Israel Hayom

"היוזמה הספרדית למדינה פלשתינית - פשוט בדיחה"

דיפלומט אירופי בכיר תקף בחריפות את יוזמת שר החוץ של ספרד "נתנגד לכך"

- אריאל כהנא

דיפלומט אירופאי בכיר תקף שלשום בחריפות את יוזמת שר החוץ של ספרד להכרה חד צדדית של האיחוד האירופי במדינה פלשתינית. לדבריו, "זו הצעה שבשום פנים ואופן לא תתקבל. מדובר כמעט בבדיחה".

בשיחה עם "ישראל היום" אמר הדיפלומט האירופאי כי חברות האיחוד האירופי מתקשות בימים אלה להסכים על סוגיות פשוטות בהרבה, ועל כן ברור שבסוגיה זו לא תושג הסכמה. על פי כללי העבודה של האיחוד האירופי, כל ההחלטות צריכות להתקבל בהס כמה של כלל המדינות החברות. "במקרה זה ברור שיהיו לפחות כמה מדינות שיתנגדו וזו תהיה גם העמדה שלנו", אמר הבכיר האירופאי.

הוא הוסיף כי הכרה חד צדדית במדינה פלשתינית היא חסרת עיגון במציאות, ולכן לא תסייע לקידום השלום או לשיפור מצבם של הפלשתינים. "על פי החוק הבינלאומי, כדי להכיר במדי נה צריכים להיות לה עם, שטח וכוח. לפלשתינים אין אף אחד משלושת אלה. מהו השטח של פלשתין? אזור ‪B ,A‬ או ?C הוא כולל את עזה והאם העם כולל את תושבי עזה? ומהו הכוח של הרשות הפלשתינית יש לה כזה? אף אחד מהתנאים האלה לא מת קיים. הכרה במדינה פלשתינית היא הכרה במשהו שלא קיים. לכן זה רעיון כמעט מגוחך", דברי הבכיר האירופאי.

שר החוץ של ספרד, ג'וזף בורל, בכינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי שהתקיים ביום שני בשבוע שעבר, הציע לקדם החלטה קולקטיבית של האיחוד להכיר במדינה פלשתינית.

בד בבד, ישראל החלה לפעול מול ממשלת ספרד במטרה לע צור את המהלך הספרדי. פקיד ישראלי בכיר אמר ל"ישראל היום" כי המטרה היא למנוע את המהלך. ישראל פועלת מול לשכת ראש ממשלת ספרד, הנח שב לפחות ביקורתי כלפי ישראל מאשר השר בורל.

 ?? צילום: אי.פי ?? הפרלמנט האירופי
צילום: אי.פי הפרלמנט האירופי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel