Harian Metro

Sudah hantar kertas siasatan untuk didakwa

-

Ketua Polis Pahang Datuk Seri Rosli Ab Rahman menafikan dakwaan kononnya polis tidak bertindak dalam kes penderaan dilakukan ibu kandung kepada anak lelakinya, Muhammad Luthhakim Abdullah pada 2016.

Beliau berkata, sebaliknya polis sudah melengkapk­an kertas siasatan dan menghantar­nya kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk didakwa di mahkamah.

“Kita hantar kertas siasatan pada Timbalan Pendakwa Raya untuk kes dibawa ke mahkamah. Mereka (Timbalan Pendakwa Raya) yang akan teliti kes sama ada cukup bukti dan sebagainya sebelum pendakwaan dijalankan.

“Kes diklasifik­asikan sebagai tiada tindakan lanjut (NFA) oleh Timbalan Pendakwa Raya mungkin atas alasan kekurangan bukti,” katanya pada sidang media pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang di sini, semalam.

Rosli mengulas dakwaan netizen dalam laman media sosial seolah-olah memberi gambaran pihaknya tidak mengambil tindakan sewajarnya kepada wanita itu.

Pada kejadian Selasa lalu, Muhammad Luthhakim, 10, disahkan meninggal dunia di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) dengan kesan lebam dan kecederaan lama akibat didera.

 ??  ?? ROSLI
ROSLI

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia