Israel Hayom

צהובים חסרי מנוח

הפועל חיפה נקייה מקורונה מוק' יורו: נבחרת הכדורעף פתחה רע כדי להישאר במאבק על האליפות, מכבי ת"א הבינה שעליה להשתדרג ● אחרי שובו של המגן הימני הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש, היא מחפשת כעת זר גם לעמדת עושה המשחק

- שי ארצי וליאב נחמני שי ארצי

צפירת הרגעה בהפועל חיפה, אחרי שתוצאות בדיקות הקורונה שעברו השחקנים ואנשי הצוות המקצועי חזרו שליליות. כזכור, מעסה הקבוצה נמצא חיובי לנ גיף, והחשש היה מגל הדבקה נוסף שישבית את פעילות הק בוצה. לצד הדברים הללו, הש חקנים מעידים על קושי נפשי.

נבחרת ישראל פתחה ברגל את שמאל את אירוח מוקדמות אליפות אירופה בחדרה, כשה פסידה 3:0 לאוסטרים למרות שבמערכה הראשונה היו לזכות הכחולים-לבנים שתי נקודות מערכה. ישראל תצטרך לנצח את שלושת המשחקים שנותרו לה כדי להשאיר לעצמה סיכוי להעפיל ליורו. הפנטזיה של אוהדי מכבי ת"א על קאמבק של ערן זהבי, כשובר שוויון שמגיע לקבוצה בינואר, תישאר לפחות עד לקיץ בגדר פנטזיה. אבל הצהובים, כך עושה רושם, לא מתכ וונים לנוח בחלון ההעברות הנוכחי, ועל הפרק לא מעט שינויים.

המגן הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש חתם אתמול על חוזה לעונה וחצי וסלל את הדרך של בן ביטון ישירות ליריבה העירונית. השחקן עבר תקופה פחות טובה באפואל ניקוסיה, אבל במכבי ת"א ראו בשובו סוג של חזרה לשור שים. הכוונה כמובן לשורשים שנטע כאן ולאדן איביץ' - קבוצה טקטית, מאורגנת, אבל מעל הכל קבוצת הגנה חזקה, וג'ראלדש היה אחד העוגנים של הגנת הברזל שהיתה בשנה שע ברה לאלופה. אולם הסיבה המרכזית ששחקן הרכש הראשון שמכבי מנ חיתה בחלון ההעברות הוא לעמדת המגן הימני היא פשוטה - העמדה הזאת הפכה בעייתית מאוד בקריית שלום. בקבוצה תמיד מעדיפים שעל כל עמדה תהיה להם תחרות של לפ חות שני שחקנים, ופתאום בעמדת המגן הימני לא רק שלא היתה תחרות בשל האכזבה מביטון, אלא שבהר בה משחקים למכבי לא היה מגן ימני טבעי, וכך פתאום שחר פיבן ושרן ייני מצאו את עצמם מוסטים לעמדה הזו מעמדת הבלם.

ובדיוק כמו הבעייתיות שהיתה בע מדת המגן הימני, כך גם לגבי עמדת עושה המשחק. דן ביטון הגיע על תקן המחליף של דור מיכה ובמשחקים הרא שונים שלו בקבוצה אף הרשים, אבל מאז הלך ונעלם. ומי האופציה הבאה אחרי דן ביטון? שחקן שאוהדי מכבי ת"א לא יודעים איך הוא בכלל נראה וזה כמובן אורוש ניקוליץ', שפצוע כבר שנתיים, ואולי בחלון ההעברות הזה הצהובים כן יצליחו לעשות סוף לפארסה הזאת ויגיעו איתו להבנות על התרת חוזהו, כאשר כבר עכשיו יש ניסיונות לצרף שחקן זר לעמדה הזאת.

הבעיה החדשה שצצה למכבי ת"א היא מכיוונו של איתי שכטר. החלוץ, שבכל הזדמנות חוזר ואומר שאין לו בעיה להיות שחקן ספסל בשורות האלופה, רשם העונה רק 273 דקות (כבש שני שערים) בליגה, ובשל הפיחות המש מעותי במעמדו העביר מסרים בימים האחרונים על כך שירצה לעזוב, ומכבי נתניה ובית"ר ירושלים הוזכרו כמוע מדות לקלוט אותו.

למה עזיבה אפשרית של שכטר תהיה בעייתית? מפני שמכבי תהיה חייבת לה ביא במקומו חלוץ. היא לא תוכל להסת מך רק על אלכסנדר פשיץ', בייחוד עם ניק בלקמן ואדוארדו גררו, שלא נספרים מקצועית ואולי ייצאו להשאלה. בפעם האחרונה לקח למכבי שנתיים להנחית כאן חלוץ זר, פשיץ', כך שהבאת חלוץ בתקופה הנוכחית תהיה מאתגרת מאוד.

 ??  ?? ג'ראלדש בקדנציה הקודמת בצהוב
ג'ראלדש בקדנציה הקודמת בצהוב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel