Israel Hayom

"אני לא קורבן, אני שורד"

ב 2016 סבסטיאן בלין, הג'נרל מנג'ר של שרלרואה, נפצע בפיגוע רצחני בבריסל ● בראיון בלעדי הוא מספר: "הייתי קרוב למוות; יודע כמה אנשים נהרגו וסבלו רק כי הם ישראלים" ● אחרי 73:76 בדרייב אין, הפועל ת"א תתארח מחר בבלגיה

- יעקב מאיר ואבי סגל

"הייתי מאוד קרוב למוות. אני לא קורבן, אני שורד. אני בר מזל להיות שורד. הרבה אנשים נהרגו מסביבי ואני מתכוון לנצל את השי עורים שלמדתי לעתיד טוב יותר בכל אספקט", כך מספר הג'נרל מנג'ר של שרלרואה, סבסטיאן בלין, בראיון בל עדי ל"ישראל היום".

לפני המשחק בשישי שבו הפסידה קבוצתו להפועל ת"א, 73:76 במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א, סיפר בלין בן ה :40 "יש לי המון כבוד לכדורסל היש ראלי וקשר הדוק, אני כמעט מרגיש שמגיע לי דרכון יש ראלי". בעברו שיחק לצידו של גור שלף תחת אריק שיבק באנטוורפן ב ,2005/6 אצל שרון דרוקר באוסטנד שעימו זכה באליפות ב ,2007 ושוב עבור שיבק במונס בשנים 2012-2010 אז זכו בג ביע הבלגי. עד היום הוא בקשר טוב מאוד עם השניים.

לפני כשנתיים וחצי, ב 22 במא רס ,2016 נפגע בלין בפיגוע הרצחני בבריסל, שגבה את מותם של עשרות בני אדם ופצע מאות נוספים. הכדור סלן עמד בסמוך לאחד המחבלים ומ עוצמת הפיצוץ עף באוויר כ 20 מט רים, הוא איבד כ 50 אחוזים מהדם שלו ורק לאחר סדרת ניתוחים והליך שיקום ממושך התאושש.

כיום הוא עושה טריאתלון ורץ מר תון ולפני כמה חודשים מונה למנהל המקצועי של שרלרואה במטרה לש בור את ההגמוניה של אוסטנד ולהחזיר את הקבוצה לימים היפים שבהם שלטה כמעט ללא עוררין בכדורסל המקומי. "שרלרואה הוא מועדון עם מסורת. לק חנו עשר אליפויות, אבל בשבע השנים האחרונות לא זכינו בכלום. אנחנו צרי כים לשנות. יש לנו תוכנית לחמש שנים כשהמטרה היא לחזור לרמת יורוליג".

אתה יכול לתאר לנו את היום הנורא של הפיגוע?

"אני בן אדם שלא מסתכל לאחור, אלא מעדיף להביט קדימה. זה קשה לח שוב על היום ההוא. למדתי הרבה שי עורים לחיים ממה שראיתי וממה שח וויתי. בכל יום אני משתמש בשיעורים האלה כדי להביט קדימה. האירוע הזה שינה אותי לגמרי. אתה מבין הרבה דב רים בחיים. שרדתי בזכות היכולת שלי ובזכות הסבי בה התומכת והמשפחה שלי. זכיתי להיות מוקף באנשים טובים". "איבדתי כמויות גדולות של דם", הוא ממשיך תוך שהוא מראה חור גדול שנפער ברגלו. "הייתי ארבעה חודשים בבית החולים. את הגישה מאותה תקופה אני מיישם בכדורסל. אני לא מחפש את השחקנים עם הסטטיסטיקה הכי טובה או אלו שקולעים הכי הרבה. הכי חשוב שיהיו אנשים טובים".

האירוע הזה עזר לך ולאנשים בבלגיה להבין יותר טוב מה מרגי שים האנשים בישראל?

"אני איש שהסתובב הרבה בעולם ות מיד הבנתי מה עובר על האנשים בי שראל. אני מכיר את ההיסטוריה של ישראל ויש לי הרבה כבוד אליה. אני יודע כמה אנשים נהרגו וסבלו רק בגלל היותם ישראלים. מצד שני, אני איש שחושב על פתרונות. להסתכל על העבר לא יעזור. יש לי את כל הזכות לכעוס, אבל אני חושב שהעבר הוא עבר".

שיבק מלא במחמאות לחניכו לש עבר: "הוא שחקן שכל מאמן היה רוצה אצלו. הגנתית הוא היה נותן המון והיתה לו קליעה מצוינת מחוץ לקשת. מדובר בפייטר ומנהיג בחדר ההלבשה".

מזל של מתחילים?

והיה גם משחק בדרייב אין בשישי. הפועל ת"א חזרה לאירופה אחרי 13 שנות היעדרות ולראשונה בעידן קבו צת האוהדים הצליחה גם לנצח למרות משחק הפכפך, והפסקת חשמל ברבע הרביעי שבעיקר העירה את הקהל. מחר הקבוצה של דני פרנקו תנסה להשלים את המלאכה בבלגיה ומי שתצא עם ידה על העליונה מהמפגש הכפול תפגוש בשלב הבא את באקן ברס מדנמרק.

קלעו להפועל ת"א: ג'מאל שולר ,14 דאלאס מור ,12 דאליס ג'וינר ,12 ג'ונתן הולמס ,12 סטו דגלאס ,9 אלאדה אמינו ,7 תומר גינת ,6 רפי מנקו .4

 ??  ?? דאלאס מור. חילק 4 אסיסטים
דאלאס מור. חילק 4 אסיסטים
 ??  ?? סבסטיאן בלין. "כמעט מרגיש שמגיע לי דרכון ישראלי"
סבסטיאן בלין. "כמעט מרגיש שמגיע לי דרכון ישראלי"
 ??  ?? הפסקת חשמל ברבע הרביעי? גם זה לא קלקל את החזרה של הפועל לאירופה
הפסקת חשמל ברבע הרביעי? גם זה לא קלקל את החזרה של הפועל לאירופה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel