Body News

Berita kesihatan perlu tahu.

Cosmopolitan (Malaysia) - - CONTENTS -

Jika kamu lari lari... LAKUKAN DEAD LIFTS Berlari mengerah otot quads. “Dead lifts lebih fokus kepada glutes dan hamstring di mana ia membantu kamu berlari lebih pantas dan lebih lama,” kata Dixon. GERAK MUDAH: Berdiri tegak dan pegang dumbel. Tunduk dan bawa dumbel ke bawah selari dengan kaki. Angkat tubuh dan kembali semula pada posisi mula.

Jika ka kamu berbasikal... LAKUKAN STEP-UPS Berbasikal menggerakkan kaki kamu dalam satu arah saja. “Gerak kedua kaki bantu mengerjakan otot ke arah yang berlainan,” kata Dixon lagi. GERAK MUDAH: Berdiri di sebelah kanan kerusi ataupun stepping bench, pegang dumbel. Angkat kaki kiri ke atas kerusi dan kembali kepada posisi mula.

Jika ika kamu berenang... LAKUKAN OVERHEAD SQUATS Berenang perlukan bahagian atas tubuh stabil dan kuat. “Senaman ini kuatkan otot lats, lower back serta tambah kekuatan pada strokes kamu,” kata Dixon. GERAK MUDAH: Berdiri dan pegang dumbel di kedua belah tangan. Angkat tangan ke atas dan squat low. Kembali pada posisi mula.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia

© PressReader. All rights reserved.