Iran Varzeshi

اگر عراق را میبردیم حاال صعود کرده بودیم!

-

عضــو کمیتــه فنی فدراســیون بسکتبال علت دشــوار شدن صعود به جام جهانی را باخــت به عراق میداند و همچنین معتقد اســت اگر بازیکن با مربی مشــکل دارد جایش در تیم ملی نیست.

اســدا... کبیر که چند ســالی کم حضــور بود و از صدر اخبــار کنار رفته بود، حــاال با عضویــت در کمیته فنی فدراسیون پایش، البته با اظهارنظرها­یی عجیب باز شده.

او در مصاحبــه اخیــر خود، پس از چنــد پاراگراف حرفهــای تکراری همیشگی درباره برنامه بلندمدت چند ســاله و آرایش آموزشی برای بازیکنان و مربیان، به تیم ملی رســید. جایی که تقصیر به خطر افتــادن صعود ایران به جام جهانی را باخت بــه عراق در آغاز رقابتهای انتخابــی میداند، نه باخت بــه ژاپن. او که تنها عضــو کمیته فنی فدراسیون اســت (نه سرمربی و رییس فدراســیون) به راحتی باخت به ژاپن را توجیه میکنــد و تمام تقصیر را گردن تیم مهران حاتمی میاندازد که به عراق باخت.

او درباره رضایت یــا عدم رضایت کمیته فنــی از عملکرد تیــم ملی در جاکارتــا و رقابتهــای انتخابــی جام جهانی گفت: «باید یکسری از واقعیتها را در نظر بگیریم. ژاپن که در بازیهای آســیایی شــرکت کرده بود به سادگی برابر ما شکست خورد اما در دیدارهای انتخابی جام جهانی دو بازیکن کلیدی ما برای مسابقه با تیم سفر نکردند. حامد حدادی که مصدوم بود و صمد نیکخواه بهرامی هم برای کارهای شــخصیاش به ســفر رفت. در طرف مقابل ژاپن از بازیکنــان خارجیاش اســتفاده کرد. بازیکنان مــا تالش کردنــد و با اینکه میتوانستیم بهتر باشیم مغلوب حریف شــدیم. با این حال هنوز روزنههایی از امید داریــم تا به جامجهانی برســیم. حتی در بازی آخر برابر اســترالیا چون این تیم انتخاب شــده، احتمال دارد با ترکیب اصلی به مصاف ما نیاید و قطعا شــانس داریم این حریــف را در تهران شکست بدهیم.»

او ادامــه داد: «یــک اتفاقهایــ­ی میافتد که در دســت ما نیست. حریف را دستکم گرفتیم و یک بازی به عراق باختیم و کارمان ســخت شــد. اگر آن بازی را میبردیم االن سهمیه را گرفته بودیم. به هر حال شــرایط تیم سخت بود و بازیکنان کلیدی آســیبدیدگ­ی داشتند.»

کبیر در پاسخ به این سوال که آیا شــنیده که بازیکنان بــا مدیر تیمهای ملــی و اعضای کادرفنــی رابطه خوبی ندارند؟ نیز گفــت: «بازیکن نمیتواند برای تیــم ملی تعیین تکلیف کند. یک تیــم 12 بازیکن دارد و قطعا یک مربی نمیتواند همه را راضی نگه دارد اما اگر بازیکنی با اعضای کادرفنی رابطه خوبی ندارد، جایش در تیم ملی نیست و باید برود. این مربیان زحمت کشــیدهاند و فدراســیون از عملکرد آنها راضی است. بازیکن باید خودش را وفق بدهد.»

او مثل همیشــه گذر از شــرایط حســاس و بحرانی را برای رســیدن به برنامههــا­ی بلندمــدت الزم میداند و ایــن بار پای یک رنگ جدید را وســط میکشــد: «بــه هر حــال بایــد همه کمک کنیم تا ایــن چالش را رد کنیم تا انشــاءا... بعد از پایان کار تیم ملی، برای یک برنامه اساســی استارت بزنیم و پیــش برویم. بازیکنان بســیار خوبی در تیمهــای 201۸ و 2019 داریم که مستعد هستند و میتوانند در آینده به تیم ملی کمک کننــد و باید برای آنها برنامهریزی کنیم. قرار اســت یک تیم سبز هم تشکیل بدهیم که این بازیکنان را در خود جای بدهد. آبی و قرمز کردن تیمها در دوره اخیر هم خیلی خوب بود و تیمها خیلی خوب کار کردند!»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran