Israel Hayom

"הגר היקרה שלנו, עכשיו את חופשייה בטבע שכל כך אהבת"

טרגדיה בירדן: הגר לרר (30) התמוטטה ומתה מהתייבשות במהלך טיול ליד פטרה ● המשפחה: "החילוץ הגיע מאוחר ולא היה אפשר לעשות דבר" ● מאמצים להעברת גופתה לישראל

- גדי גולן ודן לביא

הגר לרר היא הצעירה הישראלית בת 30 שהתמוטטה ונפטרה בשטח שלשום, כתוצאה מהתייבשות במהלך טיול בירדן סמוך לפטרה.

תוואי השטח ההררי הקשה על המחלצים, והפינוי התבצע ברגל במהלך הלילה, בסיוע הקונסוליה הישראלית בירדן. במשרד החוץ יצרו קשר עם משפחתה של הצעירה, וכעת פועלים להעברת גופתה לישראל.

"הגר היקרה שלנו, אהובה שלנו, עכשיו את חופשייה בטבע שכל כך אהבת". כך הגיבו אתמול בבוקר בני משפחת לרר מבאר שבע, לידיעה על מות בתם. בני המשפחה פנו לגורמים שונים בישראל, בבקשה להימנע מנתיחת הגופה בירדן, ועושים מאמצים להעבירה לארץ בהקדם האפשרי כדי להביאה למנוחות לפני כניסת השבת.

בני המשפחה סיפרו כי שלשום בבוקר "יצאה הגר עם קבוצת מטיילים שהכירה דרך פייסבוק לטיול בן חמישה ימים בפטרה. בסמוך לשעה שתיים בצהריים יצאה הקבוצה לטיול שטח בן חמש שעות עם מדריך ירדני דובר עברית ועם מארגן הטיול מהארץ. לאחר שעה וחצי של הליכה הגר החלה להתלונן בפני מארגן הטיול שחם לה ושהיא אינה חשה בטוב. מארגן הטיול נצמד אליה וסיפק לה אוכל ושתייה". בני המשפחה שהתעדכנו על שאירע במסלול מפי החברים לטיול, מספרים שבחמש אחר הצהריים הגר מעדה ונחבלה במרפק. "מארגן הטיול ניסה לסייע לה, אך סמוך לשעה שבע בערב הגר לקתה בהתקף חרדה ולא יכלה להמשיך. המדריך התקשה לתקשר איתה וניסה להשיג עזרה באמצעות המשטרה המקומית. כמה שעות לאחר מכן הגיעה קבוצת שוטרים ירדנים, שהחליטו לפנותה. סמוך לשעה עשר בלילה הם יצאו מהשטח בחזרה, בזמן שהגר, ככל הנראה, כבר לא היתה בין החיים".

אתמול בשעה שש וחצי בבוקר הגיעו שוטרים לבית משפחת לרר בבאר שבע ומסרו להם את הבשורה הקשה שהגר כבר לא בין החיים ושהיא ככל הנראה התייבשה במהלך הטיול. "החילוץ הגיע מאוחר מדי וכבר לא היה אפשר לעשות דבר", אמרו בני המשפחה.

אמה של הגר ציטטה כמה משפטים מהספר "הנסיך הקטן" שהגר אהבה, ואף קעקעה את דמותו על גופה: "נוף זה הוא בעיניי הנוף היפה ביותר והעצוב ביותר בעולם כולו. אין לך דבר מצער יותר מאשר לשלח ידיד, כי לא כל אדם זוכה לרע". הגר, בת בכורה לאבי ולאיריס לרר, אחות לעומר ולנועה, חגגה לפני כשלושה חודשים את יום הולדתה ה־03. חברתה סיפרה: "הגר היתה אדם מדהים. היא מאוד אהבה לטייל בחו"ל, ובמיוחד בטבע. היא חיכתה מאוד לטיול בפטרה, לאחר שכבר היתה בטיול בירדן".

המקרה הטרגי הזה הוא אירוע נוסף בסדרת מקרי מוות של ישראלים המטיילים בחו"ל, השלישי במספר מאז תחילת החודש.

 ?? צילום: ?? פטרה, ירדן GettyImage­s
צילום: פטרה, ירדן GettyImage­s
 ?? צילום: באדיבות המשפחה ?? הגר לרר
צילום: באדיבות המשפחה הגר לרר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel