Israel Hayom

איכות במקום

מתיחת הפנים שביצעה הפועל ב"ש בפגרת הנבחרת תוכננה בקפידה יותר מעשרה שחקנים שוחררו, אלו שהגיעו מרוויחים פחות והתוצאה: סגל קצר יותר, אך איכותי וזול יותר "כעת נותר רק להביא תוצאות", הודה המאמן ברק בכר, שמצפה לראות "רוח חדשה" כבר מחר מול מ.ס אשדוד

-

הפועל ב"ש יצאה לפגרת הנב חרת בהחלטה לבצע מתיחת פנים. המהלך נרקם בשיחות תכופות בין הבעלים אלונה ברקת והמנכ"ל אסי רחמים למאמן ברק בכר, שהרגיש את חדר ההלבשה שלו רופף, לא דומה למה שהורגל אליו בעונות הקודמות.

בכר ראה את היכולת של קבוצתו וערך שיחות עם כמה שחקנים, ובהם גם הקפטן מאור מליקסון, כדי להבין מה צריך לעשות על מנת להביא לרע נון שיהפוך את האלופה לקבוצה טובה יותר. בד בבד, על השולחן הונחו חוקי הפייר פליי של אופ"א, ובבירת הנגב ידעו כי יהיו חייבים לשחרר הרבה שח קנים תמורת אחרים שיגיעו בפחות כסף, אבל מבלי לפגוע באיכות הסגל. ההח לטות התקבלו, ומכאן המהלכים התב צעו במהרה.

בכסף שנכנס ממכירתו של טוני וואקמה לטרבזונספו­ר הגיע נייג'ל האסלביינק מעירוני ק"ש. שכרו של החלוץ ההולנדי עומד על כ 350 אלף יורו בעונה, אך נמוך מזה של וואקמה. אתמול חתם לשלוש שנים אריק סאבו )ישתכר 270 אלף יורו בעונה(, בזמן שדן איינבינדר )כ 250 אלף יורו( עשה את הדרך ההפוכה לבית"ר ירושלים, וגם כאן חסכה ב"ש בשל ענייני מיסוי של שחקן זר. דודו גורש עבר גם הוא לבית"ר ועימו חוזה של כ 150 אלף דולר. במקומו הובא אוהד לויטה ממכבי חיפה בחוזה נמוך יותר.

לאלה יש להוסיף את השחרורים של תומאש פקהארט )השתכר 400 אלף יורו(, איסאק קואנקה 400) אלף יורו(, גיא חיימוב 250) אלף יורו, אך אריאל הרוש הגיע בחוזה דומה(, וובה בראון 150) אלף יורו(, שמואל שיימן 150) אלף יורו(, מוחמד גאדיר 250) אלף יורו(, יאניס אנסטיס 225) אלף יורו( ואפילו עמראן אלקרנאווי, שעבר למ.ס אשדוד.

חיסכון של 15 מיליון ש'

למעשה, האלופה פינתה מהתק ציב יותר מ 15 מיליון שקלים ברוטו והביאה שחקנים בשכר מופחת. אם תו שלם עסקת דיא סבע ממכבי נתניה, הוא עתיד להשתכר בין 280 ל 300 אלף יורו בעונה, אך ב"ש תעביר תמורתו שחקנים כמו גיא מלמד )משתכר 150 אלף יורו( ואולי שחקנים נוספים שימזערו נזקים.

"היה צורך לשחרר שחקנים מבלי לפ גוע באיכות הקבוצה וזה מה שניסינו לעשות", אמר גורם במועדון, "היתה גם המון מחשבה מקצועית על מה חסר

 ?? צילום: עוזי ניסים ?? בכר מציג את הרכש החדש. במועדון הודו: "נעשו טעויות בקיץ"
צילום: עוזי ניסים בכר מציג את הרכש החדש. במועדון הודו: "נעשו טעויות בקיץ"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel