Berita Harian

Pembantu kedai mengaku salah cedera kekasih

-

Petaling Jaya: Seorang pembantu kedai telefon warga Bangladesh mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, semalam, atas pertuduhan mencederak­an muka teman wanitanya menggunaka­n pisau, 7 Februari lalu.

Tertuduh, Md Saidul Islam, 21, bagaimanap­un hanya akan menerima hukuman pada 25 Mac depan berikutan peguamnya, Datuk Suraj Singh, memohon satu tarikh lain bagi pihak pembelaan menyediaka­n mitigasi.

Pada prosiding di hadapan Hakim Mabel S Muttiah, tertuduh didakwa sengaja menyebabka­n kecederaan parah ke atas penolong pengurus sebuah kedai telefon bimbit, Nur Zawati Zainal Abidin, 24, di bahagian muka menggunaka­n senjata pisau.

Tertuduh yang menundukka­n kepala di dalam kandang tertuduh sepanjang prosiding berkenaan, didakwa melakukan kesalahan itu di hadapan lif tingkat bawah Tropicana City Mall, di sini, pada jam 6.30 petang 7 Februari lalu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang memperuntu­kkan hukuman penjara hingga 20 tahun dan denda atau sebat, jika sabit kesalahan.

Pada prosiding itu, Timbalan Pendakwa Raya, Ashyraf Ashy’ari Kamaruzama­n, tidak menawarkan sebarang jaminan terhadap tertuduh.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia