Israel Hayom

איך זה מרגיש? מכוון גבוה

יונדאי קונה מציע מראה בולט וביצועים מרשימים הדגם נמכר בארץ בגרסה היקרה יותר, האם אלו מצדיקים את המחיר הגבוה?

- אריאל אלסיבוני "אוברדרייב"

דגם הקונה של יונדאי מדבר בשפה שונה משאר דגמי החברה, עם עיצוב מוחצן ויחידת כוח חזקה למדי על הגוף הקטן. יונדאי בחרו שלא להביא לישראל גרסה בסיסית וזולה יותר, והבחירה לשווק אותו כאן עם מנוע חזק והנעה כפולה מייצרת מכונית יקרה משאר מתחרותיה ומציבה אתגר לרכב הפנאי הקומפקטי מול סגמנט רווי מתחרים.

מה חדש?

הכניסה של יונדאי לסגמנט הכי לוהט וע מוס בשוק - רכבי פנאי קומפקטיים - לקחה קצת זמן, אבל על הנייר היא מרשימה למדי. הוא מגיע לכאן עם מנוע חזק, 1.6 טורבו מו גדש המפיק 177 כ"ס. הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. בכל הקשור באבזור, גרסת ה"סופרים" מציעה די הרבה. כך גם בנוגע לאבזור הנוחות )תפעול ללא מפתח, מושב נהג חשמלי ועוד(, וגם בנוגע לאביזרי בטיחות מתקדמת )תיקון סטייה מהנתיב, התרעה על רכב בשטח מת ועוד(. מחיר גרסה זו עומד על 139,900 ש'.

הקונה מעורר עניין על הכביש. מבפנים החוויה פשוטה יותר ונשלטת על ידי חומ רים שחורים וקשים לרוב. המושבים והמרווח טובים מלפנים, אבל מאחור קצת צפוף לא נשים מלאים. כל אלו נשכחים עקב ביצועים מצוינים. כוחו מורגש בכל סיטואציה ובכל מהירות, והתלונה הנרשמת היא בשל תגובות לא תמיד צפויות ומעודנות של יחידת הכוח.

כיול המתלים לא מוצלח, עם יכולת ספיגה בינונית של מהמורות בכביש העירוני מצד אחד ומחסור ריסון בכביש מהיר מצד שני. התנה גות הכביש נסמכת על תגובות שלדה טובות, למרות זוויות הגלגול המורגשות וההגה הקל.

מי שחושב שהקונה בעל ההנעה הכפולה מיועד לנהיגת שטח, שיסתכל על זווית הגי שה ועל גובה הגחון. אלו מונעים גישה לשטח אמיתי. אין ספק שמערכת ההנעה הכפולה נמצאת בקונה כדי להתמודד עם תנאי נסיעה חלקלקים. צריכת הדלק היתה סבירה ועמדה על 11.5 ק"מ/ל'.

שורה תחתונה

הקונה מציע עיצוב שונה ומושך וביצועים יוצאי דופן בקטגוריה. בשאר המדדים הוא לא זורח ולא נופל. בסביבת המחיר הזו מתקרב הקונה למתחרים גדולים ומרשימים יותר ומ תרחק ממתחריו הטבעיים והזולים. טוב יעשו ביונדאי אם ישווקו כאן גם את גרסאות הבסיס של הקונה במחיר תואם קטגוריה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel