.

يكي از شروط كيروش براي تمديد قرارداد با تيم ملي عدم كارشكني از سوي شما، برانكو و قلعه نويي در برنامههاي تيم ملي است. اين صحبتها در حالي مطرح ميشود كه تيم اميد و بزرگساالن در گذشته همكاري خوبي نداشتند.

اين جزو اختيارات فدراسيون است كه بر اساس منافع خود، تصميم ميگيرد كه تيم ملي اميد و بزرگســاال­ن با هم همكاري داشــته باشند و قطعا اينگونه خواهد بود. منتها بايد بگويم كه ما تصميم گرفتيم بازيكنان زير ۱۲ ســال را انتخاب كنيم تا بتوانند در مقدماتي المپيك هم شــركت كنند و نميخواهيم اختاللي در برنامههاي تيم ملي بزرگســاال­ن ايجاد كنيم. بازيكناني وجود دارند كه زير ۱۲ ســال هستند و در تيم ملي بزرگســاال­ن حضور دارند اما مــا نميخواهيم تاثير منفي در عملكرد تيم ملي بزرگســاال­ن ايجاد شــود. به اين خاطر با همين 0۳ بازيكني كه انتخاب كردهايم كار ميكنيم. طبق آييننامه ایافســی بايد ۴۲ ساعت قبل از آغاز رقابتهاي اصلي 0۲ بازيكن اصلي را معرفي كنيم و قطعا ما دســت به تيم ملي بزرگســاال­ن نخواهيم زد و انتخابي از اين تيم نخواهيم داشــت. تيم ملي اميد و بزرگساالن قطعا بايد با هم همكاري كنند چون تيمهاي اميد زير ۱۲ سال و زير ۳۲ سال فيلتري هستند كه در آينده به تيم ملي بزرگساالن بازيكن ارائه ميكنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran