Iran Varzeshi

سرمربي‌تيم‌ملي‌واليبال‌نشسته:‌طالي‌جاكارتا‌ هدف‌اصلي‌ما‌نيست‌

-

ســرمربي تيم ملي واليبال نشســته مردان ميگويــد طالي بازيهاي آســيايی را الزم داريم و به لطف خدا اين نشــان را بر گردن ميآويزيم اما جاكارتا هدف اصلي ما نيست.

هادي رضايي در آســتانه اعزام تيم ملي واليبال نشســته به مســابقات قهرمانــي جهان، دربــاره نحوه برگــزاري اين رقابتهــا ميگويد: «6۱ تيم در بخش مردان و 6۱ تيم در بخش زنان، بــر مبناي رنك تيمها انتخاب شــدند و از هر قاره چهار تيم شــركت كردند. البته قاره آفريقا در مقايســه با قاره اروپا سهميه كمتري دارد.»

او ادامــه ميدهد: «6۱ تيــم منتخب در چهــار گروه چهار تيمي با هم بازي ميكنند، از هر گــروه دو تيم صعود ميكنند و در نهايت ۸ تيم برتر به مرحله بعد راه پيدا ميكنند. سپس مرحلــه ضربدري ايــن رقابتهــا و بعد فينال مسابقات، يكم مردادماه برگزار ميشود.»

او درباره شــيوه جديد برگزاري اين رقابتها نيز توضيح ميدهد: «يكي از ويژگيهاي اجتماعي كه براي اين رقابتهاي ورزشي جهاني در نظر گرفته شــده، برگزاري هر مرحله از مسابقات در يكي از شهرهاي ميزبان است. در واقع تالش برگزار كنندگان بر آشــنايي بيشتر شهروندان با واليبال نشسته است.»

رضايي با اشــاره به پيش رو بودن بازيهاي پاراآســيا­يي جاكارتا، بعد از مســابقات جهانــي نيز ميگويد: «طــالي آســيا را الزم داريم و به لطف خدا اين نشــان را بر گردن ميآويزيم اما جاكارتا هدف اصلي ما نيســت. در بازيهاي پاراآســيا­يي تركيب جوانتري را به ميدان ميفرســتيم كه ضمن تثبيت كالسبندي پزشــكي ورزشكاران، در ادامه مســير تا توكيو تركيب شــاداب، جوان و پرتجربهاي بسازيم و با ايجاد فضاي رقابتي به نفع تيم ملي ايران، نهايت بهره را ببريم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran